Σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) «ο στόλος στην Ελλάδα εκτιμάται κατά προσέγγιση στα 5,15 εκατ. οχήματα στα τέλη του 2018, με υπολογιζόμενη αύξηση κατά 920.000 των οχημάτων κατά το έτος 2030, εφόσον υφίσταται κάποιος έλεγχος
εισόδων εξόδων. Επισημαίνεται δε, πως συνιστά σήμερα τον 4ο γηραιότερο στόλο στην Ευρώπη, με ποσοστό πλέον του 56% να απαρτίζεται από οχήματα 10-20 ετών και ποσοστό 25% να έχει υπερβεί τα 20 έτη. Εκτιμάται ότι σε σύνολο περίπου 2,3 εκατομμυρίων νέων οχημάτων, έως το 2030 θα αποσυρθούν 1,4 εκατ. οχήματα. Για να επιτευχθεί αυτή η υπόθεση και δεδομένου ότι οι ετήσιες αποσύρσεις σήμερα είναι περίπου 40.000-45.000 οχήματα, θα πρέπει να ληφθούν σημαντικά μέτρα για την επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου.”
Δείτε επίσης: Εσωτερικό αυτοκινήτου φούρνος; Δείτε τι κάνουμε για να το αντιμετωπίσουμε
Στην πράξη λοιπόν αυτό σημαίνει πως ένας στους 2 έχει αυτοκίνητο από 10 έως 20 ετών ενώ ένας στους τέσσερις έχει αυτοκίνητο μεγαλύτερο των 20 ετών. Νούμερα που φανερώνουν την δυσκολία του Έλληνα να πάρει νέο αυτοκίνητο, πόσο μάλλον ηλεκτρικό, το κόστος του οποίου ακόμη είναι πολύ υψηλό, ακόμη και μετά την επιδότηση.
Σύμφωνα πάντα με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ), “όσον αφορά τη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά οχημάτων, τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) και τα Plug In Υβριδικά (PHEV), δεν υπερβαίνουν το 0,33% της συνολικής αγοράς (στατιστική μελέτη: Αύγουστος 2019). Όπως συνάγεται από τα ανωτέρω στατιστικά στοιχεία, η σύσταση του ελληνικού στόλου και η μέση οικονομική δυνατότητα του καταναλωτικού κοινού δεν διευκολύνουν τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης υπό
τις συνθήκες λειτουργίας της υφιστάμενης αγοράς. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η διαμόρφωση ενός αποδοτικού προγράμματος μέτρων και πολιτικών, που θα διευκολύνει την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων”.
Εδώ μπορείτε να πάρετε μέρος στην δημόσια διαβούλευση για το ΕΣΕΚ.