Εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα: Οι κατηγορίες τους και σε τι διαφέρουν μεταξύ τους

Mild Hybrid, Plug-in Hybrid, οι κατηγορίες των υβριδικών - ηλεκτρικών μοντέλων είναι πλέον αρκετές. Καιρός να ξεκαθαρίσετε τι σημαίνει κάθε μία από αυτές...

Η ηλεκτροκίνηση είναι πλέον εδώ, με τα περισσότερα μοντέλα να προσφέρονται σε τουλάχιστον μία υβριδική έκδοση. Επειδή, όμως, η «απομάκρυνση» από τον συμβατικό κινητήρα γίνεται σταδιακά, έχουν εμφανιστεί αρκετοί τύποι υβριδικής τεχνολογίας που θα πρέπει να γνωρίζουμε. Τι σημαίνει, άραγε, αυτό το MHEV, ο όρος «plug-in Hybrid» ή η φράση «αμιγώς ηλεκτρικό» που έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας;

Δείτε επίσης: Οι τιμές όλων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Διαβάστε επίσης: Όταν η Ελλάδα έφτιαχνε ηλεκτρικό αυτοκίνητο! (+videos) 

Η ανάλυσή μας θα ξεκινήσει από τις κατηγορίες που το θερμικό μοτέρ παραμένει «πρωταγωνιστής» και θα φτάσουμε μέχρι την κατηγορία στην οποία απουσιάζει τελείως. Η αρχή, λοιπόν, γίνεται από τα ήπια υβριδικά μοντέλα ή αλλιώς «mild hybrid». Σε πολλές περιπτώσεις, χάριν συντομίας, ονομάζεται και MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle).

MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle)
Σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας, το βασικότερο χαρακτηριστικό είναι ότι το αυτοκίνητο δε μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Υπάρχει ηλεκτροκινητήρας, αλλά ο ρόλος του είναι υποστηρικτικός. Αναλαμβάνει την επανεκκίνηση του θερμικού μοτέρ (start stop) ως άλλη μίζα δίνοντας περισσότερο χρόνο στο μοτέρ να παραμείνει ανενεργό κατά το ρολάρισμα του αυτοκινήτου, προσφέρει επιπλέον ισχύ αλλά δεν αντικαθιστά σε καμία περίπτωση τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η φόρτιση των μπαταριών σε αυτή την κατηγορία αυτοκινήτων γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί ως γεννήτρια εκμεταλλευόμενος την κινητική ενέργεια του οχήματος.

HEV (Hybrid Electric Vehicle)
Στην αμέσως επόμενη κατηγορία συναντάμε τα υβριδικά μοντέλα. Αναφέρονται συχνά και ως HEV (Hybrid Electric Vehicle). Σε αυτή την κατηγορία και πάλι υπάρχει «συνεργασία» θερμικού μοτέρ και ηλεκτροκινητήρα. Μόνο που, σε αντίθεση με τα «mild hybrid» που είδαμε πιο πριν, το αυτοκίνητο είναι ικανό να κινηθεί για μερικά χιλιόμετρα αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Η μπαταρία φορτίζεται και πάλι από τον ίδιο τον κινητήρα βενζίνης ή κατά το φρενάρισμα.

PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle)
Συνεχίζουμε με την κατηγορία PHEV (Plug-In Hybrid Electric Vehicle). Μοναδική διαφοροποίηση με την προηγούμενη κατηγορία είναι ότι, όπως λέει και το όνομα, υπάρχει δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης. Συνεπώς ένα PHEV ξεχωρίζει κατευθείαν από το βύσμα φόρτισης. Πρακτικά, σε ένα PHEV τοποθετείται μεγαλύτερη μπαταρία, ώστε να αυξηθεί η αυτονομία με αποκλειστική χρήση του ηλεκτροκινητήρα. Σε πολλές περιπτώσεις πλέον τα αυτοκίνητα της κατηγορίας αυτής, μπορούν να ξεπεράσουν τα 50 χιλιόμετρα αυτονομίας με ηλεκτρικό μοτέρ (συνήθως υπάρχει περιορισμός στην ταχύτητα σε αυτή την περίπτωση πχ. στα 130 χλμ./ώρα).

Διαβάστε επίσης: Ο κινητήρας που κάνει κάθε αυτοκίνητο ηλεκτρικό!

BEV
Ακολουθεί η κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γνωστά και ως BEV (Battery Electric Vehicle). Εδώ ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απουσιάζει τελείως. Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με έναν ή περισσότερους ηλεκτροκινητήρες και τροφοδοτείται από μπαταρία που φορτίζεται από εξωτερική πηγή ή από τον ηλεκτροκινητήρα.

FCEV
Αφήσαμε για το τέλος τα FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle). Πρόκειται επίσης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τα αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας χρησιμοποιούν κυψέλες υδρογόνου για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με την οποία τροφοδοτούν το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και αντικαθιστούν επί της ουσίας τις μπαταρίες που φέρουν τα “συμβατικά” και πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Άλλη σημαντική διαφορά έναντι των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρίες είναι ο ταχύτατος χρόνος ανεφοδιασμού των δεξαμενών υδρογόνου αφού απαιτούνται περίπου τρία λεπτά.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

C-SUV, από Ευρωπαίο κατασκευαστή με τιμή εκκίνησης κάτω από 19.000 ευρώ; Κι όμως υπάρχει και εμείς το δοκιμάζουμε! Πάμε να δούμε ποιο είναι και πως...
Ακόμα 748 δικαιούχοι είδαν το ποσό από το "Κινούμαι Ηλεκτρικά 3" στους λογαριασμούς τους! Δείτε αναλυτικά τα ποσά......
Δοκιμάζουμε το γαλλικό best seller suv στην εξοπλιστική έκδοση GT, με 1200άρη κινητήρα βενζίνης και υβριδικό σύστημα, συνολικής απόδοσης 145 ίππων. Ας δούμε πως είναι...
Ενδεχομένως να έχετε δει το σύμβολο "48V" σε κάποια ήπια υβριδικά αυτοκίνητα. Πάμε να δούμε τι είναι και που διαφοροποιείται από το "12V"......
H CHANGAN έκανε και επισήμως την εμφάνισή της στην ελληνική αγορά, παρουσιάζοντας επί ελληνικού εδάφους τα Deepal S05 και S07, με το δεύτερο να έχει...
Δοκιμάζουμε το D-SUV που φέρνει νέα δεδομένα στην κατηγορία, με 1200άρι μοτέρ, 130 ίππους, τετρακίνηση και κορυφαία τεχνολογία....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής