Κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, οι εργαζόμενοι της Audi έκαναν περισσότερες από 25.000 προτάσεις, εκ των οποίων πραγματοποιήθηκαν περίπου 13.500 στα εργοστάσια του Neckarsulm και του Ingolstadt. Αυτό οδήγησε σε σημαντική μείωση εξόδων, με τους εργαζόμενους να παίρνουν υπό μορφή Bonus, συνολικό ποσό 8,1 εκατομμυρίων ευρώ.
Με αυτόν τον τρόπο η Audi έχει καταφέρει να διαμορφώσει μια αξιοσημείωτη δομή διαχείρισης γνώσης, η οποία είναι αποκεντρωμένη και βοηθά στη μέγιστη αποτελεσματικότητα. Για αυτό άλλωστε, οι ιθύνοντες της γερμανικής φίρμας έχουν φροντίσει να προσφέρουν γενναιόδωρες επιπλέον αμοιβές υπό μορφή Bonus, ανταμείβοντας τους εργαζόμενους.
Συγκεκριμένα, εμπειρογνώμονες από εξειδικευμένα τμήματα εξετάζουν τις προτάσεις και αποφασίζουν άμεσα για την εφαρμογή τους. Παράλληλα, ένα διαδικτυακό εργαλείο ενημερώνει τους υπαλλήλους για την πρόοδο της διαδικασία, διασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή διαφάνεια. Για να γίνουν κατανοητά τα παραπάνω, η Audi δημοσιοποίησε 3 περιπτώσεις προτάσεων, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν και εξοικονόμησαν σημαντικό ποσό για τη μάρκα.
Στην πρώτη περίπτωση, δύο υπάλληλοι στο Neckarsulm οι οποίοι έβαφαν αυτοκίνητα με ειδική βαφή, πρότειναν ένα πιο αποτελεσματικό σύστημα παραγγελιών, που πέτυχε μείωση των εξόδων κατά 280.000 ευρώ, για 1.100 αυτοκίνητα ετησίως.
Στη δεύτερη περίπτωση, ένας εργαζόμενος στο τμήμα σχεδιασμού του ίδιου εργοστασίου, χρησιμοποίησε μια ειδική κάμερα, η οποία μπορεί να διαβάσει τον κώδικα δεδομένων-μήτρας που σημειώνεται στο καλούπι έγχυσης. Έτσι, σταμάτησε να υπάρχει η ανάγκη δημιουργίας επιπλέον ετικετών barcode, οι οποίες έπρεπε να τοποθετηθούν σε πλαστικά εξαρτήματα καθώς η προηγούμενη τεχνολογία μπορούσε να διαβάσει μόνο ασπρόμαυρες εικόνες. Αυτό, είχε ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 21.000 ευρώ ετησίως για την Audi.
Στην τρίτη περίπτωση, το “λόγο” πήραν 3 υπάλληλοι του τμήματος αμαξωμάτων στο εργοστάσιο του Ingolstadt. Η ιδέα τους αφορούσε στην τοποθέτηση ενός πίδακα αέρα στην κεφαλή συγκόλλησης ενός ρομπότ, το οποίο συνδέει δύο εξωτερικά μέρη της πόρτας του πίσω μέρους του Audi Q2 με μια συγκολλημένη ραφή. Με αυτό τον τρόπο, μειώθηκαν τα υπολείμματα της συγκόλλησης στο χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου, οπότε οι υπάλληλοι δε χρειάζεται να τα καθαρίσουν και κατά συνέπεια, μειώθηκε ο όγκος εργασίας τους. Επιπλέον, η εταιρεία δεν χρειάζεται καθαριστικά πανιά για αυτό το σημείο, εξοικονομώντας ακόμη 40.000 ευρώ.
Η Audi έχει θεσπίσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα ιδεών από το 1994, το οποίο υφίσταται και σε άλλα Ευρωπαϊκά εργοστάσιά της. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι εργαζόμενοι στα εργοστάσια της Győr και των Βρυξελλών κατέθεσαν 11.890 προτάσεις κατά το 2018, εξοικονομώντας στην εταιρεία περισσότερα 34 εκατομμύρια ευρώ.