Χειροκίνητο σασμάν χωρίς πεντάλ συμπλέκτη γίνεται; Η Hyundai λέει ναι!

Πώς θα σας φαινόταν η ιδέα ενός μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων χωρίς την ύπαρξη πεντάλ συμπλέκτη; Γνωρίστε το σασμάν iMT της Hyundai...

Μεγάλη μερίδα των οδηγών παραμένει πιστή στο μηχανικό κιβώτιο λόγω της απολαυστικής διαδικασίας αλλαγής ταχύτητας. Βέβαια, χάνει όλα τα πλεονεκτήματα του αυτόματου σασμάν. Η Hyundai φαίνεται ότι βρήκε τη χρυσή τομή και την ονομάζει iMT.

Τεχνικό: Τι είναι το αυτόματο κιβώτιο CVT και πως λειτουργεί; (+video)

Πρόκειται για μία υλοποίηση, που έχει βρει εφαρμογή και στο παρελθόν και από άλλες εταιρείες αλλά χωρίς ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία. Το κιβώτιο αυτό η Hyundai το ονομάζει iMT (intelligent Manual Transmission) και θα το δούμε για πρώτη φορά να «συνεργάζεται» με τρικύλινδρο μοτέρ βενζίνης T-GDi της κορεάτικης φίρμας.

Το παράδοξο στο συγκεκριμένο είδος κιβωτίου είναι ότι έχει έναν τυπικό λεβιέ έξι σχέσεων, όπως αυτούς που συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο με μηχανικό σασμάν, αλλά θα απουσιάζει το πεντάλ του συμπλέκτη. Πώς θα γίνεται, όμως, η σύμπλεξη/αποσύμπλεξη; Η Hyundai λέει ότι θα υπάρχει ένας ενεργοποιητής που θα δίνει εντολή σε υδραυλικό μηχανισμό για την κίνηση του συμπλέκτη.

Τεχνικό: Πώς λειτουργεί το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη; (+video)

Κάπου εδώ τίθεται ένα ακόμα ερώτημα. Πώς θα «αντιλαμβάνεται» ο ενεργοποιητής ότι ο οδηγός θα αλλάξει ταχύτητα; Η Hyundai δε δίνει λεπτομερειακή περιγραφή, αλλά αναφέρει πως το κιβώτιο εξοπλίζεται με έναν «αισθητήρα πρόθεσης», ο οποίος μόλις θα αντιλαμβάνεται κίνηση του επιλογέα ταχυτήτων θα δίνει την εντολή στον ενεργοποιητή για να λειτουργήσει ο υδραυλικός μηχανισμός. Έτσι θα είναι σε θέση να προβλέπει, αλλά και να ανιχνεύει πότε θα γίνει η αλλαγή σχέσης. Αν τώρα αυτό το συνδυάσει και με rev matching, τότε ίσως έχει μεγαλύτερη επιτυχία από ότι στο παρελθόν η δική της εκδοχή. Αναμένουμε, λοιπόν, ώστε να δούμε σύντομα τη λειτουργία του στην πράξη και πως θα είναι σε αίσθηση. Εξάλλου η τεχνολογία έχει εξελιχθεί πολύ πλέον και ίσως της δίνει την δυνατότητα για καλύτερη εφαρμογή του συγκεκριμένου τύπου κιβωτίου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Σύνοδος Κορυφής των Ηγετών της G20 πραγματοποιήθηκε στο Γιοχάνεσμπουργκ της Νότιας Αφρικής. Η εταιρεία που ανέλαβε τις μετακινήσεις......
Το Hyundai Group εγκαινίασε στη Γερμανία το Square Campus που αποτελεί την σημαντικότερη επένδυση στο τεχνικό κέντρο του ομίλου την τελευταία 20ετία....
Η Hyundai επιβεβαιώνει το υψηλού επιπέδου εργασιακό περιβάλλον που προσφέρει στους υπαλλήλους της λαμβάνοντας πιστοποίηση ως Κορυφαίος Εργοδότης....
Μία εταιρεία κατάφερε να ξεχωρίσει για έκτη συνεχόμενη φορά σε μελέτη στην άλλη μεριά του Ατλαντικού ως εκείνη που "ακούει" καλύτερα το κοινό....
Η Hyundai ανακοίνωσε αλλαγή και νέο πρόσωπο στη θέση του Διευθυντή Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας για την Ευρώπη....
Ένα από τα C-SUV με την πιο πλήρη γκάμα κινητήρων! Αυτή τη φορά το δοκιμάζουμε στην full hybrid έκδοση που συνδυάζει και τετρακίνηση......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα