Πριν από λίγους μήνες σας είχαμε ενημερώσει για τη νέα τότε συνεργασία ανάμεσα στις General Motors και Honda για την από κοινού εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων. Με την υπογραφή ενός νέου μη δεσμευτικού μνημονίου οι δύο εταιρίες διευρύνουν τώρα ακόμη περισσότερο τη συνεργασία τους και ανακοινώνουν την πρόθεση τους να εξερευνήσουν την προοπτική να μοιραστούν πλατφόρμες και συστήματα κίνησης για ακόμη περισσότερες κατηγορίες οχημάτων.
Το νέο μνημόνιο συνεργασίας έρχεται μετά από μακροσκελείς συζητήσεις μεταξύ των κεφαλών των δύο εταιριών και υπογράφηκε με στόχο να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στις αγορές της Β. Αμερικής μέσω οικονομιών κλίμακας. Αυτές θα προκύψουν από τη εξέλιξη και δημιουργία μιας νέας σειράς οχημάτων τα οποία θα έχουν κοινή πλατφόρμα αλλά θα πωλούνται από κάθε εταιρία ξεχωριστά. Στην ανακοίνωση τους οι δύο εταιρίες αναφέρουν πως η συνεργασία αφορά στην εξέλιξη ηλεκτρικών αλλά και συμβατικών μοντέλων με τις συζητήσεις για την από κοινού εξέλιξη να ξεκινούν άμεσα.
“Αυτή η συμμαχία θα βοηθήσει και τις δύο εταιρίες να επιταχύνουν τις επενδύσεις τους στις μελλοντικές λύσεις κινητικότητας με την απελευθέρωση επιπλέον κεφαλαίων. Δεδομένου του δυνατού ιστορικού συνεργασίας που έχουν, οι εταιρίες θα προχωρήσουν σε σημαντικές συνέργειες στην εξέλιξη του μελλοντικού τους πορτφόλιο”, δήλωσε ο πρόεδρος της General Motors, Mark Reuss.
Από τη μεριά του ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Honda, Seiji Kuraishi, δήλωσε μεταξύ άλλων: “Μέσα από αυτή τη συμμαχία με την GM, μπορούμε να επιτύχουμε σημαντική μείωση κόστους στη Β. Αμερική που θα μας επιτρέψει να επενδύσουμε στη μελλοντική τεχνολογία κινητικότητα, διατηρώντας τα δικά μας ξεχωριστά και ανταγωνιστικά προϊόντα. Συνδυάζοντας τα δυνατά σημεία κάθε εταιρίας, και καθορίζοντας προσεκτικά τι θα κάνουμε με τα δικά μας και πάνω σε ποια θα συνεργαστούμε, θα προσπαθήσουμε να χτίσουμε μια “win-win” σχέση και να δημιουργήσουμε νέα αξία για τους πελάτες μας…”
Το ιστορικό της συνεργασίας μεταξύ GM και Honda
Η σχέση των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών κρατεί καλά από το 2013, όταν τον Ιούλιο εκείνου του έτους ανακοίνωσαν την από κοινού έρευνα και εξέλιξη κυψελών υδρογόνου. Από τότε πάνω στο συγκεκριμένο πεδίο GM και Honda έχουν καταθέσει συνδυαστικά 1.200 σχετικές πατέντες, ενώ τέσσερα περίπου χρόνια αργότερα, το 2017, ανακοίνωσαν την κοινοπραξία Fuel Cell System Manufacturing (FCSM). Η εν λόγω κοινοπραξία έχει σαν στόχο την μαζική παραγωγή υψηλής απόδοσης κυψελών υδρογόνου πετυχαίνοντας παράλληλα οικονομίες κλίμακας και η λειτουργία της αναμένεται να ξεκινήσει φέτος.
Η διεύρυνση της συνεργασία των δύο εταιριών έγινε το 2018 με τη GM να συνεργάζεται τόσο με τη Honda όσο και με την Cruise στην εξέλιξη τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης. Η αρχική επένδυση ήταν 750 εκατ. δολάρια με 1,25 δισ. να προστίθενται σε αυτά τα επόμενα 12 χρόνια. Φέτος, τον Ιανουάριο του 2020, GM, Honda και Cruise αποκάλυψαν το ηλεκτρικό και αυτόνομο Cruise με τους Αμερικάνους να επενδύουν άλλα 2,2 δισ. δολάρια για την παραγωγή του στο Detroit, ενώ τον περασμένο Απρίλιο οι δύο εταιρίες ανακοίνωσαν τα σχέδια τους για τη από κοινού εξέλιξη των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της τα οποία θα κινούνται από τη νέα γενιά μπαταριών Ultium της GM.