Ειδικότερα η Fiat Chrysler Automobiles καλείται να καταβάλλει το ποσό των 8,12 εκατ. ευρώ καθώς η αρμόδια ελεγκτική αρχή των Ηνωμένων Πολιτειών US Securities and Exchange Commission θεωρεί πως ο όμιλος εξαπάτησε τους μετόχους του κατά την εσωτερική έρευνα που πραγματοποίησε σχετικά με τη συμμόρφωση των μοντέλων του με τις αμερικάνικες προδιαγραφές ρύπων. Σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές ο όμιλος δεν έδωσε τις απαραίτητες διευκρινήσεις στους μετόχους αναφορικά με την έκταση της εσωτερικής έρευνας που πραγματοποίησε το 2016, η οποία ήταν περιορισμένη και προτίμησε να μην αποκαλύψει αυτή την πληροφορία. Τώρα θα πρέπει να τους αποζημιώσει με το παραπάνω ποσό.
Η FCA, σύμφωνα με το ευρωπαϊκό Automotive News, δεν έχει παραδεχτεί επίσημα ότι έκανε κάτι παράτυπο σχετικά, ενώ δεν προχώρησε σε δηλώσεις σχετικά με το νέο ποσό που καλείται να καταβάλλει το οποίο ουσιαστικά πηγάζει από το σκάνδαλο με τους εκπεμπόμενους ρύπους από τους πετρελαιοκινητήρες της στις Η.Π.Α.
Να υπενθυμίσουμε πως τον Ιανουάριο του 2019 ο ιταλο-αμερικάνικος όμιλος είχε προχωρήσει σε συμβιβασμό με τις αμερικάνικες αρχές πληρώνοντας τελικά ποσό ύψους 683,5 εκατ. ευρώ για το παράνομο λογισμικό που χρησιμοποιούσε με στόχο την εξαπάτηση των ελεγκτικών μηχανισμών και την παρουσίαση ευνοϊκότερων μετρήσεων στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων της με κινητήρες πετρελαίου. Το θέμα είχε έρθει για πρώτη φορά στην επιφάνεια τον Σεπτέμβριο του 2016 όταν οι αρμόδιες αμερικάνικες αρχές είχαν ενημερώσει την FCA για παράτυπα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου εκπομπής ρύπων σε κάποια από τα μοντέλα της.
Η FCA πιάστηκε στα πράσα μόλις ένα χρόνο μετά από την παραδοχή του ομίλου της VW για την οικειοθελή χρήση παράνομου λογισμικού στους κινητήρες της με στόχο την εξαπάτηση των ελεγκτικών μηχανισμών εκπομπών ρύπων, κάτι που του έχει κοστίσει μέχρι σήμερα κοντά στα 25,7 δισ. ευρώ σε πρόστιμα αλλά και άλλα κόστη.