Suzuki Swift GTi: Ένας σαμουράι στους ελληνικούς δρόμους! (video)

Σημάδεψε την κατηγορία των hot hatches στα 90s, πολλοί το χαρακτήρισαν και ως βασιλιά της κατηγορίας. Αυτό ήταν το Suzuki Swift GTi...

Λίγο πριν περάσουμε στο τρίπτυχο των Fiat Punto GT, Citroen Saxo VTS και Peugeot 106 Rally, οι Ιάπωνες είχαν ήδη δώσει το δικό τους στίγμα στην κατηγορία των γρήγορων μικρών. Ονομαζότανε Suzuki Swift GTi και άφησε τη δική του ιστορία στην κατηγορία.

Rover 400: Το βρετανικό Honda Civic

Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1986 και η φιλοσοφία των Ιαπώνων ήτανε ξεκάθαρη. Ήθελαν ένα αυτοκίνητο στο οποίο θα δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στον κινητήρα. Αυτός ήταν ο λόγος που απευθύνθηκαν και στο μοτοσυκλετιστικό τμήμα της εταιρείας για την ανάπτυξη του μοτέρ. Σχεδιαστικά δεν υπήρχε κάποια αξιοσημείωτη προσέγγιση και ο εξοπλισμός ήταν εξαιρετικός για την εποχή.

Κάτω από το καπό, λοιπόν, τοποθετήθηκε ένας ατμοσφαιρικός “σαμουράι”. Πρόκειται για τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,3 λτ. με την κωδική ονομασία G13B. Εξοπλιζόταν με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους (16v), η σχέση συμπίεσης έφτανε στο 10:1. Ήταν ικανός να περιστρέφεται πάνω από τις 7.000 σ.α.λ., με την ισχύ να αγγίζει τους 97 ίππους στην πρώτη έκδοση. Τα 0-100 χλμ./ώρα ήταν υπόθεση σχεδόν 9 δευτερολέπτων, ελέω ιδιαίτερα χαμηλού βάρους.

Μερικά χρόνια αργότερα, το 1991 ήρθε η δεύτερη γενιά του Suzuki Swift GTi. Ήταν ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, με πιο προσεγμένη σχεδίαση και αναβαθμισμένη ανάρτηση που προσέφερε βελτιωμένη συμπεριφορά. Αγαπήθηκε ιδιαίτερα στη χώρα μας και για πολλούς θεωρήθηκε ο “βασιλιάς” της κατηγορίας. Ο κινητήρας παρέμεινε ως έχει, αν και το όριο περιστροφής του ξεπέρασε το φράγμα των 7.500 σ.α.λ.

Αυτή η αλλαγή ήταν αρκετή για να εισέλθει στο γκρουπ των 100+ ίππων. Για την ακρίβεια η δεύτερη γενιά Suzuki Swift GTi απέδιδε 101 ίππους και η διαδικασία των 0-100 χλμ./ώρα απαιτούσε 8,5 δευτερόλεπτα. Ακολουθεί ένα σχετικό video που θα μας ταξιδέψει πίσω στα ’90s…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ένα μοντέλο ξεχώρισε από την οργάνωση Automotive Researchers and Journalists Conference of Japan και πήρε το Ειδικό Βραβείο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”....
Δείτε τα τρία B-SUV που ξεχωρίζουν για την μεγάλη εγγύηση, αλλά και πόσο κοστίζουν στην Ελλάδα! Τα δύο είναι ιδιαίτερα δημοφιλή......
Ο Άγγλος παρουσιαστής και δημοσιογράφος Richard Hammond δοκίμασε και τελικά έκανε δικό του το αμερικάνικο coupe με τον V8 των πέντε λίτρων....
Η ελληνική αντιπροσωπεία της ιαπωνικής εταιρείας ανακοίνωσε το πρόγραμμα Drive ‘N Smile δωρεάν χειμερινού ελέγχου αυτοκινήτου και εκπτώσεις σε ανταλλακτικά....
Και το 2025 παραμένει ένα από τα πιο δημοφιλή B-SUV της ελληνικής αγοράς! Δείτε τις εντυπώσεις μας από το τετρακίνητο Suzuki Vitara......
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής