Rover 400: Το βρετανικό Honda Civic

Γνωρίζατε ότι κάποτε MG Rover και Honda είχαν ενώσει τις δυνάμεις τους; Ας θυμηθούμε αυτή τη συνεργασία μέσα από το πιο εμφανές παράδειγμα, το Rover 400...

Βρείτε μας στο

Στην επάνω φωτογραφία βλέπουμε ένα Rover 400 της δεκαετίας του ’90. Μήπως σας θυμίζει σε μεγάλο βαθμό ένα άλλο αυτοκίνητο; Αν η απάντηση είναι Honda Civic έχετε απόλυτο δίκιο.



Διαβάστε επίσης: Η άγνωστη ιστορία πίσω από τη BMW χωρίς… τη μάσκα BMW 

Από τη δεκαετία του ’80 οι δύο εταιρείες είχαν αναπτύξει ιδιαίτερους δεσμούς παρά τη διαφορετική τους φιλοσοφία. Ο πιο εμφανής συνδετικός κρίκος, βέβαια, δεν είναι άλλος από την ανάπτυξη του Rover 400. Η δεύτερη γενιά του βρετανικού μοντέλου βρέθηκε στην παραγωγή από το 1995 έως και το 1999. Βασίστηκε στο Honda Civic, τόσο σε σχεδιαστικό επίπεδο, όσο και στα μηχανικά μέρη.

Πολλοί χαρακτήρισαν εύστοχα το Rover 400 ως το «βρετανικό Honda Civic», πράγμα που ίσχυε. Οι μηχανικοί της Rover συνεργάστηκαν με το αντίστοιχο τμήμα των Ιαπώνων. Βέβαια, κάποια μέρη του αμαξώματος, όπως η πίσω όψη ήταν σχέδιο αποκλειστικά των Βρετανών. Τα δύο αυτοκίνητα κατασκευάζονταν στην ίδια γραμμή παραγωγής για λογαριασμό της εγχώριας αγοράς.

Όσον αφορά στα μηχανικά μέρη, το Rover 400 εξοπλιζόταν κυρίως με κινητήρες της βρετανικής φίρμας. Βέβαια, στη γκάμα υπήρξαν και μοτέρ του Honda Civic, όπως για παράδειγμα οι κινητήρες Honda D16A6 και D16Z2.

Το Rover 400 μετονομάστηκε αργότερα σε Rover 45. Η παραγωγή του δεύτερου σταμάτησε το 2005, όταν η MG Rover κατευθυνόταν με μαθηματική ακρίβεια προς την χρεωκοπία. Εννοείται πως η Honda αντιλήφθηκε τι πήγαινε να συμβεί και σταμάτησε να προμηθεύει με ανταλλακτικά τους Βρετανούς, αποσύροντας όλα της τα εργαλεία από τη γραμμή παραγωγής. Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε μία συνεργασία διάρκειας 20 και πλέον ετών.