Targa Florio: Το “Isle of Man” της αυτοκίνησης (+video)

Ένας από τους πιο γοητευτικούς και ταυτόχρονα πιο απαιτητικούς αγώνες στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ας θυμηθούμε το "Targa Florio"...

Αν ρωτήσετε έναν φίλο του μηχανοκίνητου αθλητισμού ποιος είναι ο πιο “τρελός” και επικίνδυνος αγώνας του κόσμου, η απάντηση που θα λάβετε κατά 99% είναι το Isle of Man. Υπήρχε και ένας αγώνας αυτοκινήτου, όμως, με παρόμοια χαρακτηριστικά. Ονομάζεται “Targa Florio” και αξίζει να τον γνωρίζουμε.

Ferrari 512 M: Μια ιστορία που δε γράφτηκε…

Όλα ξεκίνησαν το μακρινό 1906, όταν ο κόμης “Vincenzo Florio” αποφάσισε να δημιουργήσει έναν απαιτητικό αγώνα αντοχής στην περιοχή της Σικελίας. Ο πρώτος αγώνας που πραγματοποιήθηκε είχε μήκος 92 μιλίων, δηλαδή σχεδόν 150 χιλιόμετρα. Ήταν τόσο δύσκολος που το 99% των συμμετεχόντων δεν έβλεπε ποτέ την καρό σημαία. Οι αναβάσεις σε κορυφές με βραχώδεις πλαγιές και τα περάσματα μέσα από μαντριά ήταν μερικά από τα σημαντικότερα εμπόδια των πληρωμάτων (ένας οδηγός και ένας μηχανικός).

Μετά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, η διαδρομή μειώθηκε στα 67 μίλια (108 χλμ). Τα εμπόδια, όμως, παρέμειναν ως έχουν με τη μέση ταχύτητα του νικητή να περιορίζεται στα μόλις 72 χλμ./ώρα. Η σημαντικότερη στιγμή στην ιστορία του “Targa Florio” ήταν τη δεκαετία του ’50, όταν για πρώτη φορά συμπεριλήφθηκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων αντοχής. Έτσι, μοναδικά αγωνιστικά όπως το Ford GT40 κλήθηκαν να διασχίσουν την απαιτητική διαδρομή.

Τελικά, λόγω επικινδυνότητας, το “Targa Florio” αφαιρέθηκε από το πρωτάθλημα με εντολή της CSI, κάτι αντίστοιχο με τη FIA του σήμερα. Τα μηχανοκίνητα “τέρατα” των αγώνων αντοχής ήταν κατασκευασμένα για αγώνες στη Monza και το Le Mans. Πέρα από επικίνδυνο, λόγω κυρίως της θέσης των θεατών, ήταν και αδύνατο να “επιβιώσουν” σε τέτοιο είδους διαδρομές.

Ακολουθεί ένα video με όμορφα πλάνα από τον αγώνα του 1973. Πρωταγωνιστούν Ferrari 312PB, Alfa Romeo 33TT12, Porsche 911 RSR, Lancia Stratos και άλλοι θρύλοι από το παρελθόν.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η τετρακίνηση και τα "αργά" είναι δύο συστήματα που ακούμε συχνά. Πάμε να δούμε τα οφέλη τους με τον πλέον απλουστευμένο τρόπο!...
Ο Άγγλος παρουσιαστής και δημοσιογράφος Richard Hammond δοκίμασε και τελικά έκανε δικό του το αμερικάνικο coupe με τον V8 των πέντε λίτρων....
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Τελευταίο δημιούργημα του Enzo, σπαρτιάτικη αισθητική και τρομακτικές επιδόσεις. Απολαύστε την σε ένα μοναδικό video......
Για τα 50 χρόνια του Polo, η VW δημιούργησε ένα drift video, γυρισμένο στη Νότια Αφρική – εκεί όπου χτυπά κατασκευαστικά η "καρδιά" του μικρού...
Ώρα για μία "πτήση" στα σύννεφα της Πίνδου! Ας γνωρίσουμε το Πέρασμα του Μπάρου μέσα από ένα εντυπωσιακό video......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα