Δεν φαίνεται αλλά… κάνει την διαφορά στα αυτοκίνητα!

Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν...

Στο παρελθόν είχαμε ασχοληθεί με την εμπρός ανάρτηση των αυτοκινήτων και, πιο συγκεκριμένα, με τα γόνατα MacPherson που αποτελούν και την δημοφιλέστερη επιλογή για την εμπρός ανάρτηση. Αυτή τη φορά, ήρθε η ώρα να ασχοληθούμε με την πίσω ανάρτηση.

Τεχνικό: Πώς λειτουργούν τα αμορτισέρ; (+video)

Οι δημοφιλέστερες υλοποιήσεις για το σύστημα ανάρτησης του πίσω άξονα στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Ξεκινάμε με τον ημιάκαμπτο άξονα, ο οποίος απαντάται σχεδόν σε όλα τα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα.

Πρόκειται για ένα σύστημα ημιανεξάρτητης ανάρτησης διότι η κίνηση του ενός τροχού επηρεάζει και τον άλλο τροχό του ίδιου άξονα. Βασικότερο δομικό μέρος της συγκεκριμένης ανάρτησης είναι η δοκός που ενώνει τους βραχίονες των δύο τροχών. Τα ελαστικά μέρη δίνουν τη δυνατότητα μίας μικρής σχετικής κίνησης, αλλά σε γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν υφίσταται ανεξάρτητη κίνηση μεταξύ των τροχών.

Πάμε την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, η οποία απαντάται στα πιο ακριβά αυτοκίνητα, όπως για παράδειγμα στα μεγάλα SUV και sedan. Σε αυτή την περίπτωση, ο κάθε ένας από τους πίσω τροχούς εδράζεται στο αμάξωμα με τους δικούς του βραχίονες (συνήθως πέντε στον αριθμό). Η κίνηση του ενός τροχού γίνεται πλέον εντελώς ανεξάρτητη από την κίνηση του άλλου.

Στην περίπτωση του ημιάκαμπτου άξονα, το όφελος έγκειται στο χαμηλό κόστος κατασκευής και τις μειωμένες ανάγκες σε χωροταξικό επίπεδο. Αυτοί είναι οι δύο κυριότεροι λόγοι που τον συναντάμε κυρίως στα αυτοκίνητα πόλης και στα μεσαία οικογενειακά. Η συμπεριφορά του αμαξώματος, βέβαια, είναι υποδεέστερη από αυτή της ακριβότερης ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων.

Η βασικότερη διαφορά που ενδεχομένως θα παρατηρήσει ο οδηγός σε ένα αυτοκίνητο με ημιάκαμπτο άξονα είναι το “ελάφρωμα” του πίσω άξονα σε κάποια ανωμαλία του οδοστρώματος επάνω στη στροφή αλλά και η απόσβεση των εγκάρσιων ανωμαλιών του οδοστρώματος (ο ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά πιο ξερά και απότομα, περνώντας πιο έντονο κραδασμό στην καμπίνα). Από την άλλη πλευρά, η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει πολύ μεγαλύτερη αίσθηση άνεσης και στιβαρότητας. Με το ανάλογο οικονομικό τίμημα ασφαλώς…

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!...
Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Τον συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο και πληροφορεί τον "εγκέφαλο" σχετικά με τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Ας δούμε τι είναι ο αισθητήρας MAF......
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναφερθούμε στο βολάν, ένα εξάρτημα που υπάρχει σε κάθε κινητήρα. Ας δούμε πως λειτουργεί και γιατί είναι τόσο απαραίτητο......
Όταν αποκαλύφθηκε η τεχνολογία TwinPower Turbo της βαυαρικής φίρμας, δημιουργήθηκαν παρερμηνείες. Ας δούμε τι είναι και αν έχει σχέση με το twin-turbo......
Επάνω σε κάθε ελαστικό υπάρχουν πολλές και σημαντικές πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε, πέρα από τις διαστάσεις. Ας τις δούμε αναλυτικά......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής