Τέλος στις οθόνες αφής θέλει να βάλει η Citroen! (+video)

Οι οθόνες αφής μπορεί να αποτελέσουν στο μέλλον κομμάτι του... παρελθόντος. Η Citroen φαίνεται να έχει τη λύση με μια νέα εντυπωσιακή τεχνολογία που βρίσκεται σε εξέλιξη.
DS Citroen οθόνες αφής τέλος!

Στην αιχμή των εξελίξεων που καθορίζουν τον τρόπο που οδηγός και επιβαίνοντες αλληλοεπιδρούν με το αυτοκίνητο τους θέλει να κινηθεί η Citroen. Η γαλλική εταιρία θεωρεί πως οι οθόνες αφής είναι ήδη… μπανάλ για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος και προτείνει τον δικό της τρόπο επικοινωνίας και ελέγχου μεταξύ ανθρώπου και οχήματος με τη χρήση ηχητικών κυμάτων, σε συνδυασμό με προβολές σε διάφορα σημεία της καμπίνας.

Σε συνεργασία με την εταιρία Ultraleap οι Γάλλοι αναπτύσσουν για πρώτη φορά, στο χώρο των τεσσάρων τροχών τουλάχιστον, ένα διαδραστικό σύστημα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πλατφόρμα πολυμέσων και όχι μόνο και επιτρέπει τον έλεγχο διαφόρων συστημάτων με χειρονομίες στον αέρα. Παρόλο που ο οδηγός δεν ακουμπά ουσιαστικά σε κάποια επιφάνεια στα δάκτυλά του αναπτύσσονται δυνάμεις που τον κάνουν να νιώθει ότι έχει επαφή με φυσικά χειριστήρια! Αυτό σύμφωνα με τη Citroen μπορεί να γίνει εφικτό με την παραγωγή ηχητικών σημάτων.

Τα πρώτα “σημάδια γραφής” αυτού του συστήματος τα είδαμε στο concept DS Aero Sport Lounge που παρουσιάστηκε από τον γαλλικό όμιλο τον περασμένο Φεβρουάριο και τώρα οι άνθρωποι της Citroen είναι έτοιμοι να μοιραστούν μαζί μας περισσότερες λεπτομέρειες.

Σύμφωνα λοιπόν με έρευνα που πραγματοποίησαν στη Citroen, ο έλεγχος με χειρονομίες στον αέρα και όχι με επαφή των δακτύλων με κάποια οθόνη αφής είναι έως και τρεις φορές πιο ακριβής. Μειώνει παράλληλα το χρόνο που παίρνουμε τα μάτια μας από το δρόμο σε σημαντικό βαθμό με τους Γάλλους να υποστηρίζουν πως το 25% εκείνων που συμμετείχαν στη έως τώρα εξέλιξη του συστήματος δεν πήραν καθόλου τα μάτια τους από το δρόμο.

Όλα καλά μέχρι εδώ, ωστόσο το εντυπωσιακό με τη νέα τεχνολογία της Citroen είναι η φυσική αίσθηση και ο τρόπος που δημιουργείται αυτή στα ακροδάχτυλα όταν κάποιος ελέγχει λειτουργίες και συστήματα χωρίς να ακουμπά επί της ουσίας τίποτα.

Η λύση έρχεται από ειδικά κατασκευασμένα ηχεία που μπορούν να αναπαράγουν υπερηχητικά κύματα ήχου, τέτοιας έντασης και συχνότητας που μπορούν να γίνουν αντιληπτά από τα αισθητήρια όργανα που βρίσκονται στα ακροδάχτυλα μας. Τα εν λόγω ηχεία συνοδεύονται παράλληλα και από σύστημα που παρακολουθεί τη θέση αλλά και τις κινήσεις των χεριών ώστε να “μεταφράσει” σωστά την ενέργεια που επιθυμεί ο οδηγός. Η Ultraleap μάλιστα έχει προχωρήσει σε τέτοιο βαθμό την εξέλιξη των συστημάτων παρακολούθησης που μπορούν να ανιχνεύσουν όχι μόνο την κίνηση των δακτύλων και της παλάμης γενικά αλλά και τον τρόπο που αρθρώνονται τα δάκτυλα! Μπορεί επίσης να… προβλέψει τη θέση τους στο χώρο ακόμη και αν υπάρχει κάποιο εμπόδιο στη μέση…

Όταν λοιπόν το σύστημα ανιχνεύσει και καταγράψει την επιθυμητή ενέργεια τότε στέλνει πίσω στα δάκτυλα υπερηχητικά κύματα που δημιουργούν πιέσεις (δεν ακούγονται) σε συγκεκριμένα σημεία των δακτύλων. Έτσι ο οδηγός όχι μόνο νομίζει ότι ήρθε σε επαφή με κάποιο πραγματικό κουμπί αλλά γνωρίζει ταυτόχρονα ότι το σύστημα έλαβε την εντολή.

Η τεχνολογίες που αναπτύσσει η Ultraleap μπορούν να δημιουργήσουν διαφορετικά σε διάρκεια, ένταση και από ό,τι καταλαβαίνουμε και έκταση ηχητικά κύματα ώστε το σύστημα να μπορεί να αξιοποιηθεί σε πολλές εφαρμογές ελέγχου με χειρονομίες.

Σίγουρα αυτή η τεχνολογία είναι από τις πιο εντυπωσιακές που έχω δει και ακούσει μέχρι σήμερα και μένει να δούμε πότε η Citroen θα την μεταφέρει στα αυτοκίνητα της. Δείτε το video που ακολουθεί για να καταλάβετε ακόμη περισσότερα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Νέο πρόγραμμα “Απόσυρση από τη Citroen”, μια ολοκληρωμένη εμπορική πρόταση που προσφέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη!...
C-SUV, από Ευρωπαίο κατασκευαστή με τιμή εκκίνησης κάτω από 19.000 ευρώ; Κι όμως υπάρχει και εμείς το δοκιμάζουμε! Πάμε να δούμε ποιο είναι και πως...
Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Ο ΚΟΚ πρέπει να τηρείται πάντα για την ασφάλεια όλων και με τις ποινές να έχουν γίνει πλέον πιο αυστηρές, αυτό το σύστημα θα σε...
Το best seller της Citroen στην ελληνική αγορά έχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία μάλιστα είναι ότι πιο... γήινο έχουμε οδηγήσει στην συγκεκριμένη κατηγορία....
Ο Dr. Michael Kruppa, επικεφαλής ανάπτυξης εμπρόσθιου φωτισμού στην Audi, εξηγεί πώς το νέο Audi Q3 φέρνει την έξυπνη τεχνολογία φωτισμού στην compact κατηγορία....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα