Ο εξηλεκτρισμός έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό και για τους κατασκευαστές μοτοσυκλετών. Μικρές εταιρίες τόσο στην Ευρώπη όσο και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού έχουν ήδη αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στη γκάμα τους, ενώ στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά σιγά και οι μεγάλοι αρχικά με μικρά scooters, όπως η Piaggio με τη Vespa Elettrica ή… κατευθείαν στο ψητό, όπως έκανε η Harley-Davidson με την LiveWire. Η Kawasaki ωστόσο βρίσκεται και στο “μονοπάτι” των υβριδικών συστημάτων κίνησης και όπως όλα δείχνουν και κοντά στο να παρουσιάσει μια σύγχρονη υβριδική μοτοσυκλέτα, σίγουρα την πρώτη μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών.
Διαβάστε επίσης: Νέο και ελαφρύτερο BMW S 1000 R με 165 ίππους (+video)
Για του λόγου το αληθές οι Ιάπωνες έδωσαν πρόσφατα στη δημοσιότητα ένα video όπου, αν και φαίνονται λίγα, μας δίνει να καταλάβουμε σχεδόν αμέσως ότι όντως πρόκειται για υβριδική μοτοσυκλέτα που βρίσκεται πάνω σε πάγκο δοκιμών και αφού ξεκινήσει με τη χρήση του ηλεκτρικού της μοτέρ τη σκυτάλη παίρνει ο κινητήρας εσωτερικής καύσης. Το υβριδικό σύστημα των Ιαπώνων αναμένεται να προσφέρει τα μέγιστα στη μείωση των ρύπων στο βεβαρημένο αστικό περιβάλλον όπου θα χρησιμοποιείται και περισσότερο, με το συμβατικό μοτέρ να αναλαμβάνει πρωτεύοντα ρόλο στην κίνηση στον αυτοκινητόδρομο και το σύστημα να δουλεύει σε αγαστή συνεργασία στον επαρχιακό.
Διαβάστε επίσης: Νέα γενιά για την 3κύλινδρη Yamaha Tracer (+video)
Φυσικά πολλά είναι αυτά που μένουν να διευκρινιστούν τους επόμενους μήνες αναφορικά με τις λεπτομέρειες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος, όπως το αν θα μπορεί να συνδυαστεί με μπαταρίες διαφορετικής χωρητικότητας και ποιες θα είναι αυτές, αν θα υπάρχει και plug-in έκδοση αλλά και το αν θα υπάρχουν διαφορετικές εκδόσεις του ηλεκτρικού κινητήρα αναφορικά με την απόδοση του.
Ένα υβριδικό σύστημα κίνησης για δύο τροχούς έχει από μόνο του πολύ μεγάλο ενδιαφέρον ως προς την εφαρμογή του. Σχεδιαστές και μηχανικοί θα πρέπει να χωρέσουν τα πάντα σε πολύ λίγο χώρο σε σχέση με ένα αυτοκίνητο, φροντίζοντας παράλληλα και για την σωστή κατανομή των βαρών (εξαιρετικά νευραλγικός τομέας για τους δύο τροχούς), χωρίς παράλληλα το βάρος να φτάνει σε δυσθεώρητα επίπεδα.
Αυτό που προκαλεί επίσης εντύπωση για το νέο σύστημα της Kawasaki είναι η παραδοχή πως οι περισσότερες λύσεις για την εφαρμογή του προήρθαν από τα… ηλεκτρικά τραμ που κατασκευάζει η Kawasaki Heavy Industries, μέλος της οποίας είναι η Kawasaki Motorcycles ως θυγατρική.
Άγνωστη παραμένει επίσης και η κατηγορία στην οποία θα ανήκει η υβριδική μοτοσυκλέτα των Ιαπώνων. Δεν αποκλείεται πάντως το σύστημα που εξελίσσουν οι Ιάπωνες να αποτελέσει κάποιου είδους “πλατφόρμα” πάνω στην οποία θα βασιστούν και άλλα μοντέλα τους. Ούτως ή άλλως, όπως θα δείτε και στο video της ιαπωνικής εταιρίας παρουσιάζεται σχεδόν ολόκληρη η γκάμα της Kawasaki., κάτι που αφήνει όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά… Οψόμεθα.