Η δεύτερη ολοκαίνουρια γενιά του υδρογονοκίνητου ηλεκτρικού Toyota Mirai αναμένεται να πατήσει σύντομα τους τροχούς της και επί ευρωπαϊκού εδάφους. Με αυτή την αφορμή οι Ιάπωνες μας αποκαλύπτουν περισσότερες λεπτομέρειες για το ολοκαίνουριο μοντέλο τους που καταναλώνει υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και εκπέμπει στο περιβάλλον μόνο νερό. Μας αποκαλύπτουν επίσης και τις προσδοκίες τους για την εμπορική πορεία του νέου Mirai, από το οποίο περιμένουν δεκαπλάσιες πωλήσεις σε σχέση με την απερχόμενη γενιά λόγω και της σημαντικά μειωμένης τιμής του που υπολογίζεται κατά 20% χαμηλότερη σε σχέση με πριν.
Όπως σας είχαμε πει κατά την αρχική αποκάλυψη του Mirai δεύτερης γενιάς στις αρχές του 2020, το νέο μοντέλο βασίζεται στη νέα TNGA (GA-L) πλατφόρμα των Ιαπώνων και έτσι στο παιχνίδι μπαίνει, εκτός από την οικολογική μετακίνηση, και η δυναμική συμπεριφορά -πάνω από τον πίσω άξονα έχει τοποθετηθεί ο ηλεκτρικός κινητήρας αλλά και η μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου που υποστηρίζει το σύστημα.
Διαβάστε επίσης: Ανανέωση για το Toyota Camry Hybrid
Ειδοποιός διαφορά έναντι της προηγούμενης γενιάς είναι η κίνηση που φτάνει πλέον στους πίσω τροχούς και όχι στους μπροστά, αλλά και η κατανομή των βαρών στο 50:50 μεταξύ των αξόνων. Παράλληλα, το νέο Mirai έχει αυξήσει σημαντικά και την αυτονομία του λόγω της ενσωμάτωσης μιας τρίτης δεξαμενής υδρογόνου στο αμάξωμα του, κατά 30%, από τα 500 στα 650 χλμ. Στις τρεις δεξαμενές των 142,2 λίτρων μπορούν πλέον να αποθηκευτούν 5,6 κιλά υδρογόνου έναντι 4,6 κιλών πριν, ενώ με τη νέα θέση τους βελτιώνουν σημαντικά και το κέντρο βάρους του Mirai.
Με το ηλεκτρικό μοτέρ να βρίσκεται πίσω και να δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, κάτω από το καπό του μεγάλου ιαπωνικού sedan, που έχει μήκος 4.975 χλστ., έχει τοποθετηθεί η νέα γενιά κυψελών υδρογόνου αλλά και τα περιφερειακά της. Οι νέες κυψέλες είναι πιο αποδοτικές από τις προηγούμενες, έχουν μικρότερο μέγεθος, ενώ είναι και πιο ελαφριές. Είναι παράλληλα λιγότερες από τις προηγούμενες (330 από 370), ενώ αυξημένη παρουσιάζεται και η ενεργειακή τους πυκνότητα στα 5,4 KW/λίτρο. Η Toyota Κάνει επίσης λόγο και για βελτιωμένη απόδοση σε καιρικές συνθήκες όπου επικρατούν πολύ χαμηλές θερμοκρασίες με το σύστημα να μπορεί πλέον να λειτουργεί χωρίς πρόβλημα σε θερμοκρασίες έως και -30 βαθμούς Κελσίου.
Διαβάστε επίσης: To Toyota CH-R σε νέα έκδοση GR Sport
Η αύξηση της απόδοσης των κυψελών κατά περίπου 12% (από τα 114 KW στα 128), συνοδεύεται από μείωση του βάρους κατά 50%, ενώ μετατροπέας του ρεύματος που έχασε 21% σε όγκο αλλά και 2,9 κιλά σε βάρος και ζυγίζει τώρα 25,5 κιλά. Στη μείωση των διαστάσεων και του βάρους βοήθησαν και η νέας γενιάς ημιαγωγοί της Toyota από καρβίδιο του πυριτίου.
Νέας τεχνολογίας είναι και η μικρή μπαταρία που υποστηρίζει το σύστημα, παρέχοντας ενέργεια τόσο στον ηλεκτρικό κινητήρα -όταν υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις σε ισχύ- αλλά και στα περιφερειακά ηλεκτρικά συστήματα του Mirai. Η νέα μπαταρία ιόντων λιθίου, βρίσκεται πίσω από το πίσω κάθισμα και έρχεται να αντικαταστήσει την προηγούμενη υδριδίου νικελίου-μετάλλου. Έχει ηλεκτρική τάση 310,8 Volt από 244,8 και το βάρος της έχει μειωθεί στα 44,6 από 46,9 κιλά. Παράλληλα η απόδοση της έχει αυξηθεί από τα 25,5 KW, για δέκα δευτερόλεπτα στα, 31,4 KW στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Toyota Yaris 1,5 λτ. 125 PS
Οι νέες πιο αποδοτικές κυψέλες και η νέα μπαταρία οδήγησαν σε αύξηση και της ισχύος του ηλεκτρικού κινητήρα ο οποίος αποδίδει πλέον 182 ίππους (από 153) και 300 Nm ροπής. Με το βάρος του νέου Mirai να φτάνει στα 1.900-1.950 κιλά (από 1.849), η Toyota ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα.
Η σαφώς πιο δυναμική σχεδιαστική φόρμα του νέου Mirai οφείλεται στις γενικότερα νέες αναλογίες που έχει προσδώσει η Toyota αυξάνοντας παράλληλα τις διαστάσεις του. Το συνολικό ύψος να έχει μειωθεί κατά 65 ολόκληρα χλστ. στα 1.470 και το μεταξόνιο έχει κερδίσει άλλα 140 χλστ. φτάνοντας τώρα στα 2.920 χλστ. Αυξημένα κατά 75 χλστ. παρουσιάζονται και τα μετατρόχια (συνολικό πλάτος 1.885 χλστ.) με τη δυναμική συμπεριφορά να υποστηρίζεται και από τους τροχούς των 19 ή 20 ιντσών που μπορεί να εξοπλίσουν οι ενδιαφερόμενοι το ιαπωνικό μοντέλο -ελαστικά 235/55 και 245/45 αντίστοιχα. Ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας είναι 0,29, ενώ το νέο Mirai μπορεί να φιλοξενήσει πλέον στην καμπίνα του πέντε άτομα έναντι τεσσάρων της προηγούμενης γενιάς.
Αυτό που μένει τώρα να δούμε είναι η τιμή του νέου Toyota Mirai αλλά και το πότε θα είναι διαθέσιμο επί ελληνικού εδάφους.