Ως πρωτοπόρος εταιρία στα υβριδικά συστήματα κίνησης αλλά και τις κυψέλες υδρογόνου, η Toyota θα μπορούσε να είναι από τους πρώτους κατασκευαστές στον κόσμο που θα ενσωμάτωναν στη γκάμα τους ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο ευρείας παραγωγής. Η αλήθεια είναι πως οι Ιάπωνες το έκαναν, όταν πουλούσαν σε περιορισμένη όμως παραγωγή στην Καλιφόρνια των Η.Π.Α. αμιγώς ηλεκτρικά RAV4 μεταξύ 1997-2003 και 2012-2014. Τη δεύτερη χρονική περίοδο μάλιστα συνεργάζονταν και με την Tesla κατέχοντας παράλληλα και μερίδιο στην αμερικάνικη εταιρία.
Η σχετικά καθυστερημένη είσοδος των Ιαπώνων στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων -τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά τους μοντέλα αναμένονται στην Ευρώπη του χρόνου- οφείλεται στο γεγονός ότι θέλουν να κάνουν τα πράγματα όπως νομίζουν αυτοί ότι είναι σωστό. Αυτό συνήθως έχει αντίκτυπο σε… ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία πόσο μάλλον όταν μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αποτελούν και το μέλλον τεσσάρων τροχών.
Διαβάστε επίσης: Οι προσφορές της Toyota για το τέλος της χρονιάς
Η Toyota, σε συνεργασία και με την Panasonic, με την οποία έχει δημιουργήσει και κοινοπραξία, αναμένεται να είναι ο πρώτος μεταξύ των κατασκευαστών που θα φέρει στην αγορά μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state batteries) μια τεχνολογία που θα φέρει τα πάνω-κάτω στο ηλεκτρικό τοπίο και όχι μόνο στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι μπαταρίες με στερεούς ηλεκτρολύτες αντί για υγρούς είναι το επόμενο βήμα όχι μόνο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά γενικά για οποιαδήποτε συσκευή χρειάζεται ρεύμα και βασίζεται στην τροφοδοσία της σε μπαταρίες. Οι μεγάλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων -πέρα από την Toyota και η Volkswagen- επενδύουν ήδη δεκάδες εκατομμύρια ώστε να καταφέρουν να επιλύσουν τα προβλήματα που παρουσιάζει στην εξέλιξη του αυτός ο τύπος μπαταρίας έναντι των συμβατικών μπαταριών ιόντων λιθίου που γνωρίζουμε σήμερα. Μεγαλύτερο από αυτά τα προβλήματα είναι η σχετικά μικρότερη διάρκεια ζωής τους λόγω διάβρωσης.
Διαβάστε επίσης: Το αμιγώς ηλεκτρικό Toyota Proace City εδώ, το 2021
Με την επίλυση του παραπάνω προβλήματος οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης, όταν μπουν στην παραγωγή, θα προσφέρουν έναντι των συμβατικών έως και επτά φορές μεγαλύτερη χωρητικότητα στο ίδιο βάρος και ακόμη μικρότερους χρόνους ταχυφόρτισης (-60% έναντι των σημερινών), παραμένοντας παράλληλα πιο ασφαλείς από τις συμβατικές κατά τη φόρτιση τους. Είναι επίσης και πιο απλές στην κατασκευή τους καθώς οι χαμηλότερες θερμοκρασίες που αναπτύσσουν κάνουν περιττή τη χρήση συστήματος ψύξης για τις συστοιχίες τους.
Σύμφωνα με τα όσα ακούγονται οι Ιάπωνες θέλουν να είναι εκείνοι που θα παρουσιάσουν τη μπαταρία που θα προσφέρει αυτονομία 1.000 χλμ. υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης με μια φόρτιση, ενώ φήμες κάνουν λόγο και για μια solid state μπαταρία που θα κρατά το 90% της απόδοσης της για… 30 χρόνια.
Τα αρχικά πλάνα της Toyota ήταν να παρουσιάσει τις solid state μπαταρίες της, σε πρωτότυπη μορφή στους Ολυμπιακούς του Τόκιο που ελέω πανδημίας δεν έγιναν ποτέ. Τώρα τα τελευταία νέα που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου μεταφέρουν την παρουσίαση της νέας τεχνολογίας στο κοινό το 2021 με την αποκάλυψη και ενός πρωτότυπου μοντέλου. Οψόμεθα.