Το μεγαλύτερο εργοστάσιο diesel κινητήρων μετατρέπεται σε… “ηλεκτρικό”

Το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής diesel κινητήρων στον κόσμο βρίσκεται στην Ευρώπη. Σύντομα όμως θα αλλάξει την παραγωγή του εστιάζοντας στους ηλεκτρικούς κινητήρες.
εργοστάσιο ηλεκτρικός κινητήρας

Το μεγαλύτερο εργοστάσιο παραγωγής πετρελαιοκινητήρων στον κόσμο βρίσκεται στο Tremery της Γαλλίας και ανήκει στον όμιλο Stellantis. Σύμφωνα με το Reuters ο νέος κολοσσός που δημιουργήθηκε από την ένωση του PSA Groupe και της FCA Automobiles, έχει ήδη ξεκινήσει τις εργασίες που θα μετατρέψουν αυτό το υπερ-εργοστάσιο από μονάδα παραγωγής κινητήρων diesel σε εργοστάσιο για ηλεκτρικούς κινητήρες.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το πρακτορείο, η παραγωγή στο Tremery που βρισκόταν για τα ηλεκτρικά μοτέρ το 2020 στο 10% επί του συνόλου ή 90.000 μονάδες αν προτιμάτε, θα διπλασιαστεί φέτος στους 180.000 ηλεκτροκινητήρες. Απώτερος στόχος να φτάσει η ετήσια παραγωγή στα 900.000 ηλεκτρικά μοτέρ έως το 2025, ένα νούμερο που βρίσκεται λίγο πάνω από το μισό της δυναμικότητας του συγκεκριμένου εργοστασίου.

Η αλλαγή στην παραγωγή του γαλλικού εργοστασίου δείχνει με τον καλύτερο τρόπο τις μεγάλες αλλαγές που λαμβάνουν μέρος αυτή τη στιγμή στον κόσμο των τεσσάρων τροχών και σε αυτή τη νέα φάση εξηλεκτρισμού που έχει μπει με μεγαλύτερο “θύμα” μεταξύ των κινητήρων εσωτερικής καύσης, τους diesel.

Μετά και το “dieselgate” του 2015 και σε συνδυασμό με τα μέτρα της Ε.Ε. για την προώθηση πιο καθαρών μέσων μετακίνησης, η ζήτηση για κινητήρες diesel, που κυριαρχούσαν πριν από μερικά χρόνια στην Ευρώπη σε πωλήσεις, έχει μειωθεί δραματικά. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που το 2020 και για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή ιστορία, τα ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα μοντέλα ξεπέρασαν σε ταξινομήσεις εκείνα που έφεραν μοτέρ πετρελαίου. (Διαβάστε περισσότερα γι’ αυτό εδώ).

Οι αλλαγές στα εργοστάσια που πραγματοποιούνται και από άλλους κατασκευαστές θα φέρει κοντά μας πιο “καθαρά” αυτοκίνητα, θα οδηγήσει όμως και χιλιάδες προσωπικό στην πόρτα της εξόδου. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι σαφώς πιο απλοί κατασκευαστικά και παράγονται πιο εύκολα από τα θερμικά μοτέρ, ενώ στο μέλλον θα δούμε και τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν στο εργατικό δυναμικό που φέρει τεχνογνωσία γύρω από τα μοτέρ εσωτερικής καύσης, το οποίο ουσιαστικά θα βρεθεί χωρίς πεδίο εργασίας. Πολλοί κατασκευαστές ήδη μετεκπαιδεύουν μέρος του προσωπικού τους σε αυτή την μετάβαση προς τον εξηλεκτρισμό, χωρίς παράλληλα να ανανεώνουν τις θέσεις όλων εκείνων που βγαίνουν σε σύνταξη.

Πηγή: Reuters

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
To B-SUV των Γερμανών κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού και μέσα σε λίγους μήνες από τη αρχική του διάθεση έφτασε σε ορόσημο....
Η αντιπροσωπεία της Omoda & Jaecoo δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να δει από κοντά το plug-in υβριδικό Jaecoo 7 SHS-P χωρίς να επισκεφτεί κάποια...
Με φτερωτή συμπιεστή που φτάνει τις 90.000 σ.α.λ. σε μόλις 250 ms! Γνωρίστε τον νέο V6 TDI και δείτε ποια μοντέλα θα εξοπλίσει......
Το σκληροτράχηλο pick up με το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης κατάφερε να αποσπάσει μία ακόμη διεθνή διάκριση....
Η κινέζικη εταιρεία ήρθε στην ελληνική αγορά και παρουσιάζει το πρώτο μοντέλο που θα φέρει στην Ελλάδα, σε έναν πολύ δημοφιλή προορισμό....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα