Η διάρκεια ζωής των μπαταριών ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ένα θέμα που μας έχει απασχολήσει και στο παρελθόν, ενώ και εσείς οι αναγνώστες μας, μας ρωτάτε διαρκώς σχετικά με το πόσο διαρκούν οι μπαταρίες και σε τι βαθμό χάνουν την αποδοτικότητά τους με τα χρόνια.
Δυστυχώς εμείς οι ίδιοι δεν μπορούμε να σας απαντήσουμε, καθώς δεν έχουμε στα χέρια μας ηλεκτρικό αυτοκίνητο για καιρό και για χιλιάδες χιλιόμετρα, βρήκαμε όμως το άρθρο του Inside EVs, στο οποίο ο ιδιοκτήτης ενός Tesla Model 3 δίνει πληροφορίες σχετικά με αυτό το θέμα.
Σύμφωνα λοιπόν με τον ίδιο και τα όσα διαβάζουμε στο σχετικό site, μετά από δύο χρόνια και 80.000 χλμ. (αρκετά χιλιόμετρα είναι η αλήθεια για δύο χρόνια) φαίνεται πως η αποδοτικότητα των μπαταριών του αυτοκινήτων έχει μειωθεί κατά 8%. Ο κύριος Bjorn Nylan βέβαια αναφέρει πως το οι φορτίσεις έχουν γίνει κατά 60% σε ταχυφορτιστές (DC Charging -11.813 kWH) και κατά 40% σε wallbox (AC Charging – 7.995 kWh).
Ο ίδιος λέει πως σύμφωνα με την δοκιμή του, η συνολική διαθέσιμη ενέργεια των μπαταριών πλέον είναι στα 67,0 kWh, ενώ όταν το αυτοκίνητο ήταν νέο είχε 73 kWh. Επίσης ο ίδιος τονίζει πως οι χαμηλές θερμοκρασίες (-13 βαθμοί κελσίου) ενδεχομένως να έχουν επηρεάσει τα αποτελέσματα της δοκιμής του, αν και όχι σημαντικά (ίσως κατά 0,5-1,0%).
Τέλος, αναφέρει πως όπως φαίνεται το αυτοκίνητο χάνει 1% της αποδοτικότητας των μπαταριών του κάθε 10.000 χλμ. Δείτε πιο κάτω το σχετικό video.
ΠΗΓΗ: Inside EVs