Damon HyperSport: Η ταχύτερη μοτοσυκλέτα σήμερα είναι… ηλεκτρική!

Τα πράγματα σοβαρεύουν για τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες με την Damon HyperSport να προσφέρει καυτές επιδόσεις και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης σε μια μοτοσυκλέτα "2 σε 1".
Damon HyperSport 2021

Hi-tech ηλεκτρικά “γκάζια” προσφέρει η νεοσύστατη Damon Motorcycles, η οποία βουτά κατευθείαν στα βαθιά, αποφεύγει τους θερμικούς κινητήρες και παρουσιάζει μόνο ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες με πρώτη και καλύτερη την HyperSport. Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της καναδικής εταιρίας παρουσιάστηκε επίσημα και φυσικά μόνο διαδικτυακά στην τελευταία CES πριν από λίγες εβδομάδες.

Η Damon HyperSport δείχνει τα καλά που μπορεί να φέρει το… ρεύμα ως πηγή κίνησης στους δύο τροχούς αν αυτό συνδυαστεί με ευρηματικότητα. Το πλαίσιο της Hypersport είναι μονοκόκ και έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να λειτουργεί και ως κάσα για τις μπαταρίες έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να φιλοξενεί συστοιχίες διαφορετικών μεγεθών, για κάθε… γούστο και βαλάντιο.

Διαβάστε επίσης: Τιμή νέου Suzuki Hayabusa στην Ελλάδα

Αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου για την Damon HyperSport, η οποία ενσωματώνει στη σχεδίαση της, κάτι που δεν έχουμε δει μέχρι σήμερα από άλλον κατασκευαστή και έχει έχει να κάνει με την ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη… θέση οδήγησης! Με το πάτημα ενός κουμπιού η θέσεις των μαρσπιέ και του τιμονιού αλλάζουν σε πιο άνετες γωνίες και η Hypersport “μετατρέπεται” σε commmuter προσφέροντας περισσότερη άνεση στον αναβάτη της στο αστικό περιβάλλον. Αυτό μπορεί να το κάνει και εν κινήσει!

Συνεχίζουμε με τα συστήματα υποβοήθησης που φέρει η HyperSport, τα οποία είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, όπως και η ρυθμιζόμενη θέση οδήγησης. Η Damon ονομάζει το σύστημα που έχει εξελίξει “360° Advanced Warning System”, ένα σύστημα που “βλέπει” περιμετρικά της μοτοσυκλέτας μέσα από δύο κάμερες HD και ένα ραντάρ και προειδοποιεί τον αναβάτη για επικείμενο κίνδυνο είτε με δονήσεις στο τιμόνι, είτε μέσω LED που υπάρχουν στους καθρέπτες.

Παράλληλα η μοτοσυκλέτα έχει κατασκευαστεί για να επικοινωνεί με το δίκτυο τροφοδοσίας και αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργήσει και σαν “πάροχος” ρεύματος στο σπίτι σας, εφόσον αυτό χρειαστεί, ενώ όλες οι εκδόσεις προσφέρουν συνδεσιμότητα 4G και επικοινωνούν με τον αναβάτη τους μέσω σχετικής εφαρμογής.

Διαβάστε επίσης: Ανανεωμένη Moto Guzzi V9 με ισχυρότερο μοτέρ. Δείτε τιμές και εκδόσεις

Η Damon διαθέτει την Hypersprt σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις SE, SX, HS και Premier. Η βασική έκδοση SE των κοστίζει στις Η.Π.Α. μόλις 14.028 ευρώ με την μικρή μπαταρία των 11 kWh να προσφέρει αυτονομία 173 χιλιόμετρα και τον υγρόψυκτο ηλεκτρικό κινητήρα με μέγιστη απόδοση 115 ίππων να προσφέρει τελική 193 χλμ./ώρα και 0-97 χλμ./ώρα κάτω από τρία δευτερόλεπτα.

Ακολουθεί η έκδοση SX, η οποία, στα 16.520 ευρώ, φέρει ισχυρότερο μοτέρ στους 150 ίππους και μπαταρία 15 kWh, με την τελική της να φτάνει στα 250 χλμ./ώρα και την αυτονομία της στα 241 χλμ.

Η έκδοση HS, στα 20.652 ευρώ, ανεβάζει την ισχύ του ηλεκτρικού μοτέρ της στους 200 ίππους και τα 235 Nm ροπής (“κόφτης” στις 16.000 σ.α.λ.!), αρκετούς για τελική ταχύτητα στα 200 μίλια ανά ώρα, ήτοι 321 χλμ./ώρα.

Η ανακοινώσιμη τελική καθιστά την HyperSport HS και την ταχύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής, αφού η Damon, δεν συμμετέχει στη συμφωνία των μεγάλων κατασκευαστών για τεχνητό περιορισμό της τελικής των δίκυκλων τους κάτω από τα 300 χλμ./ώρα. Στην περίπτωση της HS η χωρητικότητα της μπαταρίας φτάνει στα 20 kWh και η αυτονομία ξεπερνά τα 320 χλμ.

Η Damon αναφέρει χαρακτηριστικά για την HS ότι με σταθερή ταχύτητα 70 μίλια ανά ώρα (112 χλμ./ώρα) η αυτονομία ξεπερνά εύκολα τα 250 χλμ., ενώ τα 320 χλμ. αυτονομίας είναι εφικτά με σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο 100 χλμ./ώρα.

Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Premier. Με κόστος στις Η.Π.Α. τα 33.073 ευρώ, η ηλεκτρική hyperbike, φέρει αναρτήσεις της κορυφαίας Ohlins και φρένα φρένα της Brembo από το πάνω ράφι, έναντι της HS. Φέρει επίσης και μονόμπρατσο ψαλίδι, έναντι του χυτού με τα δύο μπράτσα.

Να σημειωθεί πως η Damon αποστέλλει τις μοτοσυκλέτες της σε όλο τον κόσμο με το κόστος της μεταφοράς να διαφέρει ανάλογα με την περιοχή και να επιβαρύνει τις τιμές που αναφέρουμε πιο πάνω.

Οι μικρές εταιρίες φαίνεται να έχουν πάρει το πάνω χέρι στα ηλεκτρικά δίκυκλα έναντι των μεγάλων κατασκευαστών και μένει να δούμε θα απαντήσουν και αυτοί με περισσότερες και ισχυρότερες δίτροχες προτάσεις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Η αντιπροσωπεία της Omoda & Jaecoo δίνει τη δυνατότητα στο κοινό να δει από κοντά το plug-in υβριδικό Jaecoo 7 SHS-P χωρίς να επισκεφτεί κάποια...
Το σκληροτράχηλο pick up με το plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης κατάφερε να αποσπάσει μία ακόμη διεθνή διάκριση....
Η κινέζικη εταιρεία ήρθε στην ελληνική αγορά και παρουσιάζει το πρώτο μοντέλο που θα φέρει στην Ελλάδα, σε έναν πολύ δημοφιλή προορισμό....
Η παραγωγή του Ducati Monster, της πέμπτης γενιάς της εμβληματικής μοτοσυκλέτας των Ιταλών, ξεκίνησε στο εργοστάσιο του Borgo Panigale....
Ένα μοντέλο ξεχώρισε από την οργάνωση Automotive Researchers and Journalists Conference of Japan και πήρε το Ειδικό Βραβείο “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα