Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για την Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα – Μικροκινητικότητα στην χώρα μας και εδώ μπορείτε να το δείτε αναλυτικά από site της Βουλής.
Αυτό περιλαμβάνει πολλές αλλαγές που αφορούν στις εξετάσεις, τα διπλώματα, τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα, την αυτόνομη οδήγηση κλπ. και μεταξύ άλλων ξεκαθαρίζει πως και ποιοι οδηγοί θα μπορούν να οδηγούν μοτοσικλέτα με το δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου.
Μεταξύ όλων των άλλων λοιπόν στο νομοσχέδιο αναφέρεται ισοδυναμία μεταξύ του διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου με εκείνο του μοτοποδηλάτου και διευκρηνίζεται πως ένας κάτοχος άδειας οδήγησης ΙΧ μπορεί να αποκτήσει νόμιμο δίπλωμα οδήγησης για δίκυκλο έως 125 κ.εκ.
Συγκεκριμένα:
– Η κατηγορία Β (Αυτοκίνητα) με τον εθνικό κωδικό αριθμό «121», ισχύει και για την οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1 (Μοτοσικλέτες μέγιστου κυβισμού 125 cm3), μόνο εντός της ελληνικής επικράτειας, υπό τις εξής προϋποθέσεις:
· κατοχής της κατηγορίας Β πάνω από έξι (6) έτη,
· συμπλήρωσης της ηλικίας των είκοσι επτά (27) ετών,
· υποχρεωτική πρακτική εκπαίδευση, διάρκειας τουλάχιστον τριών (3) μαθημάτων.
Κανόνες και για πατίνια – μοτοποδήλατα
Θεσπίζονται κανόνες κυκλοφορίας για τα οχήματα μικροκινητικότητας, ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate boards), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα. Συνοπτικά:
1. Ομαδοποιούνται τα οχήματα που κινούνται με ηλεκτροκινητήρα σε μια κατηγορία Οχημάτων Ε.Π.Η.Ο., που σημαίνει Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα. Εισάγονται ρυθμίσεις για τη κυκλοφορία τους στη βάση αξιολόγησης και συγκριτικής μελέτης άλλων χωρών, με βάση την ταχύτητα που αναπτύσσουν:
– Τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί.
– Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα από 6 έως 25 χλμ./ώρα, λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα.
– Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας, η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα).
Μοτοποδήλατα έως 25 km/h
Ορίζεται ότι δεν απαιτείται η κατοχή άδειας οδήγησης για την οδήγηση μοτοποδηλάτων με μέγιστη εκ κατασκευής ανώτατη ταχύτητα έως 25 km/h.
Άρση παρακράτησης κυριότητας
Αίρεται αυτοδίκαια η παρακράτηση κυριότητας μετά την παρέλευση 7 ετών από την ημερομηνία άδειας κυκλοφορίας, χωρίς να υπάρχει πλέον η υποχρέωση του πολίτη να μεταβεί στις Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών για να διευθετήσει το ζήτημα