To Ford Kuga μπήκε στη νέα του γενιά αλλάζοντας όσα γνωρίζαμε για αυτό, καθώς πλέον έχει ολοκληρωμένη και σύγχρονη γκάμα με κάθε λογής μοτέρ. Όπερ σημαίνει πως είναι διαθέσιμο σε βενζίνη, ντίζελ και plug in hybrid. Το μικρομεσαίο SUV της Ford επιστρέφει δριμύτερο λοιπόν στην τρίτη του γενιά και πλέον έχει όλα τα στοιχεία που θα το κάνουν να πρωταγωνιστήσει. Εμείς αυτή την φορά το οδηγούμε στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.5 EcoBlue, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.
Δυναμικό, σύγχρονο και πλήρως ανανεωμένο εμφανισιακά
Όπως προαναφέραμε το Ford Kuga βρίσκεται πλέον στην τρίτη του γενιά και δεν έχει απλώς ανασχεδιαστεί αλλά έχει σχεδιαστεί από την αρχή. Αυτό φαίνεται εξάλλου και από την πρώτη ματιά. Τίποτα στο αμάξωμά του δεν θυμίζει την προηγούμενη γενιά Kuga. Σύγχρονες αλλά όχι φλύαρες γραμμές, δημιουργούν ένα δυναμικό χάρη στο έντονο ανάγλυφό τους, αμάξωμα, το οποίο απέχει από το έδαφος 191 χλστ. Κύριο χαρακτηριστικό της εμφάνισής του αναμφίβολα η μάσκα εμπρός και τα “αιχμηρά” φώτα, που δημιουργούν ένταση! Μία ένταση που κάνει fade out καταλήγοντας στο πίσω μέρος που ο δυναμισμός δίνει την θέση του στην εκλεπτυσμένη εμφάνιση (με εξαίρεση ίσως τις δύο απολήξεις εξάτμισης). Όσον αφορά τις διαστάσεις του, το μήκος είναι στα 4.614 χλστ., ενώ πλάτος και ύψος είναι στα 1.883 χλστ. και 1.666 χλστ. αντίστοιχα (κύκλος στροφής 11,4 μ. χωρητικότητα ρεζερβουάρ 54 λίτρα). Μάλιστα, χάρη στη νέα πλατφόρμα στην οποία βασίζεται, σύμφωνα με την Ford έχει μειωμένο κατά 80 κιλά (αναλόγως έκδοσης και εξοπλισμού) βάρος, ενώ είναι και πιο άκαμπτο.
Τεχνολογία, πρακτικότητα και ευρυχωρία έχουν τον πρώτο λόγο στο εσωτερικό
Όπως είναι φυσικό, στο νέο Ford Kuga, σχεδιασμένο από το μηδέν είναι και το εσωτερικό. Σε αυτό συναντάμε ποιοτικά υλικά, προσεγμένη εργονομία και κυρίως χώρους και πρακτικότητα. Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή. Θήκες υπάρχουν πολλές για μικροαντικείμενα, ενώ στο πίσω κάθισμα μπορούν να χωρέσουν τρεις ενήλικες μέτριου αναστήματος. Φυσικά, από το ταμπλό δεν λείπει η έγχρωμη οθόνη αφής, στάνταρ 8 ιντσών, με το σύστημα πολυμέσων SYNC3. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ύπαρξη του FordPass Connect, που προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης στο wi-fi του αυτοκινήτου έως και 10 συσκευών, αλλά και απομακρυσμένο έλεγχο μέσω του FordPass App. Όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός είναι στα 475 λτ. και μπορεί να αυξηθεί στα 645 λτ. καθώς το πίσω κάθισμα μετακινείται εμπρός/πίσω (1.530 λίτρα φορτωμένο μέχρι την οροφή).
Οικονομικό και γεμάτο ροπή!
Το Ford Kuga στην τρίτη του γενιά προσφέρει πλήθος εκδόσεων, από βενζίνη και πετρέλαιο μέχρι ήπια υβριδικό και Plug-in υβριδικό. Εμείς για δοκιμή, όπως προαναφέραμε, είχαμε το 1.5 λτ. EcoBlue των 120 ίππων και των 300 Nm ροπής. Ένα μοτέρ που σε εκπλήσσει ευχάριστα με την ποιότητα λειτουργίας του παρά το γεγονός πως είναι diesel, ενώ αποδίδει πολύ καλά από τις 1.500 σ.α.λ. έως και τις 3.800 σ.α.λ. Σύμφωνα με την Ford για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 12,0 δλ. ενώ η τελική του ταχύτητα είναι στα 177 χλμ./ώρα. Τιμές που σίγουρα δεν εντυπωσιάζουν και δεν κερδίζουν τις εντυπώσεις. Αν μείνεις όμως στα νούμερα αυτά θα κάνεις λάθος. Και αυτό γιατί στην πράξη το αυτοκίνητο έχει πολύ δυνατό τράβηγμα (λόγω της ροπής από χαμηλά) και δεν καταλαβαίνει από φόρτωμα/οικογενειακά βάρη. Όσον αφορά τη μέση κατανάλωσή του, η Ford ανακοινώνει 4,4-4,7 λίτρα/100 χλμ. Στην πράξη πάντως, κατά την διάρκεια της δοκιμής εμείς κινηθήκαμε με 6,2 λίτρα/100 χλμ. Τιμή και πάλι αρκετά καλή για το μέγεθος του αυτοκινήτου, τα 120 άλογα και το βάρος των 1.599 κιλών. Από την άλλη οι εκπομπές CO2 είναι στα 116-125 γρ./χλμ.
Once Ford… always Ford
Δεν υπερβάλω και όποιος έχει οδηγήσει Ford θα με καταλάβει. Η μάρκα με την αμερικάνικη καταγωγή, έχει τον τρόπο της να φτιάχνει αυτοκίνητα που σε κερδίζουν οδηγικά. Έχουν κάτι να σου πουν. Και αυτό το καταφέρνει είτε μιλάμε για το λιλιπούτειο Ka, είτε για το Kuga! Tο μικρομεσαίο SUV σε καμία περίπτωση δεν δείχνει το μέγεθός του και το βάρος του. Οι αντιδράσεις του είναι άμεσες ακόμη και σε απότομες αλλαγές πορείας και μετατοπίσεις φορτίου, ενώ το τιμόνι είναι κοφτερό και με καλή αίσθηση. Μακρύ μεταξόνιο και φαρδιά μετατρόχια το καθιστούν ακλόνητο και στιβαρό, ενώ η ανάρτηση (γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) φιλτράρει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και με καλή αίσθηση στο πεντάλ, ενώ το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι smooth/ομαλό στις αλλαγές του, γρήγορο και με καλή απόκριση στο kickdown. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων αλλάζει αναλόγως του οδηγικού προγράμματος που θα επιλεχθεί, ενώ το σύστημα Active Noise Control κάνει την καμπίνα πολύ ήσυχη. Εκτός δρόμου το νέο Ford Kuga δεν θα πει όχι. Η απόσταση από το έδαφος και το ανάλογο οδηγικό πρόγραμμα το βοηθούν να κινηθεί χωρίς άγχος σε βατούς χωματόδρομους έως και ελαφρώς κακοτράχαλους. Όμως, αν υπάρξει λάσπη ή πιο… δύσκολο τερέν, τα ελαστικά μάλλον θα… σηκώσουν τα χέρια ψηλά. Σε κάθε περίπτωση πάντως μιλάμε για μία από τις καλύτερες all around επιλογές της κατηγορίας, που δεν πρέπει να απουσιάζει από τα προς “εξέταση” μοντέλα, αν σκοπεύετε να αγοράσετε μικρομεσαίο SUV.
Το νέο Ford Kuga ξεκινά από τα 25.171 ευρώ στην έκδοση 1.5 EcoBoost με 150 ίππους και 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Στην δική μας περίπτωση, το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν το Kuga 1.5 EcoBlue ST Line με τους 120 ίππους, το οποίο ξεκινά από τα 29.105 ευρώ με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο και από τα 31.510 με το 8άρι αυτόματο.
Πιο κάτω μπορείτε να δείτε το video του Ford Kuga, όπως αυτό παρουσιάστηκε στο τηλεοπτικό TractioN.