Η δεύτερη γενιά του “86” είναι μία εκ βάθρων ανανέωση της πρώτης και φυσικά είναι και αυτή καρπός συνεργασίας της Toyota με τη Subaru που παρουσίασε το αδελφό BRZ για την αγορά των Η.Π.Α. πριν από λίγους μήνες. Το Toyota GR 86 διατηρεί την αθλητική σιλουέτα του GT86 που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, αν και αυτή έχει φρεσκαριστεί σχεδόν πλήρως. Η γραμμή της οροφής και οι αναλογίες παραμένουν γνώριμες, ωστόσο προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα, φτερά, καπό, πόρτες όλα είναι νέα και αναβαθμίζουν σημαντικά τη δυναμική σχεδίαση του 2+2 coupe των Ιαπώνων.
Διαβάστε επίσης – Akio Toyoda για ηλεκτρικά: Θέλει προσοχή η “εξάπλωση” τους
Πέρα από τη σχεδίαση οι αλλαγές περνούν και στα ενδότερα με τους Ιάπωνες να έχουν βελτιώσει το προηγούμενο πλαίσιο προσπαθώντας παράλληλα να μην αυξήσουν το βάρος του αυτοκινήτου.
Οι νέες μέθοδοι και τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν για την ενίσχυση του βελτίωσαν κατά 60% τη στιβαρότητα στο εμπρός μέρος κατά τον διαμήκη άξονα ενώ κατά 50% βελτιώθηκε και η συνολική στρεπτική ακαμψία. Με αυτό τον τρόπο το πλαίσιο μπορεί να “παράγει” περισσότερη πρόσφυση στις στροφές, ενώ κερδισμένη βγαίνει και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης.
Για η διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα χρησιμοποιήθηκε αλουμίνιο για την κατασκευή της οροφής, του καπό και των εμπρός φτερών, κάτι που οδήγησε παράλληλα στη μεταφορά του κέντρου βάρους ακόμη χαμηλότερα.
Πλήρως ανασχεδιασμένο παρουσιάζεται και το εσωτερικό με το νέας σχεδίασης ταμπλό να διατηρεί τη γενικότερη διάταξη του προηγούμενου και να υιοθετεί ευθείες γραμμές αλλά και μια φαινομενικά πιο σπαρτιάτικη λογική. Ο οδηγός ενημερώνεται πλέον από μια TFT οθόνη πληροφοριών επτά ιντσών και μια μικρή LCD οθόνη, η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει διαγώνιο οχτώ ίντσες με το σύστημα να είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto.
Διαβάστε επίσης: Toyota Yaris Cross Adventure. Νέα “περιπετειώδης” έκδοση
Αναφορικά με τον κινητήρα το Toyota GR 86 χρησιμοποιεί μια υπερκυβισμένη έκδοση του προηγούμενου δίλιτρου 4κύλινδρου boxer με τη χωρητικότητα να φτάνει πλέον στα 2,4 λίτρα (2.387 κ.εκ.). Εκτός από τον μεγαλύτερο κυβισμό οι μηχανικοί των δύο ιαπωνικών εταιριών προχώρησαν σε βελτιώσεις στην εισαγωγή αλλά και την εξαγωγή, μείωσαν τις τριβές και αύξησαν τη ροπή κατά 15%. Το μοτέρ των 2,4 λίτρων φέρει σύστημα άμεσου ψεκασμού της Toyota και αποδίδει 228 ίππους και 249 Nm ροπής, έναντι των 200 ίππων και των 205 Nm του δίλιτρου.
Τα παραπάνω στοιχεία αφορούν το Subaru BRZ που είναι διαθέσιμο στις Η.Π.Α. με την Toyota να μην ανακοινώνει σε αυτή τη χρονική στιγμή επίσημα στοιχεία για το “ευρωπαϊκό” GR 86 καθώς το μοντέλο δεν έχει πάρει ακόμη επίσημη έγκριση τύπου. Αυτό που ανακοινώνουν ωστόσο οι άνθρωποι της Toyota είναι οι διαστάσεις του GR 86 που έχουν πολύ μικρές διαφορές με το coupe τους να παραμένει compact. Συγκεκριμένα το μήκος του φτάνει στα 4.265 χλστ., με πλάτος και ύψος στα 1.775 και 1.310 χλστ. αντίστοιχα, ενώ το μεταξόνιο είναι 2.575 χλστ., ενώ το βάρος ανέρχεται τα 1.270 κιλά.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του κινητήρα αλλά και άλλες λεπτομέρειες που αφορούν το νέο Toyota GR 86 αναμένεται να γίνουν γνωστά κατά το εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου στην Ευρώπη που θα ακολουθήσει αργότερα εντός του 2021.