Ξεχάστε το αγωνιστικό Ford Fiesta, από το 2022 το αυτοκίνητο που θα «πρωταγωνιστεί» στις ειδικές διαδρομές του WRC θα είναι το Ford Puma Rally1. H Ford επέλεξε την εκδήλωση του Goodwood για την επίσημη αποκάλυψή του.
Διαβάστε επίσης: Οδηγούμε στην Ελλάδα την Ford Mustang Mach-E (+τιμές)
Το συγκεκριμένο αγωνιστικό σηματοδοτεί την έλευση μίας νέας εποχής στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, χαρακτηριστικό της οποίας θα είναι ο εξηλεκτρισμός των αγωνιστικών αυτοκίνητων. Το ντεμπούτο έγινε στο Goodwood Festival of Speed, εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο West Sussex του Ηνωμένου Βασιλείου.
Το νέο αγωνιστικό της M-Sport υιοθετεί μία νέα γενιά υβριδικού συστήματος. «Καρδιά» του είναι ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας EcoBoost χωρητικότητας 1,6 λτ., ο οποίος συνεργάζεται με ηλεκτροκινητήρα 100 kW και τροφοδοτείται από μπαταρία 3,9 kWh. Η διαδικασία επαναφόρτισης από μία εξωτερική πηγή θα γίνεται σε σημεία σέρβις μεταξύ των ειδικών διαδρομών μέσα σε χρονικό διάστημα της τάξης των 25 περίπου λεπτών. Το υβριδικό σύστημα βάρους 95 kg είναι υγρόψυκτο και αερόψυκτο και τοποθετείται σε ένα εξαιρετικά ανθεκτικό κέλυφος ώστε να αντέχει τόσο την επαφή με τα χαλίκια όσο και τις δυνάμεις G που αναπτύσσονται σε περίπτωση ατυχήματος.
Το πρωτότυπο αγωνιστικό έκανε την πρώτη του επίδειξη στην ανάβαση του Goodwood, έχοντας πίσω από το τιμόνι του τον οδηγό της M-Sport Ford, Adrien Fourmaux, και τον οδηγό δοκιμών της M-Sport Ford, Matthew Wilson. Στη συνέχεια το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα χρησιμοποιηθεί ως όχημα εξέλιξης για την αγωνιστική σεζόν 2022.
Πέρα από τον αγωνιστικό τομέα, η Ford έχει δεσμευθεί για τον εξηλεκτρισμό συνολικά της γκάμας της. Πιο συγκεκριμένα, έχει ανακοινώσει ότι μέχρι το 2026 η γκάμα θα αποτελείται αποκλειστικά από ηλεκτρικά ή Plug-in υβριδικά και μέχρι το 2030 όλα τα μοντέλα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά.