Συνεχώς αυξάνονται οι φήμες σχετικά με την επιστροφή των Wankel κινητήρων από την Mazda και τα επιχειρήματα είναι αρκετά ώστε να μας πείσουν ότι κάτι τέτοιο είναι αρκετά πιθανό να συμβεί. Σημαντικό παράγοντα θα παίξει το υδρογόνο, το οποίο θα μπορούσε να δώσει μία πιο “πράσινη” ταυτότητα σε αυτό το ιδιαίτερο είδος κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Διαβάστε επίσης: Με Honda S2000 και Mazda RX-8 στη Λίμνη Μαραθώνα
Αρχικά, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι αυξημένες εκπομπές ρύπων ήταν η αιτία που οδήγησε τη Mazda στην κατάργηση των Wankel κινητήρων, με το τελευταίο αυτοκίνητο που εξοπλιζόταν με αυτό το μοτέρ να είναι το Mazda RX-8. Εννοείται ότι στο παρελθόν τέτοιους κινητήρες είχαμε δει και σε μοντέλα άλλων εταιρειών, μία εκ των οποίων ήταν και η Citroen.
Το υδρογόνο σαν καύσιμο, θα μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα σε έναν περιστροφικό κινητήρα, λόγω της εξάλειψης των επικαθίσεων άνθρακα στις θυρίδες (exhaust ports) των συγκεκριμένων κινητήρων, αλλά και των λιγότερων κινούμενων μερών του. Μάλιστα, οι επικαθίσεις ήταν και παραμένουν ένα σημαντικό πρόβλημα για τους βενζινοκίνητους Wankel κινητήρες. Επιπλέον, σύμφωνα με την Mazda, στα περιστροφικά μοτέρ δεν δημιουργούνται θερμικά σημεία που οδηγούν στην πρόωρη ανάφλεξη του μείγματος, φαινόμενο που παρατηρείται έντονα σε παλινδρομικούς κινητήρες. Κάπου εδώ, αξίζει να τονίσουμε ότι σε ιαπωνικά μέσα αναφέρεται πως η ιαπωνική εταιρεία μελετά εδώ και πολλά χρόνια τον συνδυασμό Wankel κινητήρα και υδρογόνου.
Μία δεύτερη ένδειξη που προμηνύει την μεγάλη επιστροφή των περιστροφικών μοτέρ είναι η κατοχύρωση ενός νέου εμπορικού σήματος. Είναι αυτό που βλέπουμε στην εικόνα και δείχνει σαν ένας ρότορας που στο εσωτερικό του υπάρχει το γράμμα “e”. Αυτό δείχνει ότι πιθανόν να ετοιμάζεται ένας υδρογονοκίνητος Wankel που θα λειτουργεί ως γεννήτρια παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος (range extender), όπως στην περίπτωση του e-POWER της Nissan. Φαίνεται, λοιπόν, ότι ο Wankel επιστρέφει, μένει να δούμε με ποιον ρόλο!