Η Mercedes-Benz είναι μία εταιρεία πρωτοπόρος στην αυτοκίνηση και όχι άδικα. Ήταν αυτή που παρουσίασε το πρώτο μηχανοκίνητο όχημα και από τότε μέχρι σήμερα έδειξε τον δρόμο στον ανταγωνισμό. Πλέον στη νέα εποχή που έχει ήδη ανατείλει για την αυτοκίνηση και δεν είναι άλλη από αυτήν της ηλεκτρικής εποχής, η Mercedes δείχνει και πάλι το ηγετικό πνεύμα της καθώς πλέον έχει μία εξαιρετική γκάμα ηλεκτρικών επιλογών, ενώ ακόμη και για τα πιο… σκληροτράχηλα μοντέλα της ετοιμάζει ανάλογες εκδόσεις.
Η γερμανική μάρκα έχει ήδη μία πλήρη γκάμα ηλεκτρικών μοντέλων με τις προτάσεις της να είναι οι: EQA (κάντε κλικ εδώ και μάθετε τα πάντα για την EQA), EQC, EQS και EQV. Μία γκάμα την οποία εμπλούτισε και με το παραπάνω, καθώς πρόσφατα παρουσίασε τη νέα EQB, την EQE, την πρώτη ηλεκτρική Mercedes-AMG ονόματι EQS 53 4MATIC αλλά και τις πρωτότυπες EQG και Mercedes-Maybach EQS.
Ξεκινώντας από τα πρωτότυπα μοντέλα, η Mercedes-Maybach είναι το πρώτο μοντέλο του πολυτελούς τμήματος της γερμανικής εταιρείας, το οποίο είναι αμιγώς ηλεκτρικό και μας δείχνει πως θα είναι στο μέλλον το SUV της. Φυσικά διαθέτει όλη την κορυφαία τεχνολογία της Mercedes και υπόσχεται να είναι το πολυτελέστερο ηλεκτρικό SUV, όταν θα κυκλοφορήσει στην παραγωγή.
Από την άλλη η Mercedes EQG αποτελεί μία μεταφορά της ηλεκτρικής τεχνολογίας στην αγέρωχη και σκληροτράχηλη G-Class. Η EQG Concept μπορεί να είναι πρωτότυπο μοντέλο, αλλά είναι πολύ κοντά στην παραγωγή και δεν αναμένουμε μεγάλες διαφορές σε σχέση με την έκδοση που θα κυκλοφορήσει κανονικά στους δρόμους. Αυτό βέβαια, όσον αφορά το κομμάτι της αισθητικής. Από την άλλη οι τέσσερις κινητήρες (ένας σε κάθε τροχό) υπόσχονται κορυφαία χαρακτηριστικά τετρακίνησης και σίγουρα η EQG παραγωγής θα έχει όλα όσα χρειάζεται για να είναι το κορυφαίο εκτός δρόμου, ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Αφήνοντας τα πρωτότυπα περνάμε στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes, ξεκινώντας από την EQB. Η Mercedes EQB (με δυνατότητα 7θέσιου εσωτερικού), αποτελεί την ηλεκτρική εκδοχή της GLB. Έχει μία ολοκληρωμένη γκάμα, η οποία όσον αφορά τις ηλεκτρικές της εκδόσεις θα απαρτίζεται από τις EQB 300 και EQB 350. Και οι δύο είναι τετρακίνητες με το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC να απαρτίζεται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ, ένα σε κάθε άξονα. Η EQB 300 αποδίδει 228 ίππους και 390 Νm ροπής, ενώ η EQB 350 αποδίδει 292 ίππους και 520 Nm ροπής. Και στις δύο εκδόσεις η τελική ταχύτητα είναι 160 χλμ./ώρα, ενώ για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζονται αντίστοιχα 8,0 και 6,2 δλ. Η μπαταρία που τροφοδοτεί τα μοτέρ τους έχει χωρητικότητα 66,5 kWh, με τη Mercedes να ανακοινώνει αυτονομία και στις δύο περιπτώσεις 419 χιλιόμετρα (WLTP). Σε ταχυφορτιστή η EQB χρειάζεται 32 λεπτά για να φορτίσει από το 10 έως το 80% (με μέγιστη ισχύ φόρτισης τα kW), ενώ σε 15 λεπτά έχει ανακτήσει 140 χλμ. αυτονομίας (WLTP). Στο μέλλον θα δούμε και προσθιοκίνητη έκδοση, αλλά και έκδοση long range με μεγαλύτερη αυτονομία.
Ακολουθεί η Mercedes EQE, η οποία είναι το ηλεκτρικό… αδερφάκι της E-Class. H ολοκαίνουργια EQE πλέον είναι και το αεροδυναμικότερο αυτοκίνητο στον κόσμο, με συντελεστή Cd: 0.20! Έχει μήκος 4.946 χιλιοστά, πλάτος 1.961 χιλιοστά και ύψος 1.512 χιλιοστά (διαστάσεις εφάμιλλες με αυτές τις CLS), ενώ το μεταξόνιο είναι στα 3.120 χλστ. Το ηλεκτρικό σεντάν αρχικά θα διατεθεί ως EQE 350 με ένα ηλεκτρικό μοτέρ και απόδοση 292 ίππων. Στα της μπαταρίας τώρα, η χωρητικότητά της θα είναι στα 90 kWh, ενώ θα μπορεί να φορτίσει μέχρι και με 170 kW. Η αυτονομία που προσφέρει σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις είναι στα 660 χιλιόμετρα, ενώ η φόρτιση από το 10 έως το 80% σε ταχυφορτιστή DC διαρκεί μόλις 31 λεπτά. Mέσα στο ερχόμενο έτος θα παρουσιαστούν και οι τετρακίνητες εκδόσεις της με δύο μοτέρ, καθώς και η κορυφαία AMG EQE 53.
H Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ όπως είναι η πλήρης ονομασία της, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του τμήματος AMG και εντυπωσιάζει με τις κορυφαίες επιδόσεις, αλλά και τη μεγάλη αυτονομία που προσφέρει. Στην περίπτωσή της έχουμε ένα ηλεκτρικό μοτέρ για τον εμπρός άξονα και ένα για τον πίσω. Συνδυαστικά, η ισχύς αγγίζει τους 658 ίππους, αλλά στο πρόγραμμα Race Start, η ιπποδύναμη εκτοξεύεται στους 761 ίππους και η ροπή στην εντυπωσιακή τιμή των 1.020 Nm. Κάπως έτσι, το αμάξωμα των 2.655 κιλών επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε μόλις 3,8 δλ. (3,4″ με το πακέτο AMG DYNAMIC PLUS) και συνεχίζει μέχρι τα 220 χλμ./ώρα (250 χλμ./ώρα με το AMG DYNAMIC PLUS). Οι δύο ηλεκτροκινητήρες τροφοδοτούνται από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 107,8 kWh, με αποτέλεσμα η αυτονομία να κυμαίνεται στο εύρος 526-580 χλμ., σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP. Ασφαλώς, η μεγάλη αυτονομία είναι αποτέλεσμα και κορυφαίας αεροδυναμικής συμπεριφοράς, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο Cd 0,23. Όσο για την φόρτιση, η μπαταρία της Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC+ μπορεί να λάβει τροφοδοσία έως 200 kW. Σε αυτή την περίπτωση, η Mercedes αναφέρει πως 19 λεπτά φόρτισης αρκούν για να διανύσει 300 χλμ.
Εύκολα λοιπόν καταλαβαίνει κανείς πως η Mercedes παίρνει τα ηνία στην ηλεκτροκίνηση, στην οποία εξάλλου ήδη έχει εξαιρετική παρουσία με αυτοκίνητα όπως η EQA για την οποία μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα κάνοντας κλικ εδώ.