Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κινούνται από μπαταρίες δείχνουν το δρόμο για ένα μέλλον μηδενικών εκπεμπόμενων ρύπων. Οι τεχνολογίες που βασίζονται όμως στο υδρογόνο είναι και αυτές παρούσες και μπορούν επίσης να δώσουν λύσεις, ειδικά όταν αφορούν τις μεταφορές και τα βαρέα οχήματα.
Διαβάστε επίσης: Μία BMW M4, σκέτη τρομοκρατία!
Οι Γερμανοί κατασκευαστές εστιάζουν τις επενδύσεις τους στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία κινούνται με μπαταρίες αλλά ελέω και ενδεχόμενης αλλαγής στο εγχώριο πολιτικό σκηνικό, η υδρογονοκίνηση συνεχίζει να παραμένει στο τραπέζι ως μια αξιόλογη εναλλακτική λύση. Με το γερμανικό κράτος να επενδύει ήδη δισ. ευρώ στην εξέλιξη τεχνολογιών υδρογόνου για άλλος κλάδους της βιομηχανίας ως πηγή ενέργειας, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός πως οι BMW και Audi είναι αυτή τη στιγμή μεταξύ των πιο ένθερμων κατασκευαστών-υποστηρικτών του υδρογόνου, παρά το γεγονός ότι το VW Group έχει ρίξει το μεγαλύτερο βάρος των επενδύσεων του στην εξέλιξη των μπαταριών.
Η BMW φαίνεται να είναι αυτή τη στιγμή πιο κοντά στις εξελίξεις αναφορικά με τις τεχνολογίες υδρογονοκίνησης και οι Βαυαροί αναμένεται να παρουσιάσουν το 2022 έναν στόλο από 100 περίπου υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες.
“Είτε αυτή η τεχνολογία “οδηγείται” στην αγορά από την πολιτική είτε από την ζήτηση, εμείς θα είμαστε έτοιμοι με ένα προϊόν”, δήλωσε σχετικά ο αντιπρόεδρος της BMW, Jürgen Guldner, με τους Βαυαρούς να έχουν άλλωστε και επίσημα συνεργασία στον συγκεκριμένο τομέα, με μια από τις ηγετικές δυνάμεις στο υδρογόνο, την Toyota, ενώ χρηματοδοτούνται και από τη γερμανική κυβέρνηση. “Είμαστε πολύ κοντά στο να φτάσουμε στο στόχο μας και είμαστε πεπεισμένοι ότι θα πετύχουμε κάτι πρωτοποριακό αυτή τη 10ετία”, συμπλήρωσε ο Guldner.
Διαβάστε επίσης: Audi grandsphere: Φέρνει πολυτέλεια από το μέλλον στο παρόν (+videos)
Από τη μεριά της η Audi, που “κινείται υδρογονοκίνητα” εκ μέρους ολόκληρου του γερμανικού ομίλου, έχει δημιουργήσει μια ομάδα από 100 μηχανικούς που ερευνά και εξελίσσει κυψέλες υδρογόνου και μέχρι στιγμής έχει κατασκευάσει αρκετά πρωτότυπα οχήματα.
Το υδρογόνο θεωρείται ως μια από τις βιώσιμες λύσεις στον τομέα της “καθαρής” κίνησης, όμως το μεγάλο, προς το παρόν, κόστος παραγωγής του δείχνει πως αρχικά θα εφαρμοστεί ως λύση στα βαρέα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς οι μπαταρίες (λόγω μεγέθους και βάρους) αποτελούν μεγάλο εμπόδιο αυτή τη στιγμή για τους κατασκευαστές φορτηγών. Το υδρογόνο θα μπορούσε να χρησιμοποιεί και ως καύσιμο ακόμη και σε “συμβατικούς” κινητήρες εσωτερικής καύσης, εφόσον αυτοί έχουν δεχτεί τις κατάλληλες τροποποιήσεις, δίνοντας έτσι ανάσα ζωής στη συγκεκριμένη τεχνολογία που βρίσκεται κοντά μας εδώ και περισσότερα από 150 χρόνια.
Πηγή: Reuters