Αυξημένη υποβοήθηση στον οδηγό πρέπει να προσφέρουν τα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας που φέρουν καινούρια αυτοκίνητα, υπό βροχή, ομίχλη και χαμηλό φωτισμό δείχνει έρευνα που πραγματοποίησαν το Αυστριακό Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας KFV και το Ελβετικό Συμβούλιο για την Αποφυγή Ατυχημάτων BFU, και τα δύο μέλη του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας των Μεταφορών.
Διαβάστε επίσης Ε.Ε.-θανατηφόρα τροχαία: Πρωταθλήτρια η Ελλάδα στη μείωση τους
Οι δύο οργανισμοί πραγματοποίησαν περισσότερες από 200 δοκιμές ώστε να αντικατοπτρίσουν με πιο ρεαλιστικό τρόπο σενάρια ατυχημάτων με αυτοκίνητο σε πραγματικές συνθήκες, όπως είναι η βροχή, η ομίχλη και η οδήγηση με χαμηλό περιβαλλοντικό φωτισμό. Οι δοκιμές των δύο οργανισμών πραγματοποιήθηκαν υπό διαφορετικές συνθήκες και σενάρια σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιεί ο ανεξάρτητος οργανισμός Euro NCAP στις αξιολογήσεις των μοντέλων των κατασκευαστών για την ασφάλεια που προσφέρουν, ενώ χρησιμοποίησαν και dummies διαφορετικών μεγεθών.
Διαβάστε επίσης – ETSC: Πιο πολλά δεδομένα να συλλέγει το “μαύρο κουτί” των αυτοκινήτων
Η έρευνα αναφέρει σε γενικές γραμμές ότι τα αυτοματοποιημένα συστήματα έκτακτης πέδησης δουλεύουν πολύ καλά την ημέρα και με ευνοϊκές καιρικές συνθήκες. Από την άλλη τα αποτελέσματα δεν ήταν το ίδιο θετικά όταν οι συνθήκες άλλαζαν προς το χειρότερο, εκεί δηλαδή που θα τα χρειαστούν περισσότερο και οι οδηγοί. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι τα νέας γενιάς συστήματα υποβοήθησης λειτουργούν πολύ καλύτερα σε σχέση με εκείνα των προηγούμενων ετών ακόμη και σε σενάρια “τελευταίας στιγμής”.