ETSC: Πιο πολλά δεδομένα να συλλέγει το “μαύρο κουτί” των αυτοκινήτων

Χαλάρωση των νόμων για το "μαύρο κουτί" στα αυτοκίνητα ζητά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών, για την ουσιαστική βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Βρείτε μας στο
ETSC τροχαία ατυχήματα συλλογή δεδομένων

Πιο αυστηρό από όσο χρειάζεται είναι το νομοθετικό πλαίσιο γύρω από τη χρήση “μαύρου κουτιού” στα αυτοκίνητα, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (European Transport Safety Council -ETSC). Το ETSC, μαζί με άλλους οργανισμούς, έστειλε κοινή επιστολή στους εκπροσώπους των κρατών μελών που ανήκουν στο Motor Vehicle Working Group (MVWG), σχετική με τις προδιαγραφές λειτουργίας των ηλεκτρονικών συσκευών καταγραφής δεδομένων (Electronic Data Recorder -EDR).

Δείτε επίσης – Video Lexus: 4,6 δευτερόλεπτα οδήγησης που θα σου “ανοίξουν” τα μάτια

Το ETSC μαζί με τους άλλους οργανισμούς που μοιράζονται τις ίδιες απόψεις υποστηρίζει ότι το νομοθετικό πλαίσιο για την λειτουργία των EDRs είναι πολύ αυστηρό καθώς δεν επιτρέπει στα “μαύρα” κουτιά των αυτοκινήτων να καταγράφουν δεδομένα κατά το ατύχημα ενός οχήματος που αφορούν την τοποθεσία, την ημερομηνία αλλά και την ώρα του ατυχήματος.

Σύμφωνα με το ETSC ο καθορισμός του τι προκάλεσε ένα τροχαίο ατύχημα γίνεται πιο δύσκολος με την αύξηση του αριθμού αλλά και της αποδοτικότητας των συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού καθώς “λιγότερα φυσικά ίχνη είναι διαθέσιμα για να καθορίσουν τι οδήγησε” σε αυτό”. Από αυτό προκύπτει η ανάγκη για συλλογή περισσότερων δεδομένων από το EDR που θα βοηθήσουν ουσιαστικά στην ανάλυση ενός ατυχήματος, κάτι που φυσικά “πέφτει” πάνω στην προστασία των προσωπικών δεδομένων τόσο των οδηγών όσο και των επιβαινόντων.

Διαβάστε επίσης: Σοκάρει ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων στη χώρα μας

Σύμφωνα με το ETSC η απαγόρευση συλλογής δεδομένων που αφορούν την ημερομηνία, την ώρα και την τοποθεσία του τροχαίο ατυχήματος σημαίνει ότι η συσκευή δεν θα συλλέγει βασικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται στην έρευνα και την ανάλυση ενός ατυχήματος και μπορούν να βοηθήσουν και στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Αυτός ο τελευταίος είναι άλλωστε και ο σκοπός της ύπαρξης τους με τα EDRs να τοποθετούνται υποχρεωτικά στα νέα αυτοκίνητα από το 2022.

Στην επιστολή του το ETSC δεν παραλείπει να τονίσει και την ανάγκη για τις απαραίτητες δικλείδες ασφάλειας που θα πρέπει να υπάρχουν αναφορικά με την χρησιμοποίηση των παραπάνω δεδομένων έτσι ώστε να μην παραβιάζονται οι ευρωπαϊκοί νόμοι αλλά και η ιδιωτικότητα των πολιτών.

mm
Ο Θοδωρής Ξύδης είναι συντάκτης Ειδικού Τύπου-δημοσιογράφος από το 2005 μπαίνοντας στο χώρο παράλληλα με τις σπουδές του και έπειτα από μια τριετία στο εξωτερικό, στη λατρεμένη του Σκωτία. Ξεκίνησε την καριέρα του σε καθημερινή οικονομική εφημερίδα αλλά το πάθος του για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα τον οδήγησε γρήγορα στο σωστό δρόμο. Στο πνεύμα των καιρών, είναι από τους λίγους "υβριδικούς" δημοσιογράφους που αρθρογραφούν και τρέφουν τα ίδια τρυφερά αισθήματα για τους τέσσερις και δύο τροχούς. Έχει εργαστεί στα δημοφιλέστερα περιοδικά και sites μοτοσυκλέτας και αυτοκινήτου φτάνοντας στην θέση και του διευθυντή σύνταξης. Απόφοιτος Επικοινωνίας του New York College και μέλος της Ε.Σ.Π.Η.Τ., με αγάπη για τη φωτογραφία, τα gadgets και για οτιδήποτε έχει τροχούς και... αυτοκινείται! Στη δημοσιογραφική ομάδα του TractioN από το 2019.

E-mail: txidis@traction.gr