Lancia ECV2: “Αναστάτωσε” με την ομορφιά της στο “Fuori Concorso”

Με την έκθεση “Fuori Concorso” να είναι αφιερωμένη στο Turbo, η Lancia αναστάτωσε τη λίμνη του Como με την ECV2, ένα από τα πιο εντυπωσιακά πρωτότυπα της δεκαετίας του 1980.
lancia ecv2 2021

Με σαφείς αναφορές στο χώρο των ράλι, η Lancia ECV2 ήταν ένα από τα πολύτιμα μοντέλα που φιλοξενήθηκαν στην έκθεση “Fuori Concorso”, η οποία πραγματοποιήθηκε στη λίμνη Como της Ιταλίας στις αρχές Οκτωβρίου και “γιόρταζε” τον turbo κινητήρα.

Διαβάστε επίσης – Lancia Delta: Επιστρέφει επισήμως το 2026 αλλά…

Το μοναδικό πρωτότυπο Lancia ECV2 δημιουργήθηκε το 1988, όμως δεν κατάφερε ποτέ να αγωνιστεί λόγω της αλλαγής των κανονισμών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και την ακύρωση του Group S. Εξαρχής σχεδιάστηκε ώστε να ενσωματώσει τις πλέον προηγμένες τεχνολογίες της εποχής του, με στόχο τις απόλυτες επιδόσεις στους αγώνες. Ουσιαστικά αποτελούσε εξέλιξη του πρωτότυπου Lancia ECV (Experimental Composite Vehicle), το οποίο όπως φανέρωνε και το όνομα του εκμεταλλευόταν τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση συνθετικών υλικών.

Σε σχέση με την ECV, τη πρωτότυπη Lancia ECV2 διέθετε ένα πιο “καθαρό” από αισθητικής άποψης αμάξωμα, βελτιωμένη αεροδυναμική απόδοση, ενώ εφοδιαζόταν με έναν ακόμα πιο καινοτόμο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, σχεδιασμένο από το μηχανικό Claudio Lombardi. Το ηλεκτρονικό σύστημα του κινητήρα διαχειριζόταν τους δύο στροβυλοσυμπιεστές (Turbo), έτσι ώστε σε συνδυασμό με τον πρωτοποριακό σχεδιασμό της κεφαλής να έχει υψηλή απόδοση ακόμα και στις χαμηλές στροφές, σημείο που αποτελούσε ένα από τα κύρια προβλήματα των κινητήρων Turbo εκείνη την εποχή.

Διαβάστε επίσης: Σαγηνεύει η σύγχρονη εκδοχή της Lancia Delta S4 1.000 ίππων (+video)

Στόχος της ECV2 ήταν η συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι με ένα αυτοκίνητο που το πλαίσιο, το αμάξωμα, αλλά και κάποιο μηχανικά μέρη, όπως οι τροχοί και ο άξονας μετάδοσης, να είναι κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά. Το αποτέλεσμα ήταν ένα αυτοκίνητο με μειωμένο βάρος κατά 20% και αυξημένη ακαμψία σε σχέση με την Delta S4, η οποία αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης για την ομάδα των μηχανικών.

Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 1.759κ.εκ. απέδιδε 600 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., χάρη στα δύο Turbo με το intercooler και το νέο σύστημα διαχείρισης της πίεσης. Η τελική ταχύτητα του πρωτότυπου ξεπερνούσε τα 220χλμ./ώρα ενώ επιτάχυνε από τα 0 στα 200χλμ./ώρα σε μόλις 9 δευτερόλεπτα.

Δυστυχώς η Lancia ECV2 δεν βρέθηκε ποτέ στην εκκίνηση ενός αγώνα, όμως έδωσε τη θέση της σε ένα άλλο αυτοκίνητο, το οποίο θα εξελισσόταν στο μεγαλύτερο μύθο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, τη θρυλική πλέον Lancia Delta.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Μετά από πέντε επιτυχημένα χρόνια με έδρα τη Λαμία, το Ράλι Ακρόπολις αλλάζει σελίδα. Δείτε τη νέα του έδρα από το 2026......
Ο Αλέκος Τζανετάκος ήταν σπουδαίος κωμικός, εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός και δεινός οδηγός που αγάπησε πολύ το αυτοκίνητο και ερωτεύτηκε δύο Lancia!...
Το Ράλι Ακρόπολις επιστρέφει και θυμόμαστε ένα προφητικό οδοιπορικό στην κεντρική Ελλάδα, εκεί που ο αγώνας έγινε θεσμός στις συνειδήσεις όλων....
Ο "Ιπτάμενος Σκωτσέζος" μας χάρισε απίστευτο θέαμα και το video που ακολουθεί είναι ένας ύμνος στην οδηγική του μαεστρία. Βαθιά υπόκλιση!...
Ιδού οι πιο κοινές αιτίες που προκαλούν τροχαίο ατύχημα στο δρόμο αλλά και τι πρέπει να κάνουμε για να τις αποφύγουμε και να παραμείνουμε ασφαλείς....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Lamborghini Urus

“Έπεσε” σε μπλόκο της ΕΛ.ΑΣ., άφησε τη Lamborghini σε στάση λεωφορείων και έφυγε

BMW Σειρά 1

Η BMW των 27.700 ευρώ είναι η μεγάλη “έκπληξη” του 2025 – Πέρασε Toyota, Opel και VW

Call of Duty

Τροχαίο δυστύχημα για τον συνδημιουργό του Call of Duty – Η στιγμή που χάνει τον έλεγχο της Ferrari