Tι είναι τα ελατήρια πιστονιού – Όσα πρέπει να γνωρίζουμε

Είναι μία από τις κυριότερες αιτίες που δημιουργούν μεγάλη κατανάλωση λιπαντικού. Ώρα να γνωρίσουμε τα ελατήρια πιστονιού!
ελατήρια πιστονιού

Το πιστόνι (ή αλλιώς έμβολο) είναι ένα από τα σημαντικότερα κινούμενα μέρη των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Επάνω του τοποθετούνται κάποια απαραίτητα εξαρτήματα για την ορθή λειτουργία του, τα οποία ονομάζονται ελατήρια πιστονιού και σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναλύσουμε για ποιον λόγο υπάρχουν.

Τεχνικό: Πόση ώρα χρειάζεται το λιπαντικό για να κυκλοφορήσει στον κινητήρα; (+video)

Αρχικά θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι στην πλειονότητά τους, οι τετράχρονοι κινητήρες φέρουν τρία ελατήρια κάθε πιστόνι. Το κάθε ένα βρίσκεται στο δικό του αυλάκι (γνωστό και ως λούκι) και υπάρχει για συγκεκριμένο λόγο. Ξεκινάμε από αυτό που είναι τοποθετημένο στο ψηλότερο σημείο του εμβόλου, το οποίο ονομάζεται ελατήριο συμπίεσης. Σκοπός της ύπαρξης του είναι να στεγανοποιεί τα τοιχώματα του κυλίνδρου με το έμβολο προκειμένου στον θάλαμο καύσης να μην υπάρχει απώλεια συμπίεσης.

Το δεύτερο ελατήριο, το οποίο βρίσκεται ακριβώς από κάτω ονομάζεται ελατήριο απόξεσης και σκοπός του είναι να αποστραγγίζει το λιπαντικό από τα τοιχώματα του κυλίνδρου. Το τρίτο και χαμηλότερο ονομάζεται ελατήριο λαδιού και αναλαμβάνει την μεταφορά του λιπαντικού που αποστραγγίσθηκε από τα τοιχώματα του κυλίνδρου προς τον στροφαλοθάλαμο. Αυτός είναι και ο λόγος ύπαρξης οπών στην αυλάκωση του τρίτου ελατηρίου (δείτε την σχετική εικόνα).

Διαβάστε επίσης: Τι λένε οι αριθμοί για το ιξώδες του λιπαντικού; (+video)

Κάπου εδώ, αξίζει να αναφέρουμε ότι τα ελατήρια πιστονιού είναι πολλές φορές η κυριότερη αιτία υπερβολικής κατανάλωσης λιπαντικού, αφού όταν φθαρούν σημαντικά επιτρέπουν τόσο την μεταφορά του λαδιού στον θάλαμο καύσης, όσο και την μεταφορά των καυσαερίων προς τον στροφαλοθάλαμο.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πώς "καταλαβαίνει" η αντλία ότι το ντεπόζιτο έχει γεμίσει; Ποιος ο ρόλος αυτής της μικρή οπής; Το video εξηγεί έναν ιδιαίτερα πολύπλοκο μηχανισμό......
Ο ημιάκαμπτος άξονας και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων είναι οι δημοφιλέστερες επιλογές για την απόσβεση των πίσω τροχών. Ας δούμε που διαφέρουν......
Τον συναντάμε σε κάθε αυτοκίνητο και πληροφορεί τον "εγκέφαλο" σχετικά με τον αέρα που εισέρχεται στον κινητήρα. Ας δούμε τι είναι ο αισθητήρας MAF......
Σε αυτό το τεχνικό κείμενο θα αναφερθούμε στο βολάν, ένα εξάρτημα που υπάρχει σε κάθε κινητήρα. Ας δούμε πως λειτουργεί και γιατί είναι τόσο απαραίτητο......
Όταν αποκαλύφθηκε η τεχνολογία TwinPower Turbo της βαυαρικής φίρμας, δημιουργήθηκαν παρερμηνείες. Ας δούμε τι είναι και αν έχει σχέση με το twin-turbo......
Επάνω σε κάθε ελαστικό υπάρχουν πολλές και σημαντικές πληροφορίες που μπορούμε να αντλήσουμε, πέρα από τις διαστάσεις. Ας τις δούμε αναλυτικά......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής