H νέα ευέλικτη γραμμή παραγωγής της Mazda στην Ιαπωνία

Σε τροποποιήσεις προχώρησε η Mazda στο εργοστάσιο της στο Hofu της Ιαπωνίας ώστε να γίνει πιο ευέλικτο αναφορικά με την παραγωγή πολλαπλών τύπων αυτοκινήτων.
Mazda Ιαπωνία εργοστάσιο Hofu 2021

H Mazda “θωράκισε” την μελλοντική της παραγωγικότητα στο εργοστάσιο Hofu στην Ιαπωνία προβαίνοντας σε σημαντικές τροποποιήσεις στη βασική γραμμή παραγωγής H2, η οποία κατασκεύαζε μέχρι πρότινος τα Mazda6 και CX-5.

Διαβάστε επίσης: Διάκριση για το Mazda2 χάρη στη χαμηλή του κατανάλωση

Η αναβάθμιση της γραμμής δίνει τώρα τη δυνατότητα στη ιαπωνική εταιρεία να παράγει μοντέλα που βασίζονται σε διαφορετικές πλατφόρμες (μεγαλύτερα ή μικρότερα) αλλά και με διαφορετικά συστήματα κίνησης, τόσο συμβατικά όσο και υβριδικά, αλλά και με κινητήρες που τοποθετούνται στο κάθετο ή τον εγκάρσιο άξονα.

Οι αλλαγές στη γραμμή παραγωγής H2 αποτελούν μέρος της στρατηγικής της Mazda που θα της δώσει τη δυνατότητα να προσαρμόζει πιο αποδοτικά την κατασκευή νέων αυτοκινήτων της ανάλογα και με τη ζήτηση, παρέχοντας έτσι πολύ μεγαλύτερη ευελιξία.

Κύριο χαρακτηριστικό της αναβαθμισμένης γραμμής παραγωγής είναι ο εξοπλισμός που χρησιμοποιείται πλέον, ο οποίος σχεδόν στο σύνολο του δεν είναι εγκατεστημένος σταθερά στο έδαφος. Έτσι οι Ιάπωνες έχουν τη δυνατότητα να τον μετακινούν και να βάζουν στη θέση των μετατοπισμένων μηχανημάτων εκείνα που χρειάζονται κάθε φορά για την παραγωγή του εκάστοτε μοντέλου τους. Παράλληλα, μπορούν να επεκτείνουν τη γραμμή, ώστε να αυξήσουν περαιτέρω τη δυναμικότητα της για ένα συγκεκριμένο μοντέλο, εφόσον υπάρχει και η ανάλογη ζήτηση.

Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Mazda MX-5 100th Anniversary Special Edition 132 PS

Τα αυτοκίνητα που συναρμολογούνται, “κινούνται” πάνω σε πλατφόρμες τύπου “παλέτας”, οι οποίες φέρουν ροδάκια και αυτό, σύμφωνα με την ιαπωνική εταιρεία, δίνει ακόμη μεγαλύτερη ελευθερία στους εργαζόμενους να κινούνται ελεύθερα γύρω τους, σε σχέση με μία σταθερή γραμμή.

Για τη μεταφορά και την εγκατάσταση του εκάστοτε κινητήρα αλλά και της ανάρτησης εμπρός-πίσω φροντίζουν δύο αυτοματοποιημένα ρομποτικά οχήματα (automated guided vehicles -AGV) που ευθυγραμμίζονται αυτόματα με το μήκος του μοντέλου όπου γίνεται η τοποθέτηση του μοτέρ. Τα εν λόγω οχήματα έχουν η δυνατότητα να κάνουν το ίδιο και για μπαταρίες, στην περίπτωση που το μοντέλο, το οποίο συναρμολογείται, είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Με αυτόν τον τρόπο λειτουργεί πλέον περισσότερο από το μισό εργοστάσιο Hofu.

Ανάλογες αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και το τμήμα συγκόλλησης που έδωσαν τη δυνατότητα στη Mazda να μειώσει τους χρόνους αλλά και τις επενδύσεις, ειδικά όταν παρουσιάζονται και προστίθενται στη γκάμα της νέα μοντέλα. Έτσι, ο χρόνος που χρειάζεται για τη διαδικασία έχει μειωθεί συνολικά κατά 80% περίπου, ενώ ακόμη πιο σημαντικά, το κόστος επένδυσης στη γραμμή παραγωγής για ένα νέο μοντέλο, έχει μειωθεί στο μόλις 10%, σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Ένα από το δέκα δημοφιλέστερα supermini στην Ελλάδα! Δείτε ποιο είναι το best seller της Mazda στο 10μηνο του 2025......
Ο Μάνος Στεφανής βρέθηκε στην πανελλήνια παρουσίαση του αμιγώς ηλεκτρικού Mazda 6e! Δείτε τις εκδόσεις και τις τιμές του στη χώρα μας......
Υπάρχει μία ιαπωνική μάρκα με παγκοσμίου φήμης αυτοκίνητα στην γκάμα της, η οποία στην ονομασία της είχε το ελληνικό "ε" και περισπωμένη!...
Το νέο μεσαίο σεντάν της ιαπωνικής εταιρείας αξιολογήθηκε με πέντε αστέρια από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP στον τελευταίο κύκλο δοκιμών του....
Ο Felix Heinrich Wankel συνέδεσε το όνομά του με τον ομώνυμο περιστροφικό κινητήρα, που πλέον συναντάμε σε μοντέλα της Mazda....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα