Τα αυξημένα επίπεδα κούρασης που οδηγούν σε απόσπαση προσοχής κατά την οδήγησης συμβάλλουν σχεδόν στο ένα τέταρτο των θανατηφόρων και σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Αυτός λοιπόν είναι ένας ακόμη σημαντικός τομέας όπου η Ford θέλει να εξερευνήσει με στόχο την παρουσίαση νέων συστημάτων ασφάλειας που θα προειδοποιούν ακόμη πιο έγκαιρα τον αφηρημένο ή κουρασμένο οδηγό. Σύμφωνα και με άλλες μελέτες σχεδόν οι μισοί οδηγοί επί ευρωπαϊκού εδάφους αγνοούν τη σύσταση για διάλειμμα έπειτα από οδήγηση δύο συνεχόμενων ωρών κάτι που αυξάνει σημαντικά το ρίσκο η κούραση που νιώθει ο οδηγός να εξελιχθεί σε κάποιο ατύχημα λόγω έλλειψης προσοχής.
Διαβάστε επίσης: Κι όμως, σήμερα μπορείτε να αγοράσετε ένα ολοκαίνουριο Ford Escort Mk1
Για να πετύχει τον στόχο της η Ford Ευρώπης έχει ξεκινήσει μια νέα έρευνα που θα μπορούσε να φέρει ακόμη και την επανάσταση στον συγκεκριμένο τομέα, μια έρευνα που πραγματοποιείται σε συνεργασία με νευρολόγους και το πανεπιστημιακό νοσοκομείο Uniklinik RWTH Aachen στη Γερμανία.
“Ο εγκέφαλος ενός ανθρώπου επεξεργάζεται έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών όταν οδηγούμε, αλλά αυτό μπορεί να αλλάξει καθώς τα συστήματα υποβοήθησης και οι σχετικές τεχνολογίες αρχίζουν να το κάνουν αυτό για εμάς, ακόμη και τμηματικά. Οι οδηγοί επίσης κουράζονται και τα μυαλά τους μπορεί να αρχίσουν να “περιπλανώνται”. Αναγνωρίζοντας αυτό το τελευταίο ταχύτερα όταν συμβαίνει μπορεί να είναι κρίσιμης σημασίας”, μας λέει σχετικά Stefan Wolter, μηχανικός ερευνητής του τμήματος Έρευνας και Προηγμένης Μηχανικής της Ford Ευρώπης.
Σε συνεργασία με νευρολόγους η Ford ελπίζει να αναγνωρίζει τον τρόπο που λειτουργεί ο εγκέφαλος σε αυτές τις συνθήκες και ακόμη πιο σημαντικά να καταλάβει τη στιγμή που η προσοχή του οδηγού αρχίζει να φεύγει από το δρόμο και την οδήγηση. Έτσι θα μπορέσει να εξελίξει τα συστήματα της ώστε να προειδοποιούν αυτόν που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι τη σωστή χρονική στιγμή.
Ford Mustang Mach-E: Διπλά “πεντάστερη”!
Για την επίτευξη αυτού του στόχου η Ford διενεργεί την έρευνα της με την βοήθεια αξονικών τομογράφων και τεχνολογία που βασίζεται σε εκείνη των σχετικών video games, με τα τελευταία να είναι εγκατεστημένα εντός του τομογράφου. Καθώς οι συμμετέχοντες εκτελούν διάφορα εικονικά σενάρια οδήγησης, ο τομογράφος σαρώνει τον εγκέφαλο τους χαρτογραφώντας έτσι της αντιδράσεις τους στο πέρασμα του χρόνου, πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του πειράματος.
Το σενάριο της Ford περιλαμβάνει οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με τρεις λωρίδες τη νύχτα, όπου ένα αυτοκίνητο που κινείται στη μεσαία λωρίδα φρενάρει απότομα. Οι συμμετέχοντες πρέπει να πάρουν τον έλεγχο από τα αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης και να αποφύγουν τη σύγκρουση κινούμενοι δεξιά ή αριστερά. Το πείραμα θέλει να μετρήσει τις σωστές και λανθασμένες αντιδράσεις των οδηγών και τον χρόνο αντίδρασης τους, ενώ μετρά ταυτόχρονα, μεταξύ άλλων, αλλαγές στον καρδιακό παλμό και τον ρυθμό αναπνοής.
“Πιστεύουμε ότι καταγράφοντας αυτά τα δεδομένα θα μπορέσουμε κάποια στιγμή στο μέλλον να αναπαράγουμε μοναδικά οδηγικά “αποτυπώματα” ώστε οι μελλοντικοί οδηγοί να είναι προετοιμασμένοι για να αντιδρούν και να παρεμβαίνουν αμέσως στην περίπτωση που αυτό χρειαστεί”, δηλώνει σχετικά ο καθηγητής Ψυχονευροβιολογίας και Ψυχοσωματικής Ιατρικής του πανεπιστημιακού νοσοκομείου, Klaus Mathiak.