Όταν το Opel Calibra “δεν έβλεπε” Mercedes και Alfa Romeo

Το Calibra στην πλέον καθαρόαιμη αγωνιστική του εκδοχή ήταν η ενσάρκωση των ονείρων της Opel στα μηχανοκίνητα σπορ. Όπως και πολλών φίλων της άλλωστε!

Πριν από 25 χρόνια, το μακρινό πλέον 1996, η Opel σάρωνε στο ITC. Με έναν λόχο επίλεκτων οδηγών, τόσο καταξιωμένων όσο και διψασμένων για διακρίσεις νεότερων, η γερμανική εταιρεία κατέκτησε τους δύο τίτλους, Oδηγών και Kατασκευαστών, στο νεογέννητο πρωτάθλημα ITC, το οποίο ήταν, κατ’ ουσίαν, μια μαξιμαλιστική, μεγεθυμένη εκδοχή του DTM. «ITC» σήμαινε International Touring Car Championship και αποτελούσε την προσπάθεια της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου να αξιοποιήσει την τεράστια επιτυχία του αμιγώς γερμανικού Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, δηλαδή του DTM.

Δυστυχώς για τους φίλους του συγκεκριμένου τύπου μηχανοκίνητων σπορ, το ITC μάλλον έτρεχε πιο γρήγορα από τον εαυτό του: το 1996 ήταν η πρώτη πλήρης σεζόν του ως αυτόνομου πρωταθλήματος – και ταυτόχρονα η τελευταία του. Το κόστος της τεχνολογικής εξέλιξης ήταν αστρονομικό, καθώς εταιρείες όπως η Mercedes και η Alfa Romeo επένδυαν χωρίς όριο στην αγωνιστική τεχνολογία αιχμής, με μόνη επιδίωξη να αναδειχθούν πρωταθλήτριες.

Το Opel Calibra αποδείχθηκε επικρατέστερο σε αυτή την, άνευ προηγουμένου, ξέφρενη κούρσα του ITC. Επρόκειτο για ένα θηρίο, με τετρακίνηση και κινητήρα V6, χωρητικότητας 2,5 λίτρων, ο οποίος απέδιδε περίπου 500 ίππους. Το ίδιο το μοτέρ προερχόταν από το Isuzu Trooper, αλλά προτού τοποθετηθεί στο αγωνιστικό Calibra είχε υποβληθεί στις… περιποιήσεις της Cosworth. Η Opel, σε συνεργασία με την Williams, χρησιμοποιούσε ένα ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο επιτύγχανε αστραπιαίες αλλαγές σχέσεων.

Γενικότερα, το Opel Calibra ήταν ο ορισμός της συνταγής για θριάμβους. Ο Manuel Reuter κέρδισε πανηγυρικά το πρωτάθλημα οδηγών, παρόλο που απέναντί του είχε σπουδαίους αντιπάλους, όπως τους κ.κ. Hans-Joachim Stuck, Klaus Ludwig, Tony Kanaan, Alexander Wurz, Uwe Alzen. Ένα ολόκληρο πάνθεον – και μόνο με Opel Calibra.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

To B-SUV των Γερμανών κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού και μέσα σε λίγους μήνες από τη αρχική του διάθεση έφτασε σε ορόσημο....
Η Opel και η ADAC ανακοίνωσαν αλλαγές για τη σεζόν 2026 για το 1ο στον κόσμο Κύπελλο rally ηλεκτρικών ενιαίου τύπου με την αρχή να...
Το ταχύτερο ηλεκτρικό Opel έρχεται με 281 ίππους με την γκάμα του SUV της γερμανικής εταιρείας να έχει παράλληλα εκδόσεις που καλύπτουν κάθε ανάγκη....
Ονομάζεται Opel Mokka GSE, επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,9 δλ., και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα......
Το δεύτερο πιο δημοφιλές supermini στην Ελλάδα, μετά το Toyota Yaris! Δείτε την έκδοση που ξεχωρίζει για τη χαμηλή κατανάλωση......
Το Λιμενικό Σώμα παρέλαβε τα 51 από τα συνολικά 215 αυτοκίνητα! Δείτε ποιο μοντέλο επιλέχθηκε, αλλά και τον συνολικό προϋπολογισμό....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Volkswagen T-ROC Dream

Volkswagen T-Roc Dream: Το SUV… όνειρο που γίνεται πραγματικότητα – Με όφελος 5.000 ευρώ

test_citroen_c3_cross_hy4

Δοκιμάζουμε το ευρωπαϊκό C-SUV με τιμή έναρξης κάτω από 19.000 ευρώ

Renault 5

“Made in France” θρίαμβος για το Car of the Year 2025 – 100.000 μονάδες σε 15 μήνες παραγωγής