Δεν έχει περάσει μεγάλο διάστημα από τότε που μας συστήθηκε το νέο Opel Mokka στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 130 ίππων (πατώντας εδώ μπορείτε να διαβάσετε την αναλυτική μας δοκιμή). Αυτή τη φορά, στα χέρια μας βρέθηκε η αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του, η οποία μοιράζεται ίδιο ηλεκτροκινητήρα και μπαταρία με το μικρότερο Opel Corsa-e. Ώρα να γνωρίσουμε το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γερμανικής εταιρείας που ακούει στο όνομα Opel Mokka-e.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Opel Corsa-e
Ξεκινάμε από την εξωτερική εμφάνιση του ηλεκτρικού μοντέλου. Είναι άμεσα αντιληπτό ότι οι διαφορές συγκριτικά με τις “συμβατικές” εκδόσεις είναι ελάχιστες. Οι πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν ότι στο εμπρός τμήμα δεν υπάρχουν οι γρίλιες για την εισαγωγή του αέρα, μιας και δεν υπάρχουν ανάγκες ψύξης, ενώ στην μεσαία κολώνα (B-Pillar) και στο πίσω μέρος υπάρχει το γράμμα “e”. Κατά τα άλλα, το Opel Mokka-e ακολουθεί την σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, με την piano black μάσκα (Opel Visor) να είναι σήμα κατατεθέν. Τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα που έχουν τοποθετηθεί αρκετά ψηλά, δημιουργούν μία άκρως “sportive” φιλοσοφία. Παρόμοια φιλοσοφία ακολουθείται και στο υπόλοιπο αμάξωμα, με στοιχεία όπως η διχρωμία (μαύρη οροφή και καπό) και οι εντυπωσιακές ζάντες αλουμίνιου 18 ιντσών (έκδοση ULTIMATE). Μην ξεχνάμε, βέβαια, ότι έχουμε να κάνουμε και με ένα crossover, οπότε όπως είναι λογικό υπάρχουν πλαστικές επενδύσεις στο κάτω μέρος του αμαξώματος. Όσον αφορά τώρα στις διαστάσεις, δεν διαφοροποιούνται καθόλου συγκριτικά με τις άλλες εκδόσεις. Συνεπώς το νέο Opel Mokka-e έχει μήκος 4.151 χλστ., πλάτος 1.791 χλστ. και ύψος 1.534 χλστ.
Εσωτερικό: Σύγχρονο και ποιοτικό
Στο εσωτερικό του Opel Mokka-e, o οδηγός απολαμβάνει άριστη συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία χάρη στο Opel Pure Panel. Πρόκειται για ένα ψηφιακό περιβάλλον που αποτελείται από δύο οθόνες. Στο ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 10 ιντσών, η οποία είναι κεκλιμένη προς την πλευρά του οδηγού, ενώ πίσω από το τιμόνι τον ρόλο του πίνακα οργάνων αναλαμβάνει μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη 12 ιντσών. Μέσω της πρώτης, ο οδηγός εκτός των άλλων ενημερώνεται σχετικά με το ηλεκτρικό σύστημα (αυτονομία, επίπεδο μπαταρίας, ροή ενέργειας/ανάκτησης). Το σύστημα πολυμέσων είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ smartphones επαναφορτίζονται μέσω ασύρματης επαγωγικής φόρτισης. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλά και αφήνουν μια ευχάριστη αίσθηση τόσο στην όψη όσο και στην αφή, ενώ η μονοτονία εξαλείφεται με τις κόκκινες λεπτομέρειες. Το άνω μέρος του ταμπλό είναι μαλακό, ενώ πιο χαμηλά τα πλαστικά είναι σκληρά. Αναφορικά με τους χώρους μικροαντικειμένων, το Opel Mokka φέρει αρκετές θήκες λόγω της απουσίας επιλογέα, με το κεντρικό “τούνελ” να φιλοξενεί τον διακόπτη για την μετάδοση (περιλαμβάνει και “B” για μέγιστη ανάκτηση) και ένα κουμπί για την επιλογή του προγράμματος οδήγησης (Eco-Normal-Sport). Όσο για τους χώρους επιβατών, θα βολέψουν μία τετραμελής οικογένεια και στο πίσω μέρος υπάρχει επαρκής απόσταση για το κεφάλι. Για τις αποσκευές είναι διαθέσιμος ένας όγκος 310 λίτρων. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία δημιούργησε έναν περιορισμό κατά 40 λτ. σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση.
Κινητήρας: Ακολουθώντας την πεπατημένη
Στην περίπτωση του Opel Mokka-e ακολουθήθηκε ακριβώς η ίδια συνταγή που είδαμε στο Corsa, αλλά και σε άλλα μοντέλα του ομίλου, όπως για παράδειγμα το Peugeot e-208 και το μεγαλύτερο e-2008. Πηγή ισχύος είναι ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 136 και η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 260 Nm, ενώ η κίνηση περνά ασφαλώς στον εμπρός άξονα μέσω κιβωτίου μονής σχέσης. Η επιτάχυνση είναι αθόρυβη, αλλά ικανοποιητική για ένα αυτοκίνητο 1.598 κιλών, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,2 δλ. και την τελική να αγγίζει τα 150 χλμ./ώρα. Για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού μοτέρ υπάρχει μία μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh, η οποία είναι τοποθετημένη στο πάτωμα του αμαξώματος. Όσον αφορά τώρα στην κατανάλωση, η Opel ανακοινώνει 15,8 – 16,2 kWh/100 χλμ. (πρότυπα WLTP) και αυτονομία της τάξης των 338 – 328 χλμ. με μία φόρτιση. Στην πράξη, η μέση τιμή της κατανάλωσης είδαμε ότι διαμορφώθηκε στις 17 kWh/100 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι τα 300 χλμ. με μία φόρτιση είναι ρεαλιστικός στόχος. Εννοείται ότι αν η κίνηση περιοριστεί στο αστικό περιβάλλον, με την μέγιστη ανάκτηση ενεργοποιημένη και το πρόγραμμα στο “Εco”, είναι εφικτή η πραγματοποίηση της μέγιστης θεωρητικής αυτονομίας, κάτι που προφανώς δεν ισχύει και αν κινηθούμε αποκλειστικά σε αυτοκινητόδρομο. Όσο για την φόρτιση, 30 λεπτά αρκούν σε ταχυφορτιστή 100 kW για φόρτιση μέχρι το 80%, ενώ σε Wallbox 11 kW απαιτούνται περίπου 5 ώρες.
Στην πράξη: Ένα crossover με απόλυτη ησυχία
Αν ένα θετικό του “συμβατικού” Mokka είναι η καλή ηχομόνωση, σκεφτείτε πόσο ήσυχες γίνονται οι διαδρομές με την ηλεκτρική του έκδοση. Η απουσία θορύβων, σε συνδυασμό με την ευκολία οδήγησης καθιστούν το Mokka-e το ιδανικό αυτοκίνητο για την πόλη. Σε αυτό, βέβαια, συμβάλλει η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που του επιτρέπει να “σιδερώνει” το οδόστρωμα, αλλά και οι “μαζεμένες” του διαστάσεις. Με την επιλογή της μέγιστης ανάκτησης, το πάτημα του φρένου γίνεται σπανιότερα με αποτέλεσμα να αυξάνονται αρκετά τα χιλιόμετρα της αυτονομίας. Μιας και αναφερθήκαμε στην αυτονομία, όμως, θα ήθελα να τονίσω ότι τα περίπου 300 χλμ. αυτονομίας μειώνονται στον αυτοκινητόδρομο (περίπου 280 χλμ. σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου είναι η αυτονομία του αυτοκινήτου) και για ένα οικογενειακό crossover σαν το Mokka, θα ήταν καλοδεχούμενη μία μεγαλύτερη μπαταρία/αυτονομία. Εννοείται, βέβαια, ότι κάτι τέτοιο δεν καθιστά απαγορευτικό ένα ταξίδι, αλλά πρέπει να γίνει ο απαιτούμενος προγραμματισμός για φόρτιση, προκειμένου να μην υπάρξει το άγχος αυτονομίας (range anxiety). Κατά τα άλλα η συνολική εντύπωση από το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό crossover της Opel ήταν θετική και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει ήπιες “off-road” εξορμήσεις.
Στο ταμείο
Για το τέλος αφήνουμε την τιμή του νέου Opel Mokka-e, η οποία ξεκινάει από τα 35.650 ευρώ στην βασική έκδοση “Edition” και φτάνει μέχρι τα 40.650 στην υπερπλούσια “Ultimate” της δοκιμής. Σε αυτά τα ποσά δεν έχει συνυπολογιστεί η μείωση τιμής λόγω της επιδότησης “Κινούμαι Ηλεκτρικά”.