Δοκιμή Opel Corsa-e

Δοκιμάζουμε το ηλεκτρικό Opel Corsa-e! Πάμε να το δούμε αναλυτικά και να μάθουμε σε πραγματικές συνθήκες κατανάλωση και αυτονομία.

Βρείτε μας στο

Δεν θα έλεγα πως αιφνιδιάστηκα, δεν μπορώ να πω όμως πως το περίμενα κι όλας, να δω την Opel να παρουσιάζει ηλεκτρικό αυτοκίνητο και μάλιστα με την μορφή του… πατροπαράδοτου μοντέλου της (λέγε με Corsa)! Και όμως, η Opel που μια δεκαετία πριν είχε δείξει τις προθέσεις της με το Ampera, πλέον έχει τον δικό της εκπρόσωπο στην κατηγορία των ηλεκτρικών, μικρών αυτοκινήτων. Πάμε λοιπόν να το δούμε αναλυτικά και να διαπιστώσουμε αν επιτέλους ήρθε η ώρα να… λοξοκοιτάξουμε την ηλεκτρική εκδοχή του!

Με το Corsa η Opel έχει βρει τον τρόπο της για να κατακτά το κοινό της κατηγορίας ανεξαρτήτως εποχής. Το μοντέλο της εταιρίας με την γερμανική καταγωγή, έχει το δικό του μεγάλο fan club από την πρώτη του κιόλας γενιά που έκανε την εμφάνιση της το μακρινό 1982. Η εμπορική του επιτυχία κρατά φυσικά μέχρι και τις μέρες μας με τις πωλήσεις του Corsa να ξεπερνούν συνολικά τα 13,7 εκατ. μονάδες. Τώρα το μικρό μοντέλο της Opel μπαίνει στην 6η γενιά του και αυτή είναι και η πρώτη φορά φυσικά που έχει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, η οποία ονομάζεται Corsa-e.

Στα χνάρια του συμβατικού μοντέλου
Η νέα, 6η γενιά του Corsa είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως μοντέλο της Opel, δείχνει ωστόσο πολύ διαφορετική από την προηγούμενη. Όλες οι αναλογίες έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό. Το ολοκαίνουριο Corsa παρουσιάζεται πιο εκλεπτυσμένο και διακριτικό σχεδιαστικά και αποπνέει ακόμη περισσότερη στιβαρότητα σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς να θυσιάζει δυναμισμό. Το αναμφίβολα σύγχρονο σχήμα του δείχνει παράλληλα και πιο ικανό να αντέξει το τεστ του χρόνου. Πάντως εμφανισιακά δεν έχει ιδιαίτερες αλλαγές η ηλεκτρική έκδοση από τις αντίστοιχες συμβατικές. Συγκεκριμένα, οι ζάντες και τα σήματα “e” στη μεσαία κολόνα και την πίσω πόρτα του χώρου αποσκευών το… ξεχωρίζουν διακριτικά!

Το ίδιο ισχύει και για το εσωτερικό του. Η μοντέρνα και λιτή εικόνα είναι σύγχρονη και ελκυστική, χωρίς αλλαγές σε σχέση με τα συμβατικά Corsa με θερμικό μοτέρ. Τα πολλά φυσικά κουμπιά (στα οποία μας είχε συνηθίσει η Opel κάποτε) απουσιάζουν, λόγω της οθόνης αφής του συστήματος πολυμέσων που είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό. Τα χειριστήρια βρίσκονται στις σωστές θέσεις, η απόκριση της οθόνης είναι άμεση, ενώ τα μενού παρουσιάζονται με απόλυτα κατανοητό τρόπο. Την θέση του πίνακα οργάνων από την άλλη έχει πάρει μια έγχρωμη οθόνη πληροφοριών (10 ιντσών με το infotainment να είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay). Η θέση οδήγησης που έρχεται εύκολα στα μέτρα του εκάστοτε οδηγού και έχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων, με το κάθισμα να προσφέρει καλή πλευρική στήριξη και να τα καταφέρνει καλά και με τη στήριξη της μέσης. Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων το Corsa τα καταφέρνει καλά για τα μέτρα της κατηγορίας, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στα 267 λίτρα (μειωμένος κατά 42 λίτρα σε σχέση με αυτόν των μοντέλων με θερμικό μοτέρ). Θήκες υπάρχουν αρκετές στην καμπίνα για μικροαντικείμενα, υπάρχουν επίσης δύο ποτηροθήκες, στην κονσόλα ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, ενώ υπάρχει και δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

Στην πράξη
Σε κάθε περίπτωση, πόσο μάλλον σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, πρέπει να δούμε πως τα καταφέρνει σε πραγματικές συνθήκες. Και αυτό γιατί από την πείρα μας και όπως ίσως θα έχετε δει και σε άλλες δοκιμές μας, πάντα τα ανακοινώσιμα νούμερα διαφέρουν από αυτά που διαπιστώνουμε κατά την δοκιμή μας. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση του Opel Corsa-e; Το αυτοκίνητο το είχα στην διάθεσή μου για σχεδόν μία εβδομάδα και το οδήγησα σε διάφορες συνθήκες. Γρήγορα, οικονομικά, σε κίνηση αστικού περιβάλλοντος, σε βουνό και σε αυτοκινητόδρομο (αν και αυτό το τελευταίο θα το ήθελα παραπάνω, όμως οι περιορισμοί στην κυκλοφορία δεν μας επιτρέπουν… ταξίδια). Θα μπω λοιπόν κατευθείαν στο… ψητό. Η μέση κατανάλωσή μου σε πραγματικές συνθήκες ήταν 12,5 kWh/100 χλμ. Θεωρώ πως θα μπορούσα να πετύχω και καλύτερη απόδοση, αλλά τότε δεν θα μιλούσαμε για μέση κατανάλωση αλλά για… διαγωνισμό οικονομίας. Χρησιμοποίησα και τα τρία προγράμματα (Sport, Norma και Eco) με έμφαση στο οικονομικό, το οποίο κάνει και κάποιους περιορισμούς εκτός από την απόκριση του γκαζιού και στην λειτουργία του κλιματισμού (η οποία ήταν περιορισμένη σε σχέση με τη λειτουργία του σε καλοκαιρινούς μήνες). Σύμφωνα λοιπόν με τον υπολογιστή ταξιδιού του αυτοκινήτου η αυτονομία του ήταν 340 χιλιόμετρα (315 χλμ. ανακοινώνει η Opel σύμφωνα με το WLTP). Όπως και να έχει, τα 300 χιλιόμετρα τα βγάζει εύκολα με μια πληρη φόρτιση. Και πόσο διαρκεί αυτή; Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας διαρκεί περίπου 16 ώρες σε κοινή τριφασική πρίζα, περίπου 5 ώρες σε τριφασικό wallbox 11 kW, περίπου 8 ώρες σε μονοφασικό wallbox και 30 λεπτά για να φτάσει στο 80% σε ταχυφορτιστή DC! Αν μπορούσα λοιπόν… Ναι! Θα έκανα το πολυπόθητο ταξίδι Αθήνα – Άρτα (έστω και με μία 30λεπτη στάση για φόρτιση, καθώς μέχρι το χωριό μου η απόσταση είναι 400 χλμ.) αλλά δυστυχώς το lock down δεν μου επέτρεψε να το κάνω. Σίγουρα όμως θα γίνει στο μέλλον!

Αφήνοντας τα περί φόρτισης, αυτονομίας και οικονομιας κατά μέρος, πρέπει να πω πως οδηγικά μου άρεσε περισσότερο το Corsa-e από τα συμβατικά αδερφάκια του. Είναι εντελώς ήσυχο, έχει ποιοτικότερη κύληση και είναι σαφώς πιο γρήγορο από στάση και σε ρεπρίζ, σε ταχύτητες έως τα 120 χλμ. Γενικά στο NVH (Noise, Vibration, Harsness – τομέας που τα συμβατικά αυτοκίνητα πάσχιζαν χρόνια για να βελτιώσουν), είναι κορυφαίο (όπως και όλα τα ηλεκτρικά έτσι και αυτό παίζει στην έδρα του σε αυτό). Από την άλλη δεν μπορώ να πω πως δεν είναι το ίδιο καλό σε δυναμικά οδικά χαρακτηριστικά, καθώς το αυξημένο βάρος του (1.530 κιλά) το κάνει λιγότερο άμεσο στις αντιδράσεις του και αφαιρεί πόντους από την συμμετοχικότητα στην οδήγηση. Με 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ. όμως αυτό το… ξεχνάς. Η τελική του ταχύτητα από την άλλη είναι στα 150 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό μοτέρ αποδίδει 136 ίππους και 260 Nm ροπής από το… μηδέν! Με το που βυθίζεις το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, κολλάς στο κάθισμα! Αλλά αυτό είναι κάτι που περιμένεις σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Εξάλλου 260 Nm ροπής, κάποτε δεν είχαν ούτε 2.0 λτ. ατμοσφαιρικά μοτέρ βενζίνης, πόσο μάλλον από το… μηδέν!

Όσον αφορά την τιμή του, το ηλεκρτικό Opel Corsa-e ξεκινά αυτή την στιγμή στην χώρα μας από τα 32.500 ευρώ (χωρίς κρατική επιδότηση και πρόγραμμα απόσυρσης). Προφανώς λοιπών και η τιμή του είναι αυτή την στιγμή το βασικό του μειονέκτημα (το άλλο είναι ο μειωμένος χώρος αποσκευών), έναντι των συμβατικών εκδόσεων, καθώς ακόμη και το πλούσιο εξοπλιστικά Opel Corsa με τον 1.2 λτ. των 130 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο κοστίζει 18.100 ευρώ στην έκδοση GS-Line.