Δοκιμή VW Taigo 1.0 TSI 110 PS DSG

Δοκιμάζουμε το μικρότερο SUV της αγοράς με χαρακτηριστικά coupe αμαξώματος, με 1000άρι μοτέρ 110 PS και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Βρείτε μας στο

Είναι γεγονός πως η VW αυτή την στιγμή στην χώρα μας έχει μία ολοκληρωμένη γκάμα SUV μοντέλων, καθώς στις εκθέσεις της συναντά κανείς από μικρά, μέχρι μεγάλα SUV. Ενδεικτικό του πλουραλισμού της είναι πως διαθέτει ακόμη και cabrio SUV, ενώ πλέον εδώ και λίγο καιρό συναντάμε και ένα μικρό SUV με σχεδίαση που του προσδίδει κουπέ χαρακτηριστικά. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε το VW Taigo, για το οποίο ο λόγος, που βασίζεται στο T-Cross και έχει να επιδείξει μια πιο δυναμική και φρέσκια εμφάνιση.

Κουπέ σχεδιαστική προσέγγιση με αυξημένες διαστάσεις
Η VW προσπαθεί να αποσπάσει ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα των SUVs, της δημοφιλέστερης κατηγορίας στην χώρα μας όπως έχουμε ξαναγράψει. Προφανώς για να το κάνει αυτό, ο τρόπος είναι να έχει μεγάλη γκάμα με πολλές επιλογές, διευρύνοντας έτσι το target group της. Αυτό κάνει και με το Taigo προφανώς, καθώς έρχεται να προσφέρει μια πιο νεανική σχεδιαστικά προσέγγιση στην κατηγορία των μικρών SUVs, θέλοντας έτσι να διαχωριστεί και από το T-Cross. Με το τελευταίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα (MQB A0) οι διαστάσεις του όμως απέχουν… Τόσο που ξεπερνούν ακόμη και το μεγαλύτερης κατηγορίας T-Roc. Συγκεκριμένα, το μήκος του Taigo είναι 4.266 χλστ. απόρροια της σχεδιαστικής προσέγγισης του αμαξώματος, την στιγμή που πλάτος και ύψος είναι στα 1.757 χλστ. και 1.515 χλστ. αντίστοιχα. Το μεταξόνιό του από την άλλη είναι στα 2.554 χλστ. Εμφανισιακά σίγουρα το Taigo είναι πιο… νεανικό από το T-Cross και για αυτό ευθύνεται κυρίως η κουπέ σιλουέτα του αμαξώματος που διαγράφεται από την έντονα κεκλιμένη οροφή προς τα πίσω και την κλίση της πίσω κολώνας (C-Pillar). Δεν είναι αυτές όμως οι μοναδικές εμφανισιακές αλλαγές, καθώς έχει να επιδείξει επίσης κυψελωτή μάσκα, λωρίδα LED που γεφυρώνει τους full LED προβολείς και εντονότερο ανάγλυφο στο καπό με περισσότερα νεύρα. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουμε τα φώτα με το διάφανο κάλυμμα και την ανάλογη φάσα που τα γεφυρώνει, διατρέχοντας το πίσω καπό από άκρη σε άκρη, ενώ λίγο πιο κάτω υπάρχει και το όνομα του μοντέλου, ολογράφως.

Εσωτερική ηρεμία… και πρακτικότητα
Στο εσωτερικό του Taigo δεν έχουμε να κάνουμε με σχεδιαστικές παραλλαγές ή διαφοροποιήσεις. Εδώ ακολουθήθηκε η οικογενειακή σχεδιαστική προσέγγιση που συναντάμε στα Polo και T-Cross. Μεγάλο ατού σίγουρα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών, ο οποίος είναι φυσικά παραμετροποιήσιμος για να τον φέρετε στα μέτρα σας, ενώ προβάλει και τις πληροφορίες και χάρτη του συστήματος πλοήγησης. Προσεγμένα είναι τα υλικά και η συναρμολόγησή τους σε πείθει για την διάρκειά τους στον χρόνο. Στα θετικά σίγουρα η ύπαρξη μαλακού υλικού στο άνω μέρος του ταμπλό, κάτι που δεν είχε το T-Cross και το T-Roc. Το τελευταίο απέκτησε αυτό το χαρακτηριστικό στην ανανεωμένη έκδοσή του, την οποία όμως δεν έχουμε δοκιμάσει ακόμη.


Πρακτικότητα και ευρυχωρία σίγουρα είναι στα θετικά του αυτοκινήτου. Το Taigo προσφέρει αρκετό χώρο για τα γόνατα των πίσω (χωρίς συρόμενο πίσω κάθισμά αυτή την φορά όπως στο T-Cross) με τον χώρο αποσκευών να είναι στα 440 λίτρα (1.222 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων). Η κλίση της οροφής θα περίμενα να στερεί χώρο από το ωφέλιμο ύψος για τους πίσω επιβάτες, όμως αυτό είναι κάτι που δεν θα απασχολήσει άτομα ύψους μέχρι 1,90 μ. Θήκες υπάρχουν αρκετές στο εσωτερικό και είναι μεγάλες. Οι τσέπες είναι ευρύχωρες, η εργονομία δεν έχει παραφωνίες και η εξοικείωση με διακόπτες και λειτουργίες είναι θέμα λίγων ημερών.

1000άρης αξιοπρεπής και με κιβώτιο DSG
Πάντοτε το δίδυμο κινητήρας-κιβώτιο παίζει σημαντικό ρόλο στα αυτοκίνητα. Και εδώ έχουμε ένα από τα καλύτερα δίδυμα για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς, καθώς προσφέρουν αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και τελική ταχύτητα 191 χλμ./ώρα) αλλά και καλή μέση κατανάλωση (θα σας πω πιο κάτω για αυτήν). Το μοτέρ αποδίδει 110 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και έχει αρκετή όρεξη από χαμηλά χάρη και στην ροπή των 200 Nm από τις 2.000 έως και τις 3.000 σ.α.λ. Πολύτιμος αρωγός σε αυτό το στάνταρ κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την σωστή κλιμάκωση των 7 σχέσεων που κρύβει την υστέρηση κάτω από τις 2.000 σ.α.λ., το οποίο στην λειτουργία Sport γίνεται άμεσο και ακριβές στις αλλαγές του. Σε κανονική λειτουργία είναι ελαφρώς πιο αργό και η αλλαγή σχέσεων δεν γίνεται αντιληπτή. Στα συν τα paddles στο τιμόνι για όποιον θέλει χειροκίνητες αλλαγές. Στον αντίποδα οφείλω να αναφέρω πως το μοτέρ αποκτά τραχιά λειτουργία όταν οι στροφές ξεπερνούν τις 4.000 το λεπτό. Στον τομέα της κατανάλωσης τώρα, η εταιρεία ανακοινώνει 5,9 λίτρα/100 χλμ. μέση τιμή (εκπομπές 134 γρ./χλμ CO2), ενώ εμείς στην πράξη είδαμε 7,0 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγικά, το VW Taigo δεν αποστασιοποιείται από το T-Cross. Είναι ακριβώς το ίδιο. Και αυτό είναι καλό, καθώς έχουμε να κάνουμε με ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, άνετο και συνολικά ευχάριστο, πίσω από το τιμόνι,. Η περιμετρική ορατότητα είναι πολύ καλή, η πλευρική στήριξη των καθισμάτων ικανοποιεί και η άνεση από την ανάρτηση το ίδιο. Οι 17άρηδες τροχοί με 205/55 λάστιχο της βάζουν δύσκολα στους ελληνικούς δρόμους και οι κοφτές ανωμαλίες του οδοστρώματος θα περάσουν στην καμπίνα. Τα φρένα ικανοποιούν και με το παραπάνω, ενώ το τιμόνι έχει σωστό βάρος. Στον αυτοκινητόδρομο αποδεικνύεται στιβαρό και σε ταξιδεύει ξεκούραστα, ενώ μόνο στο όριο των 130 χλμ./ώρα θα ακούσεις αεροδυναμικούς θορύβους. Εκτός δρόμου μην περιμένετε πολλά. Η απόσταση από το έδαφος των 184 χλστ. είναι ο μόνος σας σύμμαχος, καθώς δεν υπάρχει τετρακίνηση. Σε συνδυασμό και με τα ασφάλτινα ελαστικά, δεν στοχεύει σε αυτή την χρήση. Είναι ξεκάθαρο αυτό.

To νέο VW Taigo είναι διαθέσιμο στην χώρα μας με τιμή από 20.050 ευρώ στη βασική έκδοση Comfort με τον 1,0 TSI 95 των PS. Ακολουθεί η έκδοση Life των 21.100 ευρώ. Όσον αφορά στο μοντέλο της δοκιμής μας, αυτό με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο DSG7 ξεκινά από τα 23.150 ευρώ στην έκδοση Move, ενώ ακολουθεί η έκδοση Life με 23.800 ευρώ. Την γκάμα με τους 110 ίππους συμπληρώνει η έκδοση Style με τιμή 25.800 ευρώ. Τέλος, υπάρχει και η έκδοση 1.5 150 PS DSG Style

mm
Ο Μιχάλης έχει σπουδάσει Δημοσιογραφία και Διεύθυνση Παραγωγής Οπτικοακουστικών Έργων. Η επαγγελματική του ενασχόληση με τον ειδικό τύπο του αυτοκινήτου ξεκίνησε με την αυγή της νέας χιλιετίας και έκτοτε δεν σταμάτησε, καθώς έχει εργαστεί στα μεγαλύτερα περιοδικά και sites του χώρου, ενώ έχει οδηγήσει περισσότερα από 2.000 αυτοκίνητα στα 20+ χρόνια της επαγγελματικής του καριέρας! Λατρεύει τα αυτοκίνητα σε κάθε... κλίμακα και όταν δεν ασχολείται με αυτά, δημιουργεί videos και παίζει κιθάρα.

E-mail: mdiveris@traction.gr