Οι δοκιμές της Ford αναφορικά με τον έλεγχο των φαναριών πραγματοποιήθηκαν με τη βοήθεια ενός Ford Kuga Plug-In Hybrid εξοπλισμένου με κατάλληλες συσκευές και λογισμικό και αποτέλεσαν μέρος ενός ευρύτερου project που εμπεριείχε τη δοκιμή αυτοματοποιημένων και συνδεδεμένων οχημάτων και δικτυωμένης υποδομής σε αυτοκινητόδρομους, αστικούς δρόμους και επαρχιακές διαδρομές.
Διαβάστε επίσης – Ford: Ετοιμάζει κινητήρα υδρογόνου που “υπόσχεται” πολύ φτωχό μίγμα
Η συγκεκριμένη τεχνολογία, που προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμη για εμπορικούς σκοπούς, θα μπορεί στο μέλλον να ενεργοποιεί αυτόματα το πράσινο των φαναριών να διευκολύνει με τον τρόπο αυτό τη διέλευση των οχημάτων έκτακτης ανάγκης και συμβάλλει επίσης στη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου στα μεγάλα αστικά κέντρα.
“Είτε πρόκειται για ένα πυροσβεστικό όχημα που σπεύδει για την κατάσβεση μιας πυρκαγιάς είτε για ένα ασθενοφόρο που βρίσκεται καθ’ οδόν προς το σημείο ενός ατυχήματος, το τελευταίο πράγμα που θέλει κανείς είναι αυτοί οι οδηγοί να χρειαστεί να περιμένουν στη σειρά μαζί με άλλα αυτοκίνητα μέχρι το φανάρι να γίνει πράσινο” δήλωσε ο Martin Sommer, μηχανικός έρευνας, Automated Driving Europe, Ford Ευρώπης.
Για να δοκιμάσει την τεχνολογία, η Ford χρησιμοποίησε ένα δρόμο με οκτώ διαδοχικά φανάρια στο Άαχεν της Γερμανίας και δύο τμήματα με τρία διαδοχικά φανάρια ς λίγο έξω από την πόλη, την εγκατάσταση των οποίων ανέλαβαν οι εταίροι του project.
Διαβάστε επίσης – Η Ford του “αύριο”: Έρχεται ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον
Εξοπλισμένο με ενσωματωμένες μονάδες, για επικοινωνία με την υποδομή, καθώς και με τις κατάλληλες συσκευές, το PHEV Kuga ανέλαβε να εκτελέσει χρέη ασθενοφόρου και επιβατικού οχήματος για τα διαφορετικά σενάρια της δοκιμής.
Για τη δοκιμή μιας κατάστασης απόκρισης σε έκτακτη ανάγκη, το όχημα δοκιμών έδινε σήμα στα φανάρια για αλλαγή σε πράσινο. Αφού το όχημα περνούσε από τη διασταύρωση, οι φωτεινοί σηματοδότες επανέρχονταν στη στάνταρ λειτουργία τους.
Στη δοκιμή σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης, το όχημα δοκιμών λάμβανε πληροφορίες συγχρονισμού για το πότε οι φωτεινοί σηματοδότες άλλαζαν από κόκκινο σε πράσινο και από πράσινο σε κόκκινο. Στη συνέχεια, η τεχνολογία Adaptive Cruise Control της Ford προσάρμοζε την ταχύτητα του οχήματος ώστε να συναντά, ως επί το πλείστο, διαδοχικά πράσινα φανάρια, εξασφαλίζοντας πιο ομαλή ροή της κυκλοφορίας.
Όταν ο φωτεινός σηματοδότης ήταν κόκκινος, η ταχύτητα του οχήματος μειωνόταν πολύ πριν από τη διασταύρωση – για παράδειγμα από 50 χλμ./ώρα στα 30 χλμ./ώρα – πετυχαίνοντας με τον τρόπο αυτό τον κατάλληλο συγχρονισμό, ώστε φτάνοντας εκεί το όχημα να αλλάζει το φανάρι σε πράσινο.
Για τα οχήματα που συναντούν κόκκινο, η τεχνολογία θα μπορούσε να βοηθήσει στην ελαχιστοποίηση του απότομου φρεναρίσματος και του χρόνου που μένουν σταματημένα. Το όχημα έλαβε πληροφορίες από το φωτεινό σηματοδότη πολύ πριν από τη διασταύρωση και επιβράδυνε νωρίτερα, συμβάλλοντας στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Η επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και φαναριών ενεργοποιείται από την τεχνολογία C-V2X (Cellular Vehicle-to-Everything), μία ενοποιημένη πλατφόρμα που συνδέει τα οχήματα με την οδική υποδομή, άλλα οχήματα και λοιπούς χρήστες του δρόμου.
Οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν αυτό το σύστημα στο πλαίσιο του εγχειρήματος Corridor for New Mobility Aachen-Düsseldorf (ACCorD), το οποίο χρηματοδοτείται από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και Μεταφορών και υποστηρίζεται από το Πανεπιστήμιο RWTH του Άαχεν, τη Vodafone, τη Strassen.NRW (υπηρεσία οδικών μεταφορών στη Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία) και την πόλη του Άαχεν. Το project διήρκησε από τον Ιανουάριο του 2020, έως τον Μάρτιο του τρέχοντος έτους.