Το δικό του λιθαράκι στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας θα βάλει το plug-in υβριδικό Jeep Wrangler 4xe, το οποίο, θα “προσφέρει” προς αξιολόγηση τα προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας 5G που φέρει στις δοκιμές που θα πραγματοποιήσει ο αμερικάνικος αυτοκινητικός σύνδεσμος 5G.
Διαβάστε επίσης: Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV είναι γεγονός
Η παραπάνω αποτελεί την τελευταία μέχρι στιγμής ενέργεια του ομίλου Stellantis συμμετέχει σε μια σειρά αντίστοιχων δοκιμών σε παγκόσμιο επίπεδο, όπως για παράδειγμα του προγράμματος που εκτελείται στο Torino της Ιταλίας. Εκεί ένας στόλος ειδικά διαμορφωμένων Jeep Renegade 4xe αξιοποιούνται επίσης για την αξιολόγηση τεχνολογιών 5G με την γρήγορη επικοινωνία του οχήματος με το περιβάλλον του να αποτελεί κομβικό σημείο για τη βελτίωση των δυνατοτήτων αυτόνομης οδήγησης, αλλά και γενικότερα των υπηρεσιών συνδεσιμότητας.
“Το να κάνουμε τους δρόμους ασφαλέστερους για τους οδηγούς και τους πεζούς αποτελεί τον τελικό στόχο για την εξέλιξη αυτών των τεχνολογιών νέας γενιάς”, ανέφερε ο Ned Curic, επικεφαλής Τεχνολογιών του Stellantis και πρόσθεσε: “Το Plug-in Hybrid Jeep Wrangler 4xe αποτελεί το ιδανικό όχημα για δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες που εφαρμόζουν τεχνολογίες V2X (vehicle-to-everything). Με την 5GAA και συνεργάτες σε όλο τον κόσμο ανοίγουμε το δρόμο για την αυτόνομη οδήγηση που θα αξιοποιηθεί από τα οχήματα μας και θα ωφελήσει τους πελάτες μας.”
Για τις δοκιμές στη Virginia, το Wrangler 4xe εφοδιάστηκε με μια σειρά συστημάτων, τα οποία ενημερώνουν τις υποδομές που βρίσκονται κοντά του για την παρουσία και κίνηση του οχήματος, έτσι ώστε να ενημερώνονται οι πεζοί και τα υπόλοιπα οχήματα που βρίσκονται γύρω του, ενώ και το ίδιο το off-roader της αμερικάνικης εταιρείας δέχεται πληροφορίες ασφαλείας από το δίκτυο.
Διαβάστε επίσης: Τρία μοντέλα που από τον πόλεμο πέρασαν στην μαζική παραγωγή
Η δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για αποστάσεις άνω των 50χλμ. που προσφέρει το Wrangler 4xe το καθιστούν ιδανικό και ως πλατφόρμα για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία εκπέμπουν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα θορύβου και σε ορισμένες περιπτώσεις γίνονται λιγότερο αντιληπτά από τους πεζούς και τους άλλους οδηγούς.
Το πρωτότυπο της 5GAA αξιοποιεί κάμερες και αισθητήρες οι οποίοι συλλέγουν λεπτομερή στοιχεία σχετικά με το τι “βλέπει” ένα όχημα. Χάρη στις υψηλές ταχύτητες μεταφοράς δεδομένων που προσφέρουν τα ασύρματα δίκτυα 5G, το σύστημα μπορεί άμεσα να παίρνει αποφάσεις και να επικοινωνεί με τις υπόλοιπες υποδομές ώστε να βελτιώνεται η οδική ασφάλεια για όλους.
Εκτός την Jeep και το Wrangler 4xe, στο πρόγραμμα 5GAA συμμετέχουν επίσης οι: Intel, Verizon, American Tower, CapGemini, Telus, Harman, το ινστιτούτο τεχνολογίας Virginia Tech Transportation Institute και το Τμήμα Μεταφορών της αμερικάνικης πολιτείας.