Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του ομίλου Ola Källenius, μαζί με άλλα μέλη του δ.σ. του γερμανικού ομίλου αποκάλυψαν τα σχέδια τους στο πρώτο ψηφιακό συνέδριο ESG για επενδυτές και αναλυτές με μέτρα που στοχεύουν στη μείωση των εκπομπών CO2, δημιουργώντας διαρκή αξία για όλους τους ενδιαφερόμενους.
Διαβάστε επίσης: Στην Ελλάδα οι κορυφαίες Meredes AMG-SL (τιμές)
Όπως αναφέρθηκε στη Διάσκεψη COP26 του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή τον Νοέμβριο του 2021, η Mercedes έχει δεσμευτεί για μια ταχύτερη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. “Η επιθυμία για ατομική κινητικότητα αυξάνεται συνεχώς. Η αποστολή μας είναι να ανταποκριθούμε σε αυτή την ανάγκη με βιώσιμο τρόπο. Η Mercedes-Benz έχει έναν σαφή οδικό χάρτη για το πώς να γίνει ανθρακικά ουδέτερη. Μέχρι το 2030, θέλουμε να φτάσουμε στα μισά του δρόμου. Προκειμένου να σημειωθεί ταχύτερη πρόοδος στην προστασία του κλίματος, χρειαζόμαστε απόλυτη αφοσίωση στο στόχο και περισσότερη συνεργασία μεταξύ των κυβερνήσεων, των εταιρειών και της κοινωνίας στο σύνολό της”, δήλωσε σχετικά ο Källenius.
Η Mercedes στοχεύει να μειώσει τουλάχιστον στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά επιβατικό αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής του μέχρι το τέλος της δεκαετίας σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2020. Για την επίτευξη αυτού του φιλόδοξου στόχου, οι βασικοί άξονες περιλαμβάνουν τον εξηλεκτρισμό του στόλου οχημάτων, τη φόρτιση με πράσινη ενέργεια, τη βελτίωση της τεχνολογίας των μπαταριών, την εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών και τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας στην παραγωγή.
Η Mercedes σχεδιάζει να καλύψει περισσότερο από το 70% των ενεργειακών αναγκών της μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως το 2030 με την εγκατάσταση ηλιακής και αιολικής ενέργειας σε δικές της εγκαταστάσεις καθώς και μέσω περαιτέρω συμφωνιών αγοράς ενέργειας.
Διαβάστε επίσης: Mercedes T-Class: Αντίστροφη μέτρηση για το “αστέρι” των επαγγελματικών
Electric only – σε καλό δρόμο για μηδενικές εκπομπές ρύπων
Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας της Mercedes προχωρά με ταχύ ρυθμό με στόχο να επιτευχθεί μερίδιο έως και 50% σε plug-in υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025, μέχρι ένα αμιγώς “ηλεκτρικό” 2030. Ο στόλος της περιλαμβάνει ήδη έξι, και σύντομα εννέα, πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα.
Μέχρι σήμερα, η Mercedes έχει αποκαλύψει τις EQA, EQB, EQC, την EQS, την EQE 350+ καθώς και την EQV. Θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα όπως η EQS SUV που έχει ήδη παρουσιαστεί, η EQE SUV και η EQT.
Πράσινη φόρτιση – ηλεκτρισμός από ανανεώσιμες πηγές
Στον κύκλο ζωής ενός ηλεκτρικού οχήματος, η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για φόρτιση αποτελεί σημαντικό παράγοντα για την αποφυγή εκπομπών CO2. Η Mercedes θέλει να διασφαλίσει την “πράσινη φόρτιση” σε όλα τα περίπου 300.000 δημόσια σημεία φόρτισης στο δίκτυο Mercedes me Charge στην Ευρώπη και εξασφαλίζει ότι το δίκτυο τροφοδοτείται με επαρκή ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Καινοτομίες για πιο φιλικές περιβαλλοντικά μπαταρίες
Η μπαταρία είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για τη μείωση εκπομπών CO2. Με το τρέχον μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ, περισσότερο από το 50% των εκπομπών CO2 του κύκλου ζωής μίας μπαταρίας οφείλεται στην αλυσίδα εφοδιασμού και την παραγωγή.
Το ποσοστό αυτό μπορεί σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία να μειωθεί σημαντικά μέσω της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Με τη μετάβαση στην παραγωγή κυψελών ουδέτερων σε CO2, είναι δυνατό να μειωθούν οι εκπομπές για τη συνολική παραγωγή της μπαταρίας κατά 20%. Πρόσθετη εξοικονόμηση CO2 αναμένεται να επιτευχθεί μέσω περαιτέρω μέτρων όπως είναι η βελτίωση της διαδικασίας παραγωγής ανοδίων και καθοδίων. Γι’ αυτό το λόγο έχουν δημιουργηθεί στρατηγικές συνεργασίες για την ανάπτυξη και τη βιομηχανοποίηση εξαιρετικά προηγμένων και ανταγωνιστικών τεχνολογιών όσον αφορά στις κυψέλες των μπαταριών.
Με περισσότερες από 800 Wh ανά λίτρο σε επίπεδο κυψέλης μέχρι τα μέσα της δεκαετίας, τα ανόδια υψηλής περιεκτικότητας σε πυρίτιο προσφέρουν μεγάλες δυνατότητες όσον αφορά την ενεργειακή πυκνότητα. Ταυτόχρονα, η Mercedes αναμένει ότι θα είναι σε θέση να χρησιμοποιεί μπαταρίες LFP στα οχήματα παραγωγής. Αυτές οι μπαταρίες έχουν καθόδιο χωρίς καθόλου κοβάλτιο. Σε συνεργασία με ερευνητές η εταιρεία εξελίσσει μπαταρίες στερεής κατάστασης (solid state).
Για να διατηρήσει εσωτερικά τον έλεγχο του κύκλου ζωής των μπαταριών, η Mercedes-Benz εγκαινιάζει ένα εργοστάσιο ανακύκλωσης ουδέτερου ανθρακικού αποτυπώματος στο Kuppenheim της Γερμανίας, για την ανακύκλωση μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους χρησιμοποιώντας μια νέα υδρομεταλλουργική τεχνική που αυξάνει το ποσοστό ανακύκλωσης στο 96%.
“Πράσινος” χάλυβας και αλουμίνιο
Παράλληλα η Mercedes δημιουργεί μια πράσινη αλυσίδα εφοδιασμού χάλυβα για να επεκτείνει μαζικά τη χρήση χάλυβα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών CO2. Σε στενή συνεργασία με τους προμηθευτές, οι Γερμανοί αποφεύγουν συνειδητά τις αντισταθμίσεις άνθρακα, εστιάζοντας στην αποφυγή και τη μείωση των εκπομπών CO2. Το 2021, η εταιρεία έγινε η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που πήρε μετοχικό μερίδιο στη σουηδική start-up H2 Green Steel (H2GS), με στόχο την εισαγωγή πράσινου χάλυβα σε διάφορα μοντέλα παραγωγής ήδη από το 2025.
Μέσω της υιοθέτησης μίας προσέγγισης για την κυκλική οικονομία, η Mercedes-Benz αυξάνει σταθερά το ποσοστό δευτερογενούς αλουμινίου που χρησιμοποιεί. Επιπλέον, είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που δεσμεύεται να προμηθεύεται μόνο πρωτογενές αλουμίνιο πιστοποιημένο από το Aluminium Stewardship Initiative (ASI) για τα εργοστάσια κατασκευής και τα χυτήρια στην Ευρώπη στο μέλλον. Αυτή η πιστοποίηση διασφαλίζει ότι η πρόσληψη και η επεξεργασία των πρώτων υλών γίνεται υπεύθυνα και με οικολογικό τρόπο, ανεξάρτητα από τη χώρα προέλευσής τους. Αυτή η απαίτηση θα επεκταθεί και σε άλλες τοποθεσίες εκτός Ευρώπης μεσοπρόθεσμα.
Βιώσιμα υλικά παραγωγής
Σύμφωνα με τη Mercedes aρκετά βιώσιμα υλικά βρίσκονται ήδη σε σειρά παραγωγής σε ορισμένα μοντέλα οχημάτων. Αυτά περιλαμβάνουν υφάσματα ταπετσαρίας καθισμάτων από 100% ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, καθώς και επενδύσεις δαπέδου από νήματα από δίχτυα ψαρέματος που ανακτήθηκαν και υπολείμματα υφασμάτων από παλιά χαλιά.
Οι EQS και EQE θα διαθέτουν ακόμη και αγωγούς καλωδίων κατασκευασμένους από ανακυκλωμένα απόβλητα. Για την ακρίβεια, τα εξαρτήματα της EQS, που κατασκευάζονται με αποτελεσματική χρήση πόρων μέσω ανακυκλωμένων και ανανεώσιμων πρώτων υλών, ζυγίζουν ήδη περισσότερα από 80 κιλά.
Εφαρμόζοντας τις προσεγγίσεις “Σχεδιασμός για το περιβάλλον” και “Σχεδιασμός για κυκλικότητα” στην επιλογή υλικών, η Mercedes-Benz Cars στοχεύει να αυξήσει τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών στο 40% ανά όχημα έως το 2030.
Από φέτος, η παραγωγή σε όλα τα εργοστάσια της Mercedes-Benz θα είναι CO2 ουδέτερη. Επιπλέον, η εταιρεία στοχεύει να επεκτείνει την παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας με την ανάπτυξη ηλιακής και αιολικής ενέργειας σε όλες της τις εγκαταστάσεις.
Η Mercedes έχει μια ολιστική ιδέα του ESG σε όλα τα τμήματα. Η μετάβαση στην ανθρακική ουδετερότητα και η επέκταση του εξηλεκτρισμού της κινητικότητας κρύβει προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που σχετίζονται με πρώτες ύλες όπως το κοβάλτιο ή το λίθιο και τις αλυσίδες εφοδιασμού. Σύμφωνα με το σύστημα σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η Mercedes αυξάνει τη διαφάνεια και λαμβάνει τα κατάλληλα μέτρα σε σχέση με 24 πρώτες ύλες με αυξημένο κίνδυνο.
Μαζί με τη βιωσιμότητα και την ακεραιότητα, η διαφορετικότητα αποτελεί τη βάση της βιώσιμης επιχειρηματικής στρατηγικής της Mercedes. Ένας τομέας δράσης για τη Διαχείριση Διαφορετικότητας και Ένταξης είναι η εξέλιξη των γυναικών. Αποτελούν το 37,5% του δ.σ. του γερμανικού ομίλου με τρία στα οκτώ μέλη του. Η Mercedes θέλει περισσότερες καταρτισμένες γυναίκες σε ανώτερες διοικητικές θέσεις και στοχεύει σε μερίδιο 30% το 2030.
Η στροφή προς την κλιματική ουδετερότητα αλλάζει τον οικονομικό κόσμο και η πράσινη χρηματοδότηση αποκτά μεγαλύτερη σημασία. Ως εκ τούτου, η ποικιλία των πράσινων χρηματοδοτικών μέσων όπως το «Green ABS» και οι πράσινες διμερείς συμφωνίες χρηματοδότησης που συνδέονται με τους οικονομικούς δείκτες (KPI) θα αυξηθούν. Η Mercedes αναμένει επίσης σημαντική αύξηση στην ταξινόμηση CapEx της ΕΕ έως το 2026, σύμφωνα με τη στρατηγική της για αποκλειστική ηλεκτροκίνηση.
Η ανάλυση των αξιολογήσεων ESG της Mercedes-Benz αποτελεί μια σημαντική πτυχή για τον εντοπισμό και την κάλυψη των όποιων κενών διαφάνειας. Αξίζει να αναφερθεί, ότι το 2021 η εταιρεία κατάφερε να βελτιώσει σημαντικά αυτές τις αξιολογήσεις ESG.