50 χρόνια Honda Civic: Αυτό ήταν το καλύτερο όλων των εποχών (+video)

Όταν οι Ιάπωνες μεγαλούργησαν! Ταξίδι στα '90s με το θρυλικό Honda Civic Type R (EK9) και την απίστευτη επίδοση για ατμοσφαιρικό κινητήρα των 115,6 ίππων στο λίτρο...

Μπορεί σήμερα η έκδοση “Type R” να είναι πολύ διαδεδομένη, αλλά στις αρχές των ’90s την είχαμε δει μόνο στα NSX και Integra. Ήταν Αύγουστος του 1997 όταν οι Ιάπωνες παρουσίασαν μόνο για την χώρα τους το πρώτο Civic σε Type R έκδοση. Το αποτέλεσμα ονομάστηκε Honda Civic Type R (EK9) και έμεινε στην ιστορία για τον απίστευτο κινητήρα του… και όχι μόνο!

B16A: O θρυλικός κινητήρας που γνώρισε στον κόσμο το VTEC

Το Civic τότε βρισκόταν στην 6η του γενιά και έγινε το τρίτο μοντέλο της γκάμας που αποκτά Type R έκδοση. Πέρα από τις διακριτικές εξωτερικές αλλαγές και το κινητήρα, οι μηχανικοί έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση στην δυναμική συμπεριφορά του μοντέλου. Ενδεικτικά, προχώρησαν σε “ενίσχυση” του πλαισίου με περισσότερες ραφές ώστε να γίνει πιο άκαμπτο, ενώ τα διπλά ψαλίδια δίνουν παρόν σε κάθε άξονα. Πίσω από τους υπέροχους τροχούς 16 ιντσών, τοποθετήθηκαν ισχυρότερα φρένα, ενώ δεν απουσίασαν οι παχύτερες αντιστρεπτικές.

185 ίπποι από ατμοσφαιρικό μοτέρ 1,6 λτ.
Το στοιχείο που έκανε το πρώτο Honda Civic Type R δεν είναι άλλο από τον απίστευτο κινητήρα με την κωδική ονομασία B16B. Βασίζεται στον μεγαλύτερο B18 της κορυφαίας έκδοσης του Integra, αφού δανείζεται από αυτό το ίδιο μπλοκ από χυτοσίδηρο. Με την σχέση συμπίεσης στο 10,8:1 και το VTEC να “πιάνει” δουλειά από τις 6.100 σ.α.λ., το Honda Civic Type R με τον κινητήρα των μόλις 1.595 κ.εκ. (81 χλστ. x 77,4 χλστ.) κατάφερε να αποδώσει 185 ίππους λίγο πριν το μέγιστο όριο περιστροφής των 8.400 σ.α.λ., ενώ η ροπή περιορίστηκε στα 160 Nm στις 7.500 σ.α.λ. Μιλάμε για μία απίστευτη ειδική ισχύς για ατμοσφαιρικό μοτέρ της τάξης των 115,6 ίππων στο λίτρο.

Στην πράξη, οι επιδόσεις του ιαπωνικού μοντέλου ήταν εξαιρετικές για την εποχή, με το αμάξωμα των 1.040 κιλών να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε οριακά λιγότερα από 7 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτασε τα 225 χλμ./ώρα. Εννοείται πως η κίνηση περνούσε στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου σασμάν πέντε σχέσεων, ενώ δεν απουσίαζε και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Το πρώτο Honda Civic Type R στην ιστορία της ιαπωνικής εταιρείας “έγραψε” λαμπρή ιστορία, έχτισε γερά θεμέλια για τις επόμενες γενιές του και η παραγωγή έφτασε στα 16.000 αντίτυπα. Μέχρι σήμερα εξακολουθεί να αποτελεί όνειρο για τους οπαδούς της “ιαπωνικής σχολής” και όχι μόνο. Στο video που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τι συμβαίνει όταν “μπαίνει” το VTEC… (στιγμιότυπο 2:09).

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Honda βρίσκει εναλλακτικούς τρόπους και τεχνολογίες για να μειώσει τον αντίκτυπο των δραστηριοτήτων της στα εργοστάσια αλλά και στα ίδια τα μοντέλα της....
Με άνοδο έκλεισε στις ταξινομήσεις η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας στο 10μηνο της χρονιάς με 10 εταιρείες να κερδίζουν την προτίμηση του κοινού....
Η ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας παρουσίασε μικρή πτώση και τον Οκτώβριο που μας πέρασε με 10 εταιρείες να καταφέρνουν να ξεχωρίσουν στον στίβο των πωλήσεων....
O Soichiro Honda είχε όραμα, δεν αρκέστηκε απλώς στο να είναι ένας καλός μηχανικός και να κατασκευάζει πιστόνια για την Toyota... και έτσι έφτασε στην...
Το ιαπωνικό SUV ξεχώρισε με την χαμηλή κατανάλωση και την κορυφαία πρακτικότητα! Δείτε τις εντυπώσεις μας, αλλά και το video......
Δείτε πώς διαμορφώθηκαν οι ταξινομήσεις στην ελληνική αγορά δικύκλου τον Αύγουστο αλλά και από την αρχή της χρονιάς σε επίπεδο εταιρειών....

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα

Mercedes CLA τιμές στην Ελλάδα 2025

Νέα Mercedes CLA: Έναρξη πωλήσεων στην Ελλάδα (+τιμές)

Traction trailer 3

TractioN: Δείτε το επίσημο trailer του 3ου επεισοδίου της 27ης σεζόν