O “εχθρός” μας κατά τη νυχτερινή οδήγηση

Η νυχτερινή οδήγηση έχει περισσότερες δυσκολίες λόγω σκότους. Όμως, εκτός από το σκοτάδι, υπάρχει και ένας "εχθρός" στην καμπίνα του αυτοκινήτου μας. Ας δούμε τι πρέπει να προσέχουμε.
νυχτερινή οδήγηση

Η νυχτερινή οδήγηση είναι πάντα πιο επικίνδυνη και ο λόγος δεν είναι άλλος από την απουσία φωτισμού. Ο ανθρώπινος οργανισμός, ωστόσο, έχει την δική του άμυνα απέναντι στο σκοτάδι. Υπάρχει, όμως, ένας μεγάλος “εχθρός” και δεν είναι άλλος από τον εσωτερικό φωτισμό στην καμπίνα, ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις μπορεί να γίνει πολύ επικίνδυνος.

Όπως θα έχετε διαπιστώσει ιδίοις όμμασι (κυριολεκτικά!), τα μάτια είναι ένα όργανο που μετά από λίγη ώρα προσαρμόζεται στο σκοτάδι και η ορατότητα βελτιώνεται σημαντικά, ακόμα και σε συνθήκες απόλυτου σκότους. Υπάρχει μία χρωστική ουσία που ονομάζεται ροδοψίνη και βελτιώνει την όραση στο σκοτάδι. Αυτή η ουσία, όμως, έρχεται αργά στα μάτια μας και “αποχωρεί” ταχύτατα. Ενδεικτικά, απαιτούνται περίπου 10 λεπτά για το 10% της προσαρμογής των ματιών στο σκοτάδι, ενώ η σχεδόν πλήρης προσαρμογή της όρασης στο σκοτάδι απαιτεί περίπου μισή ώρα με 45 λεπτά.

Αυτός είναι και ο λόγος που σε νυχτερινές διαδρομές, ειδικά σε ερημικούς, επαρχιακούς δρόμους, πρέπει να είναι πολύ σκοτεινή η καμπίνα. Εχθρός της, λοιπόν, είναι ο εσωτερικός φωτισμός και συγκεκριμένα το φως της πλαφονιέρας. Η ενεργοποίηση των φωτιστικών στην πλαφονιέρα δεν πρέπει να γίνεται χωρίς λόγω, εκτός από κάποιες περιπτώσεις που υπάρχει ειδική λυχνία που στρέφει το φως μόνο στον συνεπιβάτη. Σε αρκετά αυτοκίνητα μάλιστα, κυρίως μεγάλης ηλικίας, τα φώτα της καμπίνας άναβαν όλα μαζί (εμπρός ή στο κέντρο και πίσω) κάνοντας ακόμη πιο δύσκολη και επικίνδυνη την κατάσταση. Βλέπετε, εκτός από το ότι αλλάζει η όρασή μας αυξάνονται και οι αντανακλάσεις στις γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου μας.

Επίσης, ο οδηγός εννοείται πως όπως και την ημέρα, έτσι και κατά την νυχτερινή οδήγηση,  οφείλει να μην κοιτάζει το κινητό και να φροντίζει ώστε η οθόνη infotainment του αυτοκινήτου να βρίσκεται σε “night mode” ή στο χαμηλότερο επίπεδο φωτεινότητας. Το ίδιο ισχύει και για τον πίνακα οργάνων.

Μία ακόμη χρήσιμη συμβουλή για να αποφεύγουμε το θάμπωμα από τα φώτα των “απέναντι” οχημάτων είναι να μην κοιτάζουμε ευθεία τους προβολείς τους, αλλά να εστιάζουμε το βλέμμα χαμηλά, στις γραμμές της δικής μας λωρίδας. Έτσι, αφενός θα διατηρήσουμε την ορατότητα μας ακόμα και αν ο απέναντι έχει μη ρυθμισμένα φωτιστικά σώματα και αφετέρου θα έχουμε τον απόλυτο έλεγχο του οχήματος κάθε στιγμή.

Τέλος, σε περίπτωση που μας “τυφλώνουν” τα φώτα του αυτοκινήτου που ακολουθεί, ρυθμίζουμε αναλόγως τον εσωτερικό καθρέφτη μας (αν δεν είναι αυτόματης σκίασης), από τον σχετικό μοχλό.

Διαβάστε επίσης: Χρήσιμα – Σε πόσα λεπτά το λιπαντικό “πιάνει” θερμοκρασία λειτουργίας;

Διαβάστε επίσης: Χρήσιμα – Τι είναι το “kickdown” στα αυτόματα κιβώτια; (+video)

Πηγή ιατρικών πληροφοριών: healthyliving.gr

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ford Ranger pick up PHEV 2025

Το πρώτο PHEV pick up στην Ευρώπη – Τώρα 1ο και στην οδήγηση χωρίς χέρια

Audi Q5 and Audi A6 with new V6 TDI engines:

299 ίπποι, 580 Nm και από 5,3 λτ./100 χλμ.: Ο νέος κινητήρας που το καταφέρνει, σε ποια μοντέλα μπαίνει

Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO: Για αυτό είναι ανεκτίμητη