Δεν συνηθίζω να ξεκινάω τις δοκιμές αυτοκινήτων με τη μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες αλλά εδώ θα κάνω μία εξαίρεση. Βλέπετε έχουμε ένα SUV με diesel μοτέρ. Μία κατηγορία που φαίνεται πως βρίσκεται στην δύση της ή αν θέλετε της δείχνουν την πόρτα της εξόδου από την Ευρώπη, λόγω ρύπων, που όμως δείχνει πως μπορεί να είναι ακόμη και σήμερα μια τίμια επιλογή μετακίνησης. Εδώ λοιπόν στην περίπτωση του Opel Mokka για το οποίο ο λόγος, έχουμε ένα αυτοκίνητο το οποίο έκανε 3.000 χλμ. όπως μπορείτε να δείτε και στην οθόνη πληροφοριών, με διαφορετικούς οδηγούς (άρα και διαφορετικά στυλ οδήγησης, και συνθήκες) με μέση ωριαία ταχύτητα στα 42 χλμ./ώρα και μέση πραγματική κατανάλωση στα 6,0 λίτρα/100 χλμ. (σύμφωνα πάντοτε με τον υπολογιστή ταξιδιού). Τιμή πολύ καλή, αν αναλογιστείτε πως το αυτοκίνητο κινήθηκε σε μεικτές συνθήκες και όχι σε διαγωνισμό οικονομίας καυσίμου… Μαζί του έκανα 400 χλμ. με μέση κατανάλωση στα 5,2 λίτρα/100 χλμ. (αυτή ήταν η κατανάλωση δοκιμής). Πάμε όμως να δούμε περισσότερα για το μοντέλο της γερμανικής μάρκας.
Λίγες είναι οι περιπτώσεις όπου ένα νέο μοντέλο είναι τόσο ξεχωριστό με αποτέλεσμα να μην θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν του. Το νέο Opel Mokka ανασχεδιάστηκε πλήρως και καταφέρνει να προκαλεί τα βλέμματα στον δρόμο ακόμη και αρκετούς μήνες μετά την κυκλοφορία του, ενώ σε καμία περίπτωση δεν δείχνει την… συγγένειά του με το Peugeot 2008. Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση λοιπόν, το νέο Opel Mokka ακολουθεί την σύγχρονη σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας. Ονομάζεται “Opel Vizor” και σήμα κατατεθέν της είναι η μαύρη ενιαία μάσκα που συναντήσαμε πρόσφατα και στο Opel Crossland. Βέβαια, στην περίπτωση του Mokka, τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα που έχουν τοποθετηθεί αρκετά ψηλά, δημιουργούν μία άκρως “sportive” φιλοσοφία. Απαρατήρητο δεν θα περάσει και το έντονο “νεύρο” στο καπό του αμαξώματος. Παρόμοια φιλοσοφία ακολουθείται και στο υπόλοιπο αμάξωμα, με στοιχεία όπως η διχρωμία του αμαξώματος, να το διαφοροποιούν. Οι διαστάσεις του είναι στα 4.151 χλστ. μήκος, πλάτος 1.791 χλστ. και ύψος 1.534 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του είναι στα 2.557 χλστ.
Εσωτερικό σύγχρονο και ευρύχωρο
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Opel Mokka, ο οδηγός απολαμβάνει άριστη συνδεσιμότητα και ψυχαγωγία χάρη στο Opel Pure Panel. Πρόκειται για ένα ψηφιακό περιβάλλον που αποτελείται από δύο οθόνες. Στο ταμπλό υπάρχει μία οθόνη αφής 10 ιντσών, η οποία είναι κεκλιμένη προς την πλευρά του οδηγού, ενώ πίσω από το τιμόνι τον ρόλο του πίνακα οργάνων αναλαμβάνει μία μεγάλη έγχρωμη οθόνη 12 ιντσών. Το σύστημα πολυμέσων είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto, ενώ smartphones επαναφορτίζονται μέσω ασύρματης επαγωγικής φόρτισης. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλά (μαλακό πλαστικό στο άνω μέρος του ταμπλό) και αφήνουν μια ευχάριστη αίσθηση τόσο στην όψη όσο και στην αφή, ενώ η μονοτονία εξαλείφεται από τις κόκκινες λεπτομέρειες. Πιο χαμηλά τα πλαστικά είναι σκληρά και η συναρμογή τους δεν παρουσιάζει ατέλειες. Αναφορικά με τους χώρους, το Opel Mokka φέρει αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα λόγω της απουσίας επιλογέα (shift by wire), ενώ η εργονομία δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη εξοικείωση. Όσον αφορά στους χώρους επιβατών, θα βολέψουν μία οικογένεια τεσσάρων ατόμων, ενώ για τις αποσκευές είναι διαθέσιμος ένας όγκος 350 λίτρων (1.105 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων).
Ντίζελ για πάντα…
Το μοντέλο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 1.5 λτ. των 110 ίππων στις 3.500 σ.α.λ. και των 250 Nm ροπής από τις μόλις 1.750 σ.α.λ. Αυτός χαρίζει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δλ. στην έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Opel είναι στα 5,9-6,0 λίτρα/100 χλμ. και από ότι φάνηκε… δεν ψεύδεται καθώς στον μερικό χιλιομετρητή, ο οποίος συμπλήρωσε 3.000 χλμ. αυτή ήταν η μέση κατανάλωση (όπως προανέφερα). Στα χέρια μου το αυτοκίνητο για 400 χλμ. σε μεικτές συνθήκες πάντα, είχε μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα/100 χλμ. Όσον αφορά στις εκπομπές ρύπων, αυτές είναι στα 133-137 γρ./χλμ. Στην πράξη, πίσω από το τιμόνι του νέου Opel Mokka, ο οδηγός αντιλαμβάνεται άμεσα την καλή δουλειά που έχει γίνει σε επίπεδο ηχομόνωσης, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν σε ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και ψηλή (ενώ παρέχει μεγάλο εύρος ρυθμίσεων), προσφέροντας την απαραίτητη περιμετρική ορατότητα. Όσο για την ανάρτηση, είναι ρυθμισμένη με τέτοιον τρόπο ώστε να εξαλείφει τις ανωμαλίες της πόλης και ταυτόχρονα να μην επιτρέπει τις έντονες κλίσεις του αμαξώματος. Για τον κινητήρα δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις, μιας και έχει αφήσει στο παρελθόν θετικές εντυπώσεις. Προφανώς και ο ντίζελ χαρακτήρας του δεν κρύβεται μόλις ο ρυθμός περιστροφής αυξηθεί, καθώς τότε κάνουν την εμφάνισή τους ο κραδασμοί, συνοδευόμενοι από θόρυβο, χωρίς όμως να γίνονται ενοχλητικοί. Για τους πιο ανήσυχους οδηγούς υπάρχει η επιλογή “Sport”, που κάνει το αυτοκίνητο πιο… ζωηρό. Το τιμόνι περνά απαρατήρητο σε αίσθηση και πληροφόρηση, ενώ τα φρένα βγάζουν το Mokka “ασπροπρόσωπο” ακόμα και σε καταπονήσεις διαρκείας με την δύναμή τους και το γραμμικό πεντάλ. Ασφαλώς, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος επιτρέπει και πιο ξέγνοιαστα περάσματα στις “off-road” εξορμήσεις.
Στο ταμείο
Η τιμή του νέου Opel Mokka στην diesel έκδοση με τον 1.5 λτ. των 110 ίππων και το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων είναι στα 24.350 ευρώ για την εξοπλιστική έκδοση Edition. Η Pure είναι στα 26.100 ευρώ, η Bold στα 26.750 ευρώ (αυτή είναι και η έκδοση της δοκιμής μας) και η More στα 28.950 ευρώ.