Στο εργοστάσιο του ομίλου της BMW στο Dingolfing της Βαυαρίας κατασκευάζεται η νέα BMW Σειρά 7 με τη νέα ναυαρχίδα της Βαυαρικής εταιρείας να διατίθεται όχι μόνο με πολύ αποδοτικούς θερμικούς κινητήρες, αλλά και στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση BMW i7. Έτσι η νέα ναυαρχίδα της BMW είναι το πρώτο πολυτελές sedan στον κόσμο που προσφέρει στους ενδιαφερόμενους την επιλογή μεταξύ τριών τύπων συστημάτων κίνησης, θερμικό, plug-in υβριδικό ή αμιγώς ηλεκτρικό.
BMW S65: Ο τελευταίος ατμοσφαιρικός κινητήρας της BMW M3 (+video)
Το BMW Group επένδυσε πάνω από 300 εκατ. ευρώ στην προετοιμασία του εργοστασίου για την παραγωγή της νέας 7άρας. Επιδιώκοντας σταθερά να υλοποιήσει το όραμα των Βαυαρών για την παραγωγή του μέλλοντος, το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο της BMW μετασχηματίζεται με ταχείς ρυθμούς σε ένα iFACTORY που εφαρμόζει τη φιλοσοφία “Lean. Green. Digital.”
Το εργοστάσιο του Dingolfing στην κάτω Βαυαρία είναι το σπίτι της BMW Σειράς 7 από το 1977 και τώρα κατασκευάζει την έβδομη γενιά της. Είναι το κορυφαίο εργοστάσιο του BMW Group για μεγάλα μοντέλα BMW και διαθέτει πλούσια εμπειρία σε λανσαρίσματα παραγωγής όπως και στην παραγωγή premium οχημάτων της πολυτελούς κατηγορίας. Μέχρι σήμερα, το εργοστάσιο του Dingolfing έχει κατασκευάσει συνολικά πάνω από 11 εκατομμύρια οχήματα BMW, ενώ ένα ακόμα ορόσημο παραγωγής είναι φέτος στο πρόγραμμα: η 2.000.000ή BMW Σειρά 7.
Επίσης, για πρώτη φορά, το BMW Group δοκιμάζει πιλοτικά αυτοματοποιημένους ελιγμούς σε περιβάλλον παραγωγής από άρτι κατασκευασθέντα οχήματα BMW Σειράς 7– και ως εκ τούτου βελτιστοποιεί τις διαδικασίες συναρμολόγησης και εξωτερικών logistics.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή BMW 220i Coupe M Sport
Με την παραγωγή ήδη σε εξέλιξη, μόλις οι οργανισμοί πωλήσεων έχουν τα απαιτούμενα εκθεσιακά μοντέλα και τα αυτοκίνητα για οδηγικές δοκιμές, η νέα BMW Σειρά 7 θα διατίθεται σε πελάτες σε όλο τον κόσμο από φέτος το φθινόπωρο.
“Πριν από ένα χρόνο ακριβώς, ήμασταν εδώ για να γιορτάσουμε την έναρξη παραγωγή της BMW iX. Σήμερα, η BMW i7 είναι το τελευταίο ορόσημο στο ταξίδι μας. Του χρόνου, θα λανσαριστεί η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της BMW Σειράς 5 καθώς επιταχύνουμε το ρυθμό της ηλεκτροκίνησης και εξηλεκτρίζουμε βασικές σειρές μοντέλων μας“., δήλωσε σχετικά ο Milan Nedeljkovic, μέλος του δ.σ. της BMW, υπεύθυνος παραγωγής. Μέχρι το 2022, μία στις τέσσερις BMW που θα φεύγουν από το Dingolfing αναμένεται να είναι ηλεκτροκίνητη, με το ποσοστό να διαμορφώνεται στο 50% περίπου επί της συνολικής παραγωγής σύμφωνα με τα τρέχοντα σχέδια.
Η νέα Σειρά 7 συναρμολογείται στην ίδια γραμμή παραγωγής με την Σειρά 5, Σειρά 8 και την αμιγώς ηλεκτρική BMW iX. Βασίζεται σε διάφορα τεχνολογικά συστήματα της τελευταίας και σε επίπεδο διαδικασιών παραγωγής και επαλήθευσης/επικύρωσης στη γραμμή συναρμολόγησης, με την BMW iX να είναι πρωτοπόρος στον τομέα αυτό.
Το τμήμα αμαξωμάτων τροποποιήθηκε μεταξύ των περιόδων διακοπής της λειτουργίας του, με αποτέλεσμα να μπορεί να ενσωματώσει τη νέα BMW Σειρά 7 στις δομές που χρησιμοποιούνταν για το προηγούμενο μοντέλο. Με την προσαρμογή και επαναχρησιμοποίηση συστημάτων με αυτό τον τρόπο, το BMW Group έχει εξοικονομήσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και πληθώρα πόρων. Οι μονάδες εξαρτημάτων του πατώματος της νέας BMW Σειράς 7 έχουν ξεχωριστή γεωμετρία και διαφέρουν εν μέρει ανάλογα με τον τύπο μετάδοσης κίνησης, εν τούτοις όλες μπορούν να κατασκευάζονται απόλυτα ευέλικτα σε οποιονδήποτε συνδυασμό στην ίδια βασική γραμμή παραγωγής. Επιπλέον, η αυτοματοποίηση – στην τοποθέτηση θυρών για παράδειγμα – και μία μείωση στους συνδυασμούς υλικών και τις απαιτούμενες διαδικασίες συγκόλλησης έχουν καταστήσει τις διαδικασίες πιο αποδοτικές. Στο βαφείο, υιοθετείται μία ειδική διαδικασία για την αποκλειστική βαφή δύο τόνων της νέας BMW Σειράς 7, συνδυάζοντας τεχνικές από τη μαζική παραγωγή με τις δεξιότητες των τεχνιτών βαφής του Dingolfing.
Τα εξαρτήματα του συστήματος e-drive της BMW i7 – ειδικά η μπαταρία υψηλής τάσης και το πλήρως ενσωματωμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης – κατασκευάζονται ομοίως στο Dingolfing. Όπως αυτά των μοντέλων BMW iX, BMW i4 και BMW iX3, κατασκευάζονται στο Κέντρο Αριστείας για την παραγωγή συστημάτων e-Drive του BMW Group.
Πρόσφατα, το Κέντρο Αριστείας λανσάρισε δύο νέες γραμμές παραγωγής, που επιτρέπουν στην κατασκευή ικανού αριθμού συστημάτων e-drive για πάνω από 500.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το χρόνο. Το ανθρώπινο δυναμικό έχει επίσης αυξηθεί από περίπου 600 άτομα στις αρχές του 2020 σε πάνω από 2.300 σήμερα.
Ένα ακόμα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η ψηφιοποίηση υποστηρίζει τους στόχους αποδοτικότητας του εργοστασίου του Dingolfingείναι η ολοκληρωμένη εφαρμογή έξυπνων λύσεων logistics. Το Dingolfing είναι πρωτοπόρος της εταιρείας από αυτή την άποψη, καθώς χρησιμοποιεί μόνο αυτοματοποιημένα περονοφόρα ανυψωτικά αλλά και αυτόνομους συρμούς, αυτοματοποιημένες λύσεις logistics στους εξωτερικούς χώρους και έξυπνα ρομπότ μεταφορών (STRs) που μεταφέρουν εξαρτήματα δίπλα στη γραμμή παραγωγής. Τα STRs που κατασκευάζονται από τη θυγατρική του BMW Group, Idealworks, αναμένεται να υπερδιπλασιαστούν και να ξεπεράσουν τα 200 μέχρι το τέλος του 2022 καθώς κλιμακώνεται η παραγωγή της BMW Σειράς 7.
Η η βιώσιμη παραγωγή στο εργοστάσιο του Dingolfing επιτυγχάνεται με μία σειρά μέτρων. Μεταξύ αυτών είναι η προμήθεια 100% πράσινης ενέργειας, η επαναχρησιμοποίηση αρκετών εκατοντάδων υφιστάμενων ρομπότ παραγωγής στο τμήμα αμαξωμάτων και η μείωση της κατανάλωσης φυσικών πόρων στο βαφείο. Επιπλέον, η απορριπτόμενη θερμότητα από τους κλιβάνους ξήρανσης δεν θα χρησιμοποιείται πλέον για εν θερμώ επεξεργασία αλλά και για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Άλλες πτυχές της βιώσιμης παραγωγής περιλαμβάνουν αποδοτικά συστήματα ως προς τη χρήση ενέργειας, το σχεδιασμό συσκευασιών, την κυκλοφορία συστημάτων logistics, την ανακύκλωση και τη διαχείριση νερού. Οι μεταφορές στις εγκαταστάσεις, για παράδειγμα, διεξάγονται από ηλεκτρικά φορτηγά. Επίσης, το Dingolfing έχει αυτή τη στιγμή ποσοστό ανακύκλωσης πάνω από 90% και ακόμα υψηλότερο ποσοστό επαναχρησιμοποίησης πάνω από 99%. Το 2021, τα συνολικά απορρίμματα ανά όχημα μειώθηκαν σε μόλις 580 γραμμάρια.
Σε ό,τι αφορά την τεχνητή νοημοσύνη, το BMW Group έχει αποδείξει το πρωτοπόρο πνεύμα του με το AIQX (Artificial Intelligence Quality Next) project, που χρησιμοποιεί αισθητήρες και AI για την αυτοματοποίηση των διαδικασιών ποιότητας. Έξυπνα συστήματα καμερών και αισθητήρων ενσωματωμένα στις γραμμές παραγωγής καταγράφουν δεδομένα για τελική αξιολόγηση σε πραγματικό χρόνο με τη χρήση αλγορίθμων και AI. Το feedback αποστέλλεται στη συνέχεια απευθείας στου εργαζόμενους της γραμμής, μέσω των έξυπνων συσκευών τους. Το AIQX μπορεί να χρησιμοποιείται για τον καθορισμό εκδόσεων, την επαλήθευση ολοκλήρωσης εργασιών και την ανίχνευση αστοχιών που μπορεί να έχουν προκληθεί κατά την τοποθέτηση. Αυτή τη στιγμή λειτουργεί σε 40 εφαρμογές στην παραγωγή της νέας BMW Σειράς 7.
Η παραγωγή της νέας BMW Σειράς 7 χρησιμοποιεί επίσης μία ψηφιακή καινοτομία με σημαντικές προοπτικές για τα logistics στους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους των εργοστασίων και των κέντρων διανομής του BMW Group: αυτοματοποιημένη οδήγηση μέσα στο εργοστάσιο (‘automatisiertes Fahren im Werk’, AFW). Στο πλαίσιο της στρατηγικής ψηφιοποίησης, το AFW θα δοκιμαστεί πιλοτικά στο Dingolfing από τον Ιούλιο όπου οχήματα BMW Σειράς 7 που μόλις έχουν κατασκευαστεί θα κινούνται αυτόνομα σε μία διαδρομή 170 m από την πρώτη ανάφλεξη και την περιοχή αρχικής δοκιμής στην αίθουσα συναρμολόγησης μέχρι το χώρο ολοκλήρωσης εργασιών του εργοστασίου. Η ίδια μέθοδος θα χρησιμοποιείται και για την μετακίνηση των οχημάτων από εκεί προς το χώρο φόρτωσης.