To Renault Captur ήταν από την προηγούμενη γενιά του και είναι και σε αυτήν, ένα από τα πιο εμπορικά μοντέλα της γαλλικής μάρκας. Μόνο που σε αυτήν τη δεύτερη γενιά του έχει να επιδείξει πλουραλισμό εκδόσεων που όμοιό του δεν συναντάς στην κατηγορία των μικρών SUV. Και αυτό γιατί διατίθεται σε εκδόσεις βενζίνης με ή χωρίς ήπια υβριδική υποβοήθηση 12V, διπλού καυσίμου (βενζίνη και υγραέριο), υβριδική και plug-in hybrid με θερμικό κινητήρα βενζίνης. Σε αυτή την δοκιμή θα δούμε πως είναι σε πραγματικές συνθήκες η ήπια υβριδική έκδοση του Captur με τους 140 ίππους.
Ώριμο και σύγχρονο
Με μήκος 4.227 χλστ. και πλάτος 1.797 το Captur έχει μεγαλώσει αισθητά σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του και βρίσκεται πλέον στο άνω άκρο της κατηγορίας των μικρών SUV που, με τέτοιες διαστάσεις, δεν τα λες πλέον και τόσο μικρά. Η Renault αξιοποίησε πλήρως το έξτρα μήκος των 11 εκατοστών αλλά και το πλάτος που μετρά πλέον δύο εκατοστά περισσότερα και σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.639 χλστ. οι χώροι της καμπίνας του Captur είναι επαρκέστατοι για τέσσερις ενήλικες κανονικού μεγέθους, συν ένα ακόμη άτομο μικρότερων διαστάσεων. Ο οδηγός κάθεται ψηλά με την θέση να έχει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις και σε μεγάλο εύρος. Εργονομικά, το ταμπλό του Captur είναι πολύ προσεγμένο παρέχοντας έλεγχο τόσο μέσω σωστά ομαδοποιημένων φυσικών κουμπιών όσο και μέσω της υψηλής ευκρίνειας οθόνης αφής του συστήματος πολυμέσων. Μέσα από την οθόνη έχετε παράλληλα πρόσβαση σε δεκάδες ρυθμίσεις. Όλα γίνονται εύκολα και κατανοητά και ο χρόνος που απαιτείται για την εκμάθηση του συστήματος κινείται σε απολύτως λογικά όρια. Στα 406 λίτρα βρίσκεται η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του Captur με τα καθίσματα στη θέση τους. Ο χώρος αποσκευών μπορεί να μεταβάλλει τον όγκο του αφού η πίσω σειρά καθισμάτων του Captur είναι συρόμενη. Έτσι αν έχετε μικρούς σε μέγεθος επιβάτες στο πίσω κάθισμα μπορείτε να το μεγαλώσετε και να μεταφέρετε περισσότερες αποσκευές και αντικείμενα, με το κάθισμά να σύρεται με μοχλούς που βρίσκονται τόσο μέσα στην καμπίνα όσο και στον χώρο αποσκευών.
Άλλα 27 λίτρα αποθήκευσης θα βρείτε συνολικά στο εσωτερικό του Captur, διάσπαρτα, ώστε να ικανοποιηθούν οι ανάγκες όσο το δυνατόν περισσότερων. Γενικά και παρά τη μοντέρνα σχεδίαση του ταμπλό αλλά και των θυρών το μοντέλο της γαλλικής εταιρίας βρίθει έξυπνων και πρακτικών λύσεων. Μεγάλες βαθιές ποτηροθήκες στη κεντρική κονσόλα, “τεμπέλης” που ανοίγει και φανερώνει ακόμη ένα χώρο αποθήκευσης, θήκες στις εμπρός αλλά και στις πίσω πόρτες για μπουκάλια έως και 1,5 λίτρα και φυσικά το τεράστιο συρόμενο ντουλάπι μπροστά από το συνοδηγό είναι οι πρακτικές λύσεις που κάνουν την αποθηκευτική διαφορά στο εσωτερικό του Captur και λύνουν τα χέρια στους επιβαίνοντες και στις μεγαλύτερες διαδρομές.
Η κεντρική κονσόλα χωρίζεται από τη μέση και κάτω σε δύο τμήματα-ράφια προσφέροντας έξτρα θέσεις για μικρά και μεγαλύτερα αντικείμενα, με το πάνω μέρος να φιλοξενεί και τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Και αυτός θα μπορούσε να απουσιάζει εντελώς με μικρότερα κουμπιά να τον αντικαθιστούν πλήρως, κάτι που θα μεγάλωνε ακόμη περισσότερο το υπερυψωμένο “ράφι”. Η προσεγμένη αισθητική του όμως δικαιολογεί αυτή την επιλογή των Γάλλων που ούτως ή άλλως έχουν προσέξει πολύ σε αυτό τον τομέα το Captur.
Οικονομικό, πολιτισμένο, δυνατό
Στην ήπια υβριδική του εκδοχή, το Captur εφοδιάζεται με τον 4κύλινδρο 1.3 TCe το έργο του οποίου έχει πολύτιμο αρωγό ένα ήπια υβριδικό σύστημα 12V με μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 0,13 kWh. Αποδίδει 140 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και 260 Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων EDC. Η υβριδική τεχνολογία συνδυάζεται ιδανικά με το στιβαρό αμάξωμα και την ήσυχη καμπίνα του γαλλικού SUV και δημιουργούν ένα σύνολο που θα σας συντροφεύσει με αξιώσεις εντός αλλά και εκτός πόλης. Η ανάρτηση σε γενικές γραμμές απορροφά με ευκολία τις ανωμαλίες εκτός και αν είναι εγκάρσιες, όπου σε αυτή την περίπτωση γίνονται αντιληπτές από τον οδηγό, όπως και κάποιοι μικροτριγμοί. Ο οδηγός κρατά στα χέρια του ένα ελαφρύ και άμεσο τιμόνι που θα τον βοηθήσει να κινηθεί πολύ γρήγορα εφόσον το επιθυμεί στις στροφές, έχοντας συμπαραστάτη τη σωστή ρύθμιση της ανάρτησης και τον ηλεκτρονικών βοηθημάτων αλλά και τα δυνατά φρένα με το σύστημα πέδησης να δίνει καλή αίσθηση στο πεντάλ.
Το υβριδικό σύστημα διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας, ECO, MySense και Sport, ενώ υπάρχουν και τρία οδηγικά προφίλ, τα Comfort, Regular και Sport. Στο Sport το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 9,2 δλ. Η λειτουργία ECO μειώνει την απόκριση του γκαζιού προς όφελος της οικονομίας. Η Renault ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 6,0 λίτρα/100 χλμ. ενώ εμείς κινηθήκαμε στην πράξη με 7,0 λίτρα/100 χλμ. και τον κλιματισμό βέβαια να δουλεύει… υπερωρίες!
Οι τιμές για το ήπια υβριδικό Renault Captur ξεκινούν από τα 27.300 ευρώ, ενώ ο εξοπλισμός του είναι πλούσιος τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας, καθώς μεταξύ πολλών άλλων διαθέτει: Αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR), Σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη 7″, Ζάντες αλουμινίου 17” και χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι (paddles).