Χάνει αέρα το ελαστικό όταν λείπει το καπάκι βαλβίδας;

Το καπάκι βαλβίδας υπάρχει σε κάθε ελαστικό! Έχει όμως πραγματικό λόγο ύπαρξης ή τοποθετείται μόνο για αισθητικούς λόγους;
καπάκι βαλβίδες

Όλοι το γνωρίζουμε και σίγουρα όλοι το έχουμε βιδώσει/ξεβιδώσει πολλές φορές. Όπως ήδη καταλάβατε αναφερόμαστε στο καπάκι βαλβίδας, ένα αξεσουάρ που βρίσκεται σε κάθε ελαστικό και σε αυτό το κείμενο θα μάθουμε αν έχει ουσιαστικό λόγο ύπαρξης, δηλαδή αν πρέπει πάντα να υπάρχει στο ελαστικό, ή αν τοποθετείται αποκλειστικά για αισθητικούς λόγους.

Χρήσιμα: Τι σημαίνουν οι αριθμοί στις διαστάσεις ελαστικών;

Αρχικά, θα απαντήσουμε στο πιο σημαντικό ερώτημα: Χάνει αέρα το ελαστικό όταν λείπει το καπάκι βαλβίδας από το λάστιxo; H απάντηση είναι ασφαλώς όχι. Το καπάκι βαλβίδας δεν βρίσκεται στο συγκεκριμένο σημείο για να εμποδίσει τις διαρροές αέρα από το ελαστικό. Σε περίπτωση που προκληθεί κάποιο ζημιά στην βαλβίδα και υπάρχει διαρροή, δυστυχώς το συγκεκριμένο καπάκι δεν μπορεί να μας προστατέψει.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι ο ρόλος του είναι “διακοσμητικός”. Το καπάκι βαλβίδας υπάρχει για να προστατεύει και να διατηρεί σε άριστη κατάσταση την βαλβίδα. Μερικές ώρες ή ημέρες χωρίς να βρίσκεται στη θέση του δεν δημιουργούν πρόβλημα. Πρέπει άμεσα, όμως, να τοποθετούμε ένα νέο καπάκι. Εμποδίζει στην είσοδο βρωμιάς και σκόνης στην βαλβίδα του ελαστικού. Ειδικά σε χωμάτινες, αμμώδεις ή λασπωμένες διαδρομές, ο ρόλος του γίνεται ακόμα πιο σημαντικός, μιας και η βαλβίδα είναι πιθανό να “μπουκώσει” και να δημιουργήσει προβλήματα.

Συμπέρασμα
Μπορούμε να κυκλοφορούμε κανονικά χωρίς καπάκι βαλβίδας για μερικές ώρες ή ημέρες. Ο ρόλος του όμως δεν είναι “διακοσμητικός” όπως καταλάβατε. Συνεπώς, μόλις διαπιστώσετε ότι λείπει καπάκι, καλό θα είναι να το αντικαταστήσετε σύντομα. Είναι ένα οικονομικό αξεσουάρ που μπορεί να σας “σώσει” από μελλοντικά προβλήματα, ειδικά αν κινείστε συχνά εκτός ασφαλτοστρωμένου δρόμου.

ΥΓ. Δική μας συμβουλή είναι να προτιμάτε πλαστικές βαλβίδες. Μπορεί να υστερούν σε αισθητικό επίπεδο, αλλά δεν υπάρχει η πιθανότητα διάβρωσης. 

Πρώτη Δημοσίευση: 26 Ιουλίου 2022

Τελευταία Αναδημοσίευση: 27 Αυγούστου 2025

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η θερμοκρασία μειώνεται! Έχετε προετοιμαστεί σωστά για τον χειμώνα; Η Volkswagen μας δίνει πέντε χρήσιμες συμβουλές συντήρηση αλλά και οδήγησης!...
Ένα εξάρτημα που υπάρχει σε όλα τα αυτοκίνητα. Αυτός ο δακτύλιος είναι πολύ χρήσιμος, ας δούμε που βρίσκεται και ποιος είναι ο ρόλος του!...
Το συναντάμε δίπλα από τον επιλογέα σχεδόν σε όλα τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ώρα να γνωρίσουμε το Shift Lock!...
Πόσα λεπτά πρέπει να περιμένουμε μέχρι ο κινητήρας να είναι σε θέση να λειτουργήσει ακόμα και στα όριά του; Ένα "πείραμά" μας δίνει την απάντηση......
Τελικά χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας του αυτοκινήτου; Αυτή η ερώτηση μας έχει βασανίσει χρόνια τώρα και επιτέλους παίρνουμε την απάντηση από έναν ειδικό....
Κρύβονται πίσω από τον προφυλακτήρα και υπάρχουν εκεί για πολύ συγκεκριμένο λόγο! Δείτε τους άγνωστους αεραγωγούς των αυτοκινήτων......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ασφαλέστερο αυτοκίνητο για παιδιά

Το ασφαλέστερο αυτοκίνητο για παιδιά το 2025 – 313 ίπποι και 43.990 ευρώ στην Ελλάδα

parking του αεροδρομίου

Αλλαγές στο Economy parking του αεροδρομίου – 5 ευρώ / ημέρα και μόνο online κράτηση

Leapmotor C10 REEV

Το SUV με αυτονομία σχεδόν 1.000 χλμ. και 215 ίππους – Μείωση τιμής στα 33.900 ευρώ