Το ζητούμενο για πολλούς λάτρεις της οδήγησης είναι αυτό που λέμε το “συναίσθημα” που εκπέμπει ένα αυτοκίνητο. Αν μιλήσουμε, όμως, για την λογική, την “τετράγωνη λογική”, τότε θεωρώ πως η Dacia είναι μία από τις εταιρείες που κερδίζουν κατά κράτος τον ανταγωνισμό. Φαίνεται ότι κατά την έρευνα και εξέλιξη κάθε αυτοκινήτου, οι άνθρωποι της εταιρείας βάζουν κάτω τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού και στόχος τους είναι να ικανοποιηθούν στον μέγιστο βαθμό με όσο το δυνατόν πιο “προσιτό” τρόπο. Η συμβίωσή μου με το νέο Dacia Jogger, έδειξε ότι ακριβώς αυτό συνέβη και στην προκειμένη περίπτωση. Πάμε να γνωρίσουμε το οικογενειακό με τους κορυφαίους χώρους, την προσιτή τιμή δεδομένης της κατηγορίας, αλλά και την κατανάλωση που θα κάνει τους κατόχους να αδιαφορούν για ενεργειακή κρίση… και fuel pass!
H πρώτη μου οπτική επαφή με το 7θέσιο Dacia Jogger πραγματοποιήθηκε στην πανελλήνια δημοσιογραφική παρουσίαση στα γραφεία της Teoren Motors A.E. Μία πρώτη ματιά ήταν από τότε αρκετή ώστε να “συλλάβω” τα κοινά σχεδιαστικά στοιχεία με το μικρότερο Sandero, όπως για παράδειγμα τα LED φωτιστικά σώματα και η σχεδίαση της εμπρός μετώπης. Το εμπρός καπό διατρέχουν επίσης δύο έντονα νεύρα, ενώ το πίσω μέρος είναι τελείως κάθετο για να κερδίζει χώρους η καμπίνα. Κάθετα τοποθετημένα είναι και τα πίσω φωτιστικά σώματα. Επιπλέον, όπως είναι λογικό για ένα όχημα με crossover στοιχεία, στο κάτω μέρος του αμαξώματος συναντάμε πλαστικές επενδύσεις, ψηλά στην οροφή υπάρχουν ράγες για επιπλέον φόρτωση και η απόσταση από το έδαφος ορίζεται στα 200 χλστ. Οι πιο παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν ότι στην τρίτη σειρά καθισμάτων υπάρχουν ανακλινόμενα παράθυρα, ενώ αξιοσημείωτη “sportive” λεπτομέρεια είναι και οι σκουρόχρωμες ζάντες 16 ιντσών του αυτοκινήτου της δοκιμής. Αναφορικά με τις διαστάσεις, το μήκος του Dacia Jogger αγγίζει τα 4.546 χλστ., το πλάτος τα 1.784 χλστ. και το ύψος τα 1.674 χλστ.
Εσωτερικό: Χώροι που ενδείκνυνται ακόμα και για… mini μετακομίσεις
Η σχεδίαση του εσωτερικού έρχεται να επιβεβαιώσει αυτό που αναφέραμε και στην εισαγωγή, κορυφαία πρακτικότητα με κάθε κόστος. Έτσι, οι σχεδιαστές του Jogger προτίμησαν να “σηκώσουν” λίγο παραπάνω την μεσαία κολώνα (b-pillar) ώστε να κερδίσουν χώρους για το κεφάλι των επιβατών της δεύτερης σειράς. Μιας και ξεκινήσαμε από εκεί, να αναφέρω ότι έχει επιτευχθεί ένας “αμφιθεατρικός” τρόπος τοποθέτησης των καθισμάτων, με την δεύτερη σειρά να είναι τοποθετημένη λίγο ψηλότερα από την πρώτη και αντίστοιχα την τρίτη λίγο ψηλότερα από την δεύτερη. Στην 7θέσια έκδοση, όπως αυτή της δοκιμής, μπορούν να επιτευχθούν συνολικά περισσότερες από 60 διαφορετικές επιλογές διαμόρφωσης. Για παράδειγμα, τα καθίσματα της δεύτερη σειράς μπορούν να αναδιπλωθούν και να ανασηκωθούν, ενώ αυτά της τρίτης μπορούν να αναδιπλωθούν, να ανασηκωθούν αλλά και να αφαιρεθούν πλήρως. Κάπως έτσι, ο όγκος για τις αποσκευές ξεκινά από τα 160 λτ. στην 7θέσια διάταξη, μπορεί να αυξηθεί στα 696 λτ. αν αφαιρεθεί η τρίτη σειρά καθισμάτων και να εκτοξευθεί στα 2.085 λτ. με την δεύτερη σειρά σε αναδίπλωση. Πέρα από τις επιλογές πολυμορφικότητας, βέβαια, σημαντικό είναι το γεγονός ότι οι χώροι είναι ικανοποιητικοί για τους επιβάτες. Τρανό παράδειγμα το γεγονός ότι το ύψος μου (1.80 μ.) δεν στάθηκε εμπόδιο στο να βολευτώ ακόμα και στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Κατά τα άλλα, το μεγάλο μεταξόνιο δίνει “αέρα” στα πόδια των επιβατών, ενώ οι θήκες μικροαντικειμένων συνολικού όγκου 20,1 λτ. εντός καμπίνας αποδείχθηκαν ιδιαίτερα πρακτικές.
Όσο για τα πλαστικά, αυτά είναι σκληρά σε όλες τις επιφάνειες, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν τριγμοί ή υποψίες ότι δεν θα αντέξουν στον χρόνο. Ασφαλώς, εν έτει 2022 δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας των επιβατών, με μία οθόνη 8 ιντσών να αναλαμβάνει όλο το έργο, από σύνδεση Android Auto και Apple CarPlay μέχρι προβολή της κάμερας οπισθοπορείας.
Κινητήρας: Υγραέριο και πάλι υγραέριο!
Το Dacia Jogger απευθύνεται σε κοινό που βάζει σε δεύτερη μοίρα τις επιδόσεις, η έκδοση της δοκιμής όμως με τον κινητήρα διπλού καυσίμου δεν έχει αντίπαλο στον τομέα της κατανάλωσης και της αυτονομίας. Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός μας 1.0 TCe διπλού καυσίμου (υγραέριο και βενζίνη). Πρόκειται για έναν τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 999 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στο εύρος 4.600 – 5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ. Ελαφρώς χαμηλότεροι είναι οι αριθμοί όταν ο κινητήρας λειτουργεί με βενζίνη αφού η Dacia σε αυτή την περίπτωση ανακοινώνει 91 ίππους και 160 Nm, στην πράξη βέβαια ο οδηγός δύσκολα θα καταλάβει την διαφορά με την αλλαγή καυσίμου. Το μοτέρ παίρνει μπροστά με βενζίνη και ομαλά περνά σε λειτουργία με LPG, εννοείται όμως ότι στο αριστερό χέρι του οδηγού υπάρχει και ο σχετικός διακόπτης για χειροκίνητες αλλαγές. Η κίνηση περνά ασφαλώς στον εμπρός άξονα μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων, ενώ αναφορικά με τις επιδόσεις η ρουμανική εταιρεία ανακοινώνει για το αμάξωμα των 1.252 κιλών επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 13 δλ. (13,2 δλ. με βενζίνη) και τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα (172 χλμ./ώρα με βενζίνη).
Ο κινητήρας τροφοδοτείται από δύο δεξαμενές, αυτή του υγραερίου έχει χωρητικότητα 40 λτ. και αυτή της βενζίνης 50 λτ. Όσο για την κατανάλωση, στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε μία μέση τιμή της τάξης των 8,5 λτ./100 χλμ. με υγραέριο (7,6-7,8 η εργοστασιακή) και 7,2 λτ./100 χλμ. με βενζίνη (6,0-6,1 η εργοστασιακή). Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι με την τρέχουσα τιμή του υγραερίου, το Dacia Jogger είναι εφικτό να διανύσει 100 χλμ. με περίπου 7,5 ευρώ, ενώ η αυτονομία εκτοξεύεται πάνω από τα 1.000 χλμ.
Στην πράξη
Η “ταξιδιάρα ψυχή” του Dacia Jogger συνδυάστηκε με μία εξόρμηση στην περιοχή της λίμνης Πλαστήρα, οπότε είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το αυτοκίνητο σε όλα τα τερέν, από τον αυτοκινητόδρομο, μέχρι τις ορεινές, καταπράσινες διαδρομές. Στον ανοιχτό δρόμο το Jogger εμπνέει ασφάλεια, οι τάσεις πλεύσης απουσιάζουν και μοναδικό ψεγάδι είναι ο αυξημένος θόρυβος του κινητήρα που περνά στην καμπίνα. Στις επαρχιακές οδούς, η ανάρτηση ήταν αποτελεσματική και μόνο σε κάποιες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος παρατηρήθηκε μία “αστάθεια” του πίσω άξονα. Η κλιμάκωση του κιβωτίου είναι σωστή “βοηθώντας” τον κινητήρα να αποδώσει σωστά την ισχύ του. Ο τελευταίος μπορεί να μην “βάζει” φωτιά στην άσφαλτο (δεν είναι αυτό το ζητούμενο σε αυτοκίνητα κατηγορίας Jogger), αλλά στέκεται αξιοπρεπώς και κυρίως χωρίς μεγάλες απαιτήσεις σε καύσιμο. Εννοείται ότι το 7θέσιο Dacia Jogger θα ανταπεξέλθει και σε ήπιες εκτός δρόμου μετακινήσεις και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν θα δημιουργήσει κάποιο άγχος στον οδηγό.
Στο ταμείο
Η τιμή του 5θέσιου Dacia Jogger ξεκινά από τα 18.880 ευρώ, ενώ για την 7θέσια έκδοση απαιτείται το ποσό των 22.280 ευρώ. Για την απόκτηση της κορυφαίας έκδοσης εξοπλισμού “Extreme”, όπως αυτή της δοκιμής, το κόστος απόκτησης αυξάνεται στα 23.780 ευρώ. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε ότι όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, το Dacia Jogger συνοδεύεται από εγγύηση 5 ετών ή 100.000 χλμ.