Λίγο πριν την επανέναρξη του πρωταθλήματος έσκασε μία είδηση μεγατόνων, καθώς η φημολογούμενη επιστροφή της Audi στη F1 έγινε επίσημη, με τη γερμανική φίρμα να αγωνίζεται απ’ το 2026. Το καλοκαιρινό διάλειμμα ολοκληρώθηκε και έλαβε χώρα στο Βέλγιο το Grand Prix του Spa. Ο καιρός ήταν σύμμαχος της διαδικασίας, ενώ καθ’ όλο το τριήμερο οι προβλέψεις ήταν αμφίρροπες καθώς οι δύο κορυφαίοι της διοργάνωσης εναλλάσσονταν στις πρώτες θέσεις των δοκιμών, με τη McLaren να βρίσκεται επίσης σε καλή περίοδο και να πλασάρεται αρκετά ψηλά στο grid.
Και παρά τα αποτελέσματα του qualifying, η σχάρα εκκίνησης έκρυβε αρκετές εκπλήξεις καθώς οκτώ απ΄ τα είκοσι μονοθέσια δέχθηκαν ποινές και έτσι βρέθηκαν να εκκινούν ουραγοί, σε ένα starting grid που μόνο αν το γυρνούσες ανάποδα θα θύμιζε τα παλιά. Αναλυτικότερα, poleman ήταν ο Carlos Sainz που φαίνεται να του αρέσουν πολύ οι βόλτες στις πρώτες θέσεις, δεύτερος εκκίνησε ο Perez και τρίτος ο Alonso. Πίσω τους οι Hamilton, Russell και Albon στις θέσεις 4,5 και 6 αντίστοιχα. Οι Ricciardo, Gasly, Stroll και Vettel έκλεισαν τη δεκάδα και πίσω τους οι Latifi και Magnussen. Από εδώ και πίσω αρχίζουν οι ποινές, με τον Bottas να ανοίγει το χορό στη θέση 13, τον Verstappen να εκκινεί 14ος και πίσω του το αντίπαλο δέος του, ο Leclerc. Στις θέσεις 16 και 17 εκκίνησαν οι Ocon και Norris και στις 18 και 19 οι Zhou και Schumacher. Τέλος από το pit lane εκκίνησε ο Tsunoda με τη θέση του στο grid να παραμένει κενή.
Η εκκίνηση του αγώνα ήταν πολύ καλή για τους Sainz, Perez και Alonso, ο οποίος γρήγορα βρέθηκε να απειλεί για τη δεύτερη θέση. Την ίδια ώρα όμως και ο Hamilton είχε βρεθεί πίσω τους πιέζοντας τον Alonso, μία πίεση που έγινε επαφή και λίγο αργότερα η πρώτη φετινή εγκατάλειψη για τον Βρετανό. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν το συμβάν αγωνιστικό και καθώς συνέβη λίγο μετά την εκκίνηση αποφάσισαν να μην εξαντλήσουν την αυστηρότητά τους. Ωστόσο, το πρόβλημα που προκλήθηκε κατά την απογείωση του μονοθεσίου του Hamilton τον ανάγκασε σε εγκατάλειψη λίγους γύρους αργότερα. Ο Alonso κατάφερε να τερματίσει κανονικά τον αγώνα, δεν κατάφερε όμως να διατηρήσει την ψυχραιμία του και ξέχασε τους τρόπους του όταν στο team radio είπε πως ο Hamilton έφταιγε για το συμβάν, πως είναι ηλίθιος και ξέρει να οδηγεί μόνο όταν είναι πρώτος. Σαφώς η αδρεναλίνη την ώρα του αγώνα -και δη τη στιγμή ενός ατυχήματος- είναι στα ύψη, αυτό όμως δε δικαιολογεί σε καμία περίπτωση την ανάρμοστη συμπεριφορά του Ισπανού. Ο Hamilton όταν πληροφορήθηκε τα όσα είπε ο συναθλητής του αρχικά δεν έκανε κάποια δήλωση, ενώ αργότερα είπε πως τουλάχιστον τώρα ξέρει τι σκέφτεται για εκείνον ο Alonso.
Στο δεύτερο μόλις γύρο είχαμε άλλη μία εγκατάλειψη, καθώς ο Latifi έχασε τον έλεγχο του πίσω μέρους του μονοθεσίου του, πάτησε στα χαλίκια και εξετράπη της πορείας του εμβολίζοντας την Alfa Romeo του Bottas και οδηγώντας τον εντός αμμοπαγίδας και εκτός αγώνα. Να σημειώσουμε εδώ πως ολοένα και πληθαίνουν οι φωνές και τα παράπονα που κάνουν λόγο για πίστα με ξεπερασμένα μέσα ασφαλείας και άμεση ανάγκη ανακαίνισης και εκσυγχρονισμού του Spa. Η συνέχεια όπως είναι λογικό επιφύλασσε safety car και pits stops. Με την επανέναρξη του αγώνα είχαμε τους Leclerc και Verstappen να κάνουν εξαιρετική δουλειά στις πίσω θέσεις, προσπερνώντας έναν-έναν τους προπορευόμενους οδηγούς και ανεβαίνοντας στα ανώτερα πατώματα του grid. Κάπως έτσι ο Verstappen έφτασε να είναι πρώτος στον 12ο κιόλας γύρο και πίσω του να τρέχει ο ομόσταυλός του Sergio Perez. Δύο γύρους αργότερα και το οδηγικό δίδυμο της Scuderia είχε φτάσει στις θέσεις 3 και 4, με το Russell πίσω τους να καραδοκεί για μία ευκαιρία. Τελικά η ευκαιρία αυτή δεν άργησε να έρθει και έτσι στον 16ο γύρο ο νεαρός Βρετανός κατάφερε να προσπεράσει τον Leclerc και να ανέβει στην τέταρτη θέση, την ίδια ώρα που ο Sainz μάχονταν με τις δύο Red Bull.
Οι επόμενοι γύροι ήταν κατά κύριο λόγο διαδικαστικού χαρακτήρα, χωρίς να κρύβουν ιδιαίτερες συγκινήσεις, σχεδόν μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Ωστόσο, η Ferrari θέλοντας να ανεβάσει την αδρεναλίνη και το ενδιαφέρον του αγώνα αποφάσισε να παραδώσει ξανά μαθήματα στρατηγικής στο θέατρο του παραλόγου. Της φάνηκε έξυπνη ιδέα να βάλει τον Leclerc (που βρισκόταν στην 5η θέση) στα pits για αλλαγή ελαστικών, υποθέτοντας πως θα πετύχει να κάνει τον ταχύτερο γύρο και να καρπωθεί έναν επιπλέον βαθμό. Το “χρονικό παράθυρο” από τον Alonso, που ήταν πίσω του, ήταν κάτι λιγότερο από 19 δευτερόλεπτα, κάτι παραπάνω από οριακό αν υποθέσει κανείς πως το pit-stop θα είναι τέλειο. Τα πράγματα όμως δεν πήγαν όπως υπέθετε η Ferrari. Το pit-stop κράτησε 2,7 δευτερόλεπτα (συνολικά 28,33 στο pit lane) που κατά γενική ομολογία είναι ένας καλός χρόνος, ωστόσο έφερε τον Leclerc στην έξοδο του pit lane να βρίσκεται ακριβώς μπροστά στον Alonso και μάλιστα με το δεύτερο να τρέχει σε πολύ καλύτερο ρυθμό και να τον προσπερνάει λίγα δευτερόλεπτα αργότερα. Και μπορεί στον τελευταίο γύρο ο Μονεγάσκος να οδήγησε πολύ καλά και να κατάφερε με τη βοήθεια των φρέσκων ελαστικών του να πάρει πίσω την πέμπτη θέση, ωστόσο δεν κατάφερε ούτε να κλέψει τον ταχύτερο γύρο απ’ τον Verstappen που έτρεχε σε εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό, αλλά ούτε και να κρατήσει την 5η θέση, καθώς επιτάχυνε εντός του pit lane και έτσι δέχτηκε ποινή 14 δευτερολέπτων και βρέθηκε ξανά στην 6η θέση. Για μία ακόμη φορά η Ferrari κατάφερε με τις στρατηγικές επιλογές της να βγάλει μόνη της τα μάτια της, σε μια χρονιά που τα λάθη έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τα όποια σωστά. Binotto ascolta..?
Κατά τα λοιπά, το πέσιμο της καρό σημαίας βρήκε για μία ακόμη φορά νικητή τον “ιπτάμενο Ολλανδό” Max Verstappen, ο οποίος παρέδωσε μαθήματα οδήγησης, σε συνεργασία με τη Red Bull που διδάσκει στρατηγική και κάπως έτσι βρέθηκε ένα βήμα ακόμη πιο κοντά στον φετινό τίτλο. Πίσω του τερμάτισε ο ομόσταυλός του Sergio Perez χαρίζοντας ουσιαστικά στη Red Bull και το πρωτάθλημα κατασκευαστών, που μόνο με μια κοσμοϊστορική καταστροφή θα μπορούσε να χάσει φέτος. Ο εξαιρετικός οδηγός της Ferrari Carlos Sainz κατάφερε να κλείσει πολύ καλά το τριήμερο τερματίζοντας τρίτος και ανεβαίνοντας για μία ακόμη φορά στο πόντιουμ, απολαμβάνοντας την καινούρια του συνήθεια να πρωταγωνιστεί, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της ομάδας του να του καταστρέφει τους αγώνες. Ο Russell, σταθερός οδηγός με τεράστιο μέλλον, κατάφερε ξανά να βρεθεί στην 4η θέση και πίσω του τερμάτισε ο Alonso που βρέθηκε σε πολύ καλό τριήμερο. Στην έκτη θέση όπως αναφέραμε και νωρίτερα κατέληξε ο Leclerc και πίσω του έκλεισαν τη δεκάδα οι Ocon, Vettel, Gasly και Albon. Στις θέσεις 11,12 και 13 τερμάτισαν οι Stroll, Norris και Tsunoda ενώ στις 14,15 και 16 οι Zhou, Ricciardo και Magnussen. Οι Schumacher και Latifi τερμάτισαν στις θέσεις 17 και 18, ενώ δεν τερμάτισαν οι Bottas και Hamilton. Όσο για εμάς ανανεώνουμε το ραντεβού μας για τις 4-6 Σεπτέμβρη, με τον 15ο αγώνα του πρωταθλήματος και το ολλανδικό GP.