Η 89η Διεθνής Έκθεση Γενεύης φιλοξενεί πολλές πρεμιέρες, οι περισσότερες εκ των οποίων αφορούν σε ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ακριβώς έναν χρόνο μετά την παρουσίαση του e-tron, η Audi επανέρχεται με την πρωτότυπη έκδοση ενός ακόμη ηλεκτρικού SUV, το Q4 e-tron concept.
Το Audi Q4 e-tron concept είναι ένα 5θυρο μικρό SUV, που θυμίζει αρκετά το e-tron. Διαθέτει τετρακίνηση Quattro και εξοπλίζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν μαζί 225 kW (306 ίππους). Από αυτούς, τα 150 kW (204 ίπποι) εξάγονται από τον κινητήρα του πίσω άξονα, που αποδίδει ροπή 310 Nm, ενώ ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 75 kW (102 ίπποι) και ροπή 150 Nm. Κατά την κίνηση στο δρόμο, το Audi Q4 e-tron concept εκμεταλλεύεται αρχικά τις δυνατότητες του πίσω ηλεκτροκινητήρα. Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας συμμετέχει στην εξίσωση, μόνο εφόσον ο οδηγός “απαιτήσει” με τον τρόπο οδήγησής του, μεγαλύτερη ισχύ από όση μπορεί να προσφέρει ο πίσω ηλεκτροκινητήρας.
Καθώς το Q4 e-tron concept “πατάει” στην γνωστή πλατφόρμα MEB, που χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα του VW Group, οι σχεδιαστές της Audi έχουν προσπαθήσει να εκμεταλλευτούν όλα της τα προτερήματα, συνδυάζοντας compact εξωτερική εμφάνιση και ευρύχωρο εσωτερικό. Ταυτόχρονα, η MEB προσφέρει πολλές δυνατότητες και όσον αφορά στη μετάδοση ή τα κινητήρια σύνολα. Κάθε ηλεκτροκινητήρας μεταδίδει την κίνηση σε έναν άξονα, όμως αν και το Q4 e-tron concept είναι τετρακίνητο, δεν υφίσταται σύνδεση με μεσαίο διαφορικό ανάμεσα στους άξονες. Έτσι, για την κατανομή ροπής είναι υπεύθυνο ένα σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου.
Η μπαταρία χωρητικότητας 82 kWh είναι μεγάλου μεγέθους και εκτείνεται στο χώρο ανάμεσα στους δύο άξονες, κάτω από το πάτωμα. Σύμφωνα με την Audi, για την επαναφόρτιση του 80% της μπαταρίας απαιτούνται 30 λεπτά, ενώ η αυτονομία της ξεπερνά τα 450 χιλιόμετρα. Για να επιτευχθεί αυτό, οι άνθρωποι της Audi έχουν κάνει πολλή δουλειά στον τομέα της αεροδυναμικής, ενώ έχουν αναζητήσει τους βέλτιστους τρόπους διαχείρισης της θερμότητας που απορρέει από το σύστημα κίνησης και την μπαταρία. Όσον αφορά στις επιδόσεις, το αυτοκίνητο έχει επιτάχυνση 0-100 σε 6,3”, ενώ η τελική ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 χλμ./ώρα.
Το Audi Q4 e-tron, που θα παρουσιαστεί στα τέλη του 2020, θα είναι μεν το 5ο κατά σειρά ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Audi, ωστόσο θα αποτελέσει και ένα από τα πολλά που θα ακολουθήσουν. Συγκεκριμένα, η γερμανική μάρκα έχει ανακοινώσει ότι θα παρουσιάσει, έως το 2025, δώδεκα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία αναμένεται να καταλαμβάνουν το 1/3 των πωλήσεών της.