H νέα έκδοση Ducati Monster SP αποτελεί την κορυφαία μέχρι στιγμής για την ιταλική μοτοσικλέτα. Σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο τη διασκέδαση στην σπορ οδήγηση, αλλά και να τονίσει το ανεπανάληπτο στιλ της μοτοσικλέτα, χάρη στους εμπνευσμένους από Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP χρωματικούς συνδυασμούς.
Διαβάστε επίσης: Ducati Streetfighter V4 Lamborghini, νέα έκδοση
Η καρδιά της Monster SP είναι ο 8βάλβιδος υγρόψυκτος V2 κινητήρας Testastretta 11°, με το δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης των βαλβίδων και απόδοση 111 ίππων. Το εμπρός τμήμα του αλουμινένιου πλαισίου, εμπνευσμένο από το αντίστοιχο της Panigale V4, είναι ένα εξαιρετικά ελαφρύ και συμπαγές και εδράζεται απευθείας στις κεφαλές του κινητήρα.
Πρόκειται για μία ιδέα τόσο απλή όσο και αποτελεσματική, που με την νέα Monster SP, απογειώνεται χάρη στα νέα περιφερειακά εξαρτήματα υψηλής ποιότητας, που κάνουν τη μοτοσικλέτα ακόμα πιο ελαφριά, πιο αποτελεσματική και πιο διασκεδαστική στην σπορ οδήγηση, καθώς και πιο επιθετική σε εμφάνιση.
Ο σπορ χαρακτήρας της Monster SP γίνεται αμέσως εμφανής χάρη στα χρώματα που δανείζεται από την Desmosedici GP της ομάδας Ducati Lenovo του 2022, τη χρυσή ανοδίωση του πιρουνιού Öhlins NIX30 και την ύπαρξη ενός εγκεκριμένου τελικού της Termignoni στο στάνταρ εξοπλισμό. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν κάποιες χαρακτηριστικές λεπτομέρειες, όπως η κόκκινη σέλα, το λογότυπο Monster SP στο κάλυμμα της σέλας του συνοδηγού και το λογότυπο Ducati στο ρεζερβουάρ, το οποίο είναι μεγαλύτερο και εμπνευσμένο από τα γραφικά που υπάρχουν στην Panigale V4.
Διαβάστε επίσης – Ducati MotoE: Οι λεπτομέρειες της πρώτης ηλεκτρικής μοτοσικλέτας της
Η πλήρως ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Öhlins, με πιρούνι που είναι κατά 0,6 κιλά ελαφρύτερο από αυτό που χρησιμοποιείται στα Monster και Monster +, αυξάνει την αίσθηση που λαμβάνει ο αναβάτης, ενώ μεγαλώνει και την απόσταση από το έδαφος και κατά συνέπεια τη μέγιστη γωνία κλίσης στις στροφές. Το σύστημα της ανάρτησης έχει ακόμα πιο σπορ ρυθμίσεις, κάτι που βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά της Monster SP κατά την οδήγηση σε μικτούς δρόμους αλλά και στην πίστα.
Σε αυτή την εξελιγμένη σπορ διάσταση της Monster SP έρχονται να προστεθούν το αναβαθμισμένο σύστημα πέδησης με δαγκάνες Brembo Stylema και οι αλουμινένιες βάσεις για τους εμπρός δίσκους των 320 χλστ. (κατά 0,5 kg ελαφρύτερες από τον βασικό εξοπλισμό της Monster). Όλα αυτά καθιστούν την Monster SP ακόμα πιο αποτελεσματική στο φρενάρισμα και ταυτόχρονα πιο ευέλικτη, χάρη στη μείωση της αδράνειας του μη αναρτώμενου βάρους.
Η γενικότερη μείωση του βάρους της Monster SP επιτυγχάνεται επίσης με την τοποθέτηση μπαταρίας ιόντων λιθίου στη θέση της συμβατικής, η οποία οδηγεί σε μία συνολική εξοικονόμηση δύο κιλών σε σύγκριση με το κανονικό μοντέλο. Και παρά το γεγονός ότι έχουν προστεθεί εξαρτήματα όπως το αμορτισέρ τιμονιού και μία μικρή ζελατίνα στο εμπρός μέρος για προστασία από τον αέρα.
Στο στάνταρ εξοπλισμό δίνουν το “παρών” και τα ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV, τα οποία αποτελούν την κορυφαία πρόταση της ιταλικής εταιρείας για σπορ οδήγηση εκτός πίστας.
Επιπλέον, υπάρχουν νέες ρυθμίσεις στα Προγράμματα Οδήγησης και συνεπώς σε όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα, έτσι ώστε να αξιοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό οι αλλαγές που έγιναν στο πλαίσιο. Ενσωματώνεται επίσης και το νέο πρόγραμμα Wet το οποίο προσφέρει τη μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια κατά την κίνηση σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Στα στάνταρ ηλεκτρονικά συστήματα της Monster περιλαμβάνονται τα Cornering ABS, Ducati Traction Control και Ducati Wheelie Control, όλα ρυθμιζόμενα σε διάφορες βαθμίδες παρέμβασης και παραμετροποίησης. Ο σπορ χαρακτήρας της νέας Monster SP υπογραμμίζεται περισσότερο από το στάνταρ Launch Control το οποίο εξασφαλίζει αστραπιαίες εκκινήσεις χωρίς προβλήματα.
Τα riding modes Sport, Touring και Wet επιτρέπουν στον αναβάτη να διαμορφώσει τον οδηγικό χαρακτήρα της Monster ανάλογα με τις επιθυμίες του και τις ανάγκες της κάθε διαδρομής. Τα πάντα ρυθμίζονται ιδιαίτερα εύκολα μέσω των χειριστηρίων του τιμονιού και της έγχρωμης οθόνης TFT 4,3 ιντσών. Η οθόνη διαθέτει αγωνιστικά γραφικά που θυμίζουν εκείνα της Panigale V4, με μεγάλο στροφόμετρο και ένα πλήρες σύνολο πληροφοριών για την οδήγηση.
Η νέα Ducati Monster SP αναμένεται στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2023, ενώ οι παραγγελίες ανοίγουν από τον Οκτώβριο.