Ο πλουραλισμός είναι η λέξη που χαρακτηρίζει την γκάμα της Mercedes, κάτι που ισχύει φυσικά και για τα SUV της. Και αυτό γιατί έχουμε επιλογές σε διάφορα μεγέθη αλλά και με διάφορα μοτέρ, από βενζίνη μέχρι υβριδικά diesel και από diesel μέχρι ηλεκτρικά. Αυτή την φορά όμως θα μας απασχολήσει η GLB 180, το πρώτο μικρομεσαίο SUV της γερμανικής εταιρείας, το οποίο προσφέρει και δυνατότητα ενσωμάτωσης τρίτης σειράς καθισμάτων. Πάμε λοιπόν να το γνωρίσουμε πιο αναλυτικά.
Στιβαρή εμφάνιση που παραπέμπει σε off road όχημα
Η νέα Mercedes GLB θα μπορούσαμε να πούμε με λίγα λόγια πως είναι ένα πολυχρηστικό SUV. Ένα μοντέλο που πήρε τα καλύτερα στοιχεία από την κατηγορία των MPV και των SUV και τα παντρεύει αρμονικά, δημιουργώντας έτσι ένα ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο που μπορεί να κινηθεί και εκτός δρόμου. Το κάθετο μπροστινό τμήμα με τους εντυπωσιακούς προβολείς εκφράζει με σαφήνεια τα off road γονίδια, όπως άλλωστε και οι κοντοί πρόβολοι μπροστά και πίσω. Οι μυώδεις ώμοι με τα έντονα καμπύλα περιγράμματα κυριαρχούν στο προφίλ του αυτοκινήτου στο ύψος της πίσω κολώνας και ενισχύονται από την γραμμή οροφής. Οι πόρτες εκτείνονται μέχρι την πλευρική μπάρα, διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο την είσοδο και έξοδο των επιβατών με το μεγάλο τους άνοιγμα. Οι εξωτερικές προστατευτικές επενδύσεις κατανέμουν ομοιόμορφα τις συνολικές αναλογίες και υπογραμμίζουν τον off road χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Όσον αφορά στις διαστάσεις του εντυπωσιακού αμαξώματος της GLB μήκος, πλάτος και ύψος είναι στα 4.634 χλστ. 1.834 χλστ. και 1.658 χλστ. αντίστοιχα (το μήκος της φλερτάρει με αυτό της GLC).
Εσωτερικό: Κορυφαίοι χώροι, δε λείπει τίποτα από την βασική έκδοση
Αν η λέξη “πλουραλισμός” χαρακτηρίζει την γκάμα της Mercedes, τότε η λέξη “πληθωρικό” είναι αυτή που ταιριάζει στην περίπτωση της καμπίνας της GLB, ακόμα και στην περίπτωση της βασικής έκδοσης της δοκιμής. Με 2.829 χλστ. το μεταξόνιο της GLB είναι το μακρύτερο της τρέχουσας γενιάς οχημάτων στην compact κατηγορία της Mercedes-Benz. Ο σχεδιασμός τόσο της καμπίνας όσο και των παραθύρων της συμβάλλουν σημαντικά στην αίσθηση της ευρυχωρίας που προσφέρει. Ο χώρος για το κεφάλι στην πρώτη σειρά καθισμάτων είναι 1.069 χιλιοστά – ιδανικό ύψος για αυτήν την κατηγορία. Με 967 χιλιοστά, υπάρχει άπλετος χώρος για τα πόδια στα πίσω καθίσματα της πενταθέσιας έκδοσης.
Ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Στον στάνταρ εξοπλισμό, όπως αυτός της δοκιμής, ανήκουν δύο οθόνες 7 ιντσών (προαιρετικά, δύο οθόνες 10,25 ιντσών) και τιμόνι με πλήκτρα αφής «Touch Control» αριστερά και δεξιά. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι κορυφαίας ποιότητας και η συναρμογή αψεγάδιαστη. Όσον αφορά τις 7θέσιες εκδόσεις, στα χαρακτηριστικά άνεσης της τρίτης σειράς καθισμάτων περιλαμβάνονται δύο ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα, καθώς και δύο αποθηκευτικές θήκες με αντιολισθητική επένδυση αριστερά και δεξιά στην επένδυση του χώρου φόρτωσης, καθεμία με θύρα USB. Τα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν και να έρθουν στο ίδιο επίπεδο με το δάπεδο του χώρου φόρτωσης, ώστε να μεγαλώσει το πορτμπαγκάζ το οποίο κυμαίνεται από 570 έως και 1.805 λίτρα. Αξίζει εδώ να σημειώσουμε πως τα καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι συρόμενα και έχουν ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης.
Κινητήρας: Επαρκής και με το παραπάνω η ισχύς της GLB 180
Σε μία εποχή που η γκάμα κινητήρων της Mercedes εξηλεκτρίζεται, η βασική έκδοση GLB 180 “ταξιδεύει” κόντρα στο ρεύμα με ένα τετρακύλινδρο, turbo μοτέρ χωρητικότητας 1.332 κ.εκ. Αποδίδει 136 ίππους και η μέγιστη ροπή των 200 Nm έρχεται από τις μόλις 1.620 σ.α.λ. και διατηρείται έως τις 4.000 σ.α.λ. Η κίνηση περνά στον εμπρός άξονα μέσω του 7G-DCT κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Κάπως έτσι, η επιτάχυνση σε 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,9 δλ. και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Όσο για την κατανάλωση, τα επίσημα στοιχεία κάνουν λόγο για 6,0 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, ενώ εμείς στη διάρκεια της δοκιμής είδαμε μία μέση τιμή της τάξης των 7,8 λτ./100 χλμ.
Στην πράξη: Ταξιδιάρα, “πατάει” καλά και εκτός δρόμου
Οδηγικά, η άνεση είναι το κύριο χαρακτηριστικό του αυτοκινήτου. Η GLB διαθέτει μπροστινή ανάρτηση με γόνατα McPherson και πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, με τις ρυθμίσεις να έχουν γίνει με γνώμονα την βέλτιστη απόσβεση κραδασμών. Και πετυχαίνει τον στόχο της με το παραπάνω, κάτι που της το αναγνωρίζεις, ειδικά όταν κινηθείς εκτός δρόμου. Βέβαια, και στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει άνετα και ήσυχα, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να απουσιάζουν όταν η ταχύτητα βρίσκεται εντός νόμιμων ορίων. Τα φρένα από την άλλη είναι αποτελεσματικά, με γραμμικό πεντάλ, ενώ το τιμόνι δεν υστερεί σε πληροφόρηση. Στο πρόγραμμα Dynamic Select μπορείς να επιλέξεις τα οδηγικά προφίλ Individual (το κάνεις εσύ όπως θες), Eco, Comfort και Sport, τα οποία επεμβαίνουν στην απόκριση του κινητήρα και στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Στο ταμείο
Το κόστος απόκτησης της νέας Mercedes GLB 180 με τους 136 ίππους ξεκινά από τα 38.350 ευρώ και συνοδεύεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.