Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι η Jeep παρουσιάζει το νέο Jeep Avenger, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο (BEV) στην ιστορία της θρυλικής μάρκας.
«Το νέο Jeep Avenger αποτελεί ένα ορόσημο για τη μάρκα, αποτελώντας το πρώτο αμιγώς μας ηλεκτρικό μοντέλο.» δήλωσε ο κ. Christian Meunier, CEO της Jeep. «Προσφέρει τις κορυφαίες δυνατότητες ενός Jeep με διαστάσεις που ταιριάζουν απόλυτα με τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς. Με την παρουσίαση του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Παρίσι, δείχνουμε γιατί αποτελεί μια εξαιρετική και αυθεντικά Jeep εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία των B-SUV.»
Με την παραγωγή του να πραγματοποιείται στο υψηλής αποδοτικότητας εργοστάσιο της Stellantis, στο Tychy της Πολωνίας, o συνολικός χρόνος παραγωγής από τη διαμόρφωση των μεταλλικών ελασμάτων μέχρι την ολοκλήρωση του αυτοκινήτου είναι περίπου 12 ώρες και πρακτικά κάθε 50 δευτερόλεπτα ένα νέο αυτοκίνητο βγαίνει από τη γραμμή.
Tο νέο Avenger διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό του τα συστήματα SelecTerrain και Hill Descent Control που σε συνδυασμό με τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος και τις κορυφαίες γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, προσφέρουν εντυπωσιακές για τα μέτρα της κατηγορίας δυνατότητες. Η αρχιτεκτονική του οχήματος, σύμφωνα με τους μηχανικούς της μάρκας, επιτυγχάνει να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο συμπαγές, χωρίς κανένα συμβιβασμό όσον αφορά στα ξεχωριστά χαρακτηριστικά της Jeep.
To Avenger έχει μήκος μόλις 4,08 μέτρα, 16 εκατοστά πιο μικρό από το Renegade. Την ίδια στιγμή οι πολύ μικροί πρόβολοι εμπρός και πίσω και οι μεγάλοι τροχοί κάνουν ακόμα πιο δυναμικές τις αναλογίες του. Οι μικροί πρόβολοι σε συνδυασμό με την μεγαλύτερη στην κατηγορία απόσταση από το έδαφος (200χλστ.) προσφέρουν εξαιρετικές γωνίες προσέγγισης (20ο), ράμπας (20ο) και διαφυγής (32ο), οι οποίες είναι απαραίτητες για τις εκτός δρόμου διαδρομές, αλλά και εξαιρετικά χρήσιμες ακόμα και στις αστικές συνθήκες.
Το Jeep Avenger εφοδιάζεται με ένα νέας γενιάς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει ένα νέο ηλεκτροκινητήρα και μια νέα μπαταρία. Χάρη στην υψηλή ισχύ και ροπή, αλλά και τις ρυθμίσεις του συνόλου, το Avenger προσφέρει απολαυστική οδηγική εμπειρία σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές. Το νέας γενιάς σύστημα των 400V είναι το πρώτο που παρουσιάζει η Emotors, η κοινοπραξία των Stellantis και Nidec Leroy-Somer Holding. Αποδίδει 115 kW (156 ίπποι) και 260Nm ροπής.
Η νέα μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh κατασκευάζεται από τη Stellantis, προσφέρει υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και εξαιρετική αναλογία ονομαστικής και ωφέλιμης χωρητικότητας. Συγκεκριμένα η μπαταρία αποτελείται από 17 μονάδες με συνολικά 102 στοιχεία (Lithium-Ion NMC 811) και εξασφαλίζει στο Avenger 400χλμ. αυτονομίας σε μικτές συνθήκες WLTP και 550χλμ. σε αστικές συνθήκες.
Η νέα μπαταρία που πέρασε με επιτυχία δοκιμές άνω των 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, είναι εξαιρετικά συμπαγής και δεν μειώνει το διαθέσιμο εσωτερικό χώρο. Παράλληλα προστατεύεται ακόμα και στις εκτός δρόμου διαδρομές από τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος, αλλά και από τις μεταλλικές προστατευτικές ποδιές.
Με τη μέση απόσταση που καλύπτει σε καθημερινή βάση ένας Ευρωπαίος να είναι 30χλμ., το Avenger μπορεί να ανακτήσει την απαραίτητη αυτονομία σε μόλις 3 λεπτά μέσω φορτιστή DC 100 kW. Στον ίδιο φορτιστή, το επίπεδο από το 20% στο 80% ανεβαίνει σε μόλις 24 λεπτά. Αντίστοιχα με φορτιστή AC ισχύος 11 kW, η φόρτιση (0% – 100%) διαρκεί 5,5 ώρες.
Το σύστημα Selec-Terrain προσφέρει έξι επιλογές: “Normal” για την καθημερινή χρήση, “Eco” για μέγιστη αυτονομία, “Sport” για υψηλότερη απόδοση, “Snow” για μέγιστη πρόσφυση σε παγωμένες συνθήκες, “Mud” για μέγιστη απόδοση σε λασπωμένες διαδρομές και “Sand”, η οποία περιορίζει την πιθανότητα το όχημα να ακινητοποιηθεί σε αμμώδες έδαφος.
Επίσης, διαθέτει περιμετρικά (360ο) προστατευτικές επιφάνειες, αλλά και φωτιστικά σώματα που επίσης προστατεύονται χάρη στον τρόπο τοποθέτησής τους μέσα στη μάσκα. Αυτά τα στοιχεία υπολογίζεται ότι μπορούν να μειώσουν το κόστος επισκευής από μικρά ατυχήματα κατά περίπου 1.000 ευρώ. Επίσης οι ποδιές στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα είναι κατασκευασμένες από πολυμερές υλικό με ενσωματωμένο το χρώμα, έτσι ώστε ακόμα και να χαραχθούν η ζημιά δεν είναι εμφανής.