Abarth 1000 SP: Η αναβίωση ενός θρυλικού ονόματος είναι γεγονός

Η Abarth παρουσίασε αυτό που θα μπορούσε ίσως να είναι η σύγχρονη εκδοχή του 1000 SP, ενός μοντέλου με σημαντικές αγωνιστικές επιτυχίες.
Abarth 1000 SP

Το πρώτο Abarth 1000 SP κατάφερε με τις αγωνιστικές του επιτυχίες να μεγαλώσει τη φήμη της μικρής ιταλικής εταιρίας σε όλη την Ευρώπη στα μέσα της 10ετίας του ’60. Ακριβώς 55 χρόνια μετά το αυθεντικό η Abarth μας παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο που αναβιώνει το όνομα 1000 SP.

Σύμφωνα με τους Ιταλούς πρόκειται για μια μοναδική δημιουργία που δεν θα δει το φως ούτε σε περιορισμένη παραγωγή. Ωστόσο επαναφέρει στο προσκήνιο για την Abarth την ιδέα “για την παραγωγή ενός σπορ αυτοκινήτου…”

Διαβάστε επίσης: Τιμές ανανεωμένων Abarth 595 στην Ελλάδα

Το αυθεντικό Abarth 1000 SP (Sports Prototipo) παρουσιάστηκε από τον Carlo Abarth το 1966 με στόχο την συμμετοχή στους αγώνες της εποχής βάσει τον κανονισμών Group 4 της FIA. Ήταν το πρώτο spider μοντέλο ευρείας παραγωγής της Abarth με κινητήρα στο κέντρο . Το μοτέρ ήταν υγρόψυκτο με χωρητικότητα μόλις ένα λίτρο, βασιζόταν σε εκείνο του Fiat 600 και απέδιδε 105 ίππους και 112 Nm ροπής.

Μπορεί η ισχύς να ακούγεται μικρή για αγωνιστικό, το μοτέρ όμως είχε να κινήσει μόλις 480 κιλά βάρους. Ήταν δημιουργία του τεχνικού διευθυντή της Abarth, Mario Colucci, που εργαζόταν πριν στην Alfa Romeo και είχε συνεργαστεί με τον Abarth πάνω σε ένα παρόμοιο project στα μέσα της 10ετίας του ’50, την Alfa Romeo Abarth 1000. Έπειτα από την ολοκλήρωση του εν λόγω project ο Abarth τον προσέλαβε.

Highlight στην αγωνιστική καριέρα του Abarth 1000 SP ήταν η νίκη στην κατηγορία του αλλά και η τρίτη θέση γενικής που κατέκτησε στον αγώνα των 500 χλμ. του Nurburgring το 1996, έχοντας παράλληλα πολλές επιτυχίες σε αναβάσεις σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

Το ένα και μοναδικό νέο Abarth 1000 SP βασίζεται στην Alfa Romeo 4C με τη σχεδίαση του να είναι σαφώς επηρεασμένη από το αυθεντικό, ειδικά στο πίσω μέρος. Πέρα από τη δουλειά που έχει γίνει στο αμάξωμα, η Abarth δεν αναφέρει αλλαγές στα μηχανικά μέρη με το εν σειρά 4κύλινδρομ μοτέρ των 1..742 κ.εκ. να αποδίδει “έως 240 ίππους” και το ανθρακονημάτινο πλαίσιο να παραμένει.

Λέτε να δούμε νέο σπορ μοντέλο από την Abarth;

ΕΤΙΚΕΤΕΣ

ΜΟΙΡΑΣΤΕΙΤΕ ΤΟ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Την εποχή που οι Ιάπωνες άρχισαν να προκαλούν την ευρωπαϊκή αφρόκρεμα, η... Yamaha έφτιαξε το δικό της 12κύλινδρο supercar, το OX99-11, με τεχνολογία και μοτέρ...
Βρίσκεται στη λίστα υποψηφίων για τον τίτλο "Αυτοκίνητο της Χρονιάς" 2026 στην Ελλάδα! Δείτε το FIAT που ξεκινά κάτω από τα 17.000 ευρώ......
To B-SUV των Γερμανών κερδίζει γρήγορα την εμπιστοσύνη του ελληνικού κοινού και μέσα σε λίγους μήνες από τη αρχική του διάθεση έφτασε σε ορόσημο....
Στην κατηγορία των B-SUV η Fiat εκπροσωπείται επάξια από το 600e, το οποίο αυτή την στιγμή διατίθεται με προσφορά που μειώνει αισθητά την τιμή του....
Η Peugeot παρουσίασε το Polygon concept, το μοντέλο που δείχνει τις σχεδιαστικές προθέσεις της εταιρείας για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον....
Έκπτωση 3.500 ευρώ από την εταιρεία και ακόμα 3.000 ευρώ από το πρόγραμμα "Κινούμαι Ηλεκτρικά"! Δείτε πόσο κοστίζει το FIAT 600e......

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

Απόσυρση από την Citroen

Νέο πρόγραμμα με οφέλη από τη Citroen – Ισχύει για περιορισμένο αριθμό αυτοκινήτων

Toyota GR GT

Πρώτη “γεύση” από το supercar της Toyota που έρχεται – Υβριδικός V8 και τουλάχιστον 650 ίπποι

Ολυμπία Οδός

Νέες τιμές διοδίων στην Ολυμπία Οδό από το 2026: Πόσο θα κοστίζει το ταξίδι Αθήνα – Πάτρα